Formula 1 Franța: Preview

Etapa a 8-a marcheaza întoarcerea pe vechiul continent după o scurtă oprire în Canada.  Este al doilea an în care caravana formulei 1 revine în patria motorsport-ului după o absență pe care unii au catalogat-o ca fiind prea lungă. Circuitul Paul Ricard este așadar gazda noastră din acest week-end.

Înainte de a vorbi despre principalele favorite în acest week-end, haideți să ne uităm la graficele legate de performanța în callificări de acum două spătămâni.

Scuderia Ferrari a obținut pole-position-ul pe circuitul Gilles Villeneuve. Este o performanță oarecum așteptată, filosofia aerodinamică a monopostului SF90 pliindu-se perfect pe caractristicile circuitului din Montreal. Scuderia Ferrari a câștigat masiv pe liniile drepte. Măsurătorile GPS dădeau un avantaj pentru Ferrari între 0,5 și 0,8s. Faptul că au fost mai puține viraje lente decât pe alte circuite (de exemplu Barcelona) a însemnat că principala rivală a italienilor, echipa Mecedes AMG nu a putut profita de comportamentul superior pe virajele de viteză mică.

Trebuie spus că și temperaturile mari au jucat un rol esențial. Piloții Ferrari au reușit să aducă pneurile în fereastra optimă de temperatură, chiar dacă le-a fost greu să le mențină acolo, în special în cursă.

Și nu în ultimul rând, trebuie spus că pole-position-ul reușit în Canada i se datorează în mare parte lui Sebastian Vettel. Germanul a reușit să stea la câteva sutimi de secundă de un Hamilton cu un monopost superior pe primele două sectoare, pentru ca eficiența aerodinamică și deployment-ul superior să-și spună cuvântul pe ultimul sector.

Per total, observăm influența unui power track in ierarhie. Se vede și trend-ul ascendent al celor de la Renault. Iar pentru mine asta echivaleaza cu un PU in creștere de formă. În aceeași categorie intră și Toro Rosso care, spre deosebire de cealaltă echipă propulsată de PU-ul Honda a reușit să reducă din diferență. În cazul lor, avantajul vine tot grație filosofiei aerodinamice adoptate care ii ajută pe porțiunile de fugă.

Să vorbim acum și despre principalele echipe.

Scuderia Ferrari

După succesul din Canada, Mattia Binotto spunea că prestația echipei conduse de el nu se datorează unui leac miraculos găsit peste noapte ci este mai degrabă circumstanțială, inginerii echipei lucrând în continuare din greu la găsirea unor răspunsuri. Ei bine, între M.P. al Canadei și cel al Franței, se pare că s-au făcut pași înainte. Analiza a arătat o neconcordanță între rezultatele furnizate de tunelul aerodinamic și cele obținute în simulatorul dinamic al celor de la AVL cu care italienii lucrează în strânsă legătură. Și da, la o privire succintă asupra cifrelor, această neconcordanță ar explica comportamentul sub așteptări al monoposturilor Ferrari.

În Franța așteptăm debutul unei noi aripi față, construită după recalibrarea celor două sisteme de analiză. Iar un rezultat pozitiv ar da încredere echipei de ingineri care au decis să nu abandoneze filosofia pe baza căreia a fost construit monopostul. Aripa față ar rezolva în proporție de 30% – 40% problemele monopostului. Restul urmând a fi câștigat prin noua aripă spate programată pentru Austria și în special noul diffuser (în Marea Britanie) și noile bargeboard-uri (Germania).

Lăsând la o parte update-urile, trebuie spus că circuitul pare unul favorabil monoposturilor argintii, având în vedere natura front limited a circuitului, Ferrari având șansa să câștige doar sectorul 2, în ciuda șicanei de la mijlocul liniei drepte Mistral.

Mercedes AMG

Echipa germană nu are anunțate update-uri semnificative pentru acest week-end însă este de așteptat o adaptare a pachetului aerodinamic pentru acest circuit. Va fi interesant de văzut pentru ce fel de configurație aerodinamică va opta Merecdes AMG. Una Medium-High Downforce pentru câștiguri mari în zonele virajate sau una Medium Downforce pentru a putea ține pasul cât de cât cu Ferrari pe liniile drepte.

Red Bull Racing

Pentru Red Bull și evident pentru Toro Rosso, M.P. al Franței este unul extrem de important. Motoristul Honda va aduce al doilea PU al sezonului, unul despre care se vorbește că va fi mai eficient și ceva mai puternic. Nu avem cifre concrete însă echipa austriacă va aduce și o serie de update-uri în special la șasiu.

Trăgând linie, Red Bull s-ar putea să se apropie de Ferrari în acest week-end grație noilor update-uri. Asta dacă aripa față a italienilor nu dă rezultatele scontate.

La modul general, circuitul este, după cum am spus unul front limited (asemănător cu cel din China) dar pe care, pentru a fi extrem de rapid, este nevoie de eficiență aerodinamică crescută, de tracțiune exemplară la ieșirea din virajele lente și de balans aerodinamic neutru pentru zonele cu viraje rapide. Două dintre aceste caracteristici se găsesc pe monoposturile Ferrari. Dar asta nu înseamnă că Scuderia este favorită aici.