Formula 1 Franța: Poate cineva să oprescă Săgețile Argintii?

Free Practice 3

Mercedes AMG a monopolizat din nou prima linie a grilei provizorii din FP3. Valtteri Bottas a fost din nou cel mai rapid pilot, el devansându-și coechipierul cu 41 de miimi de secundă. Valtteri Bottas a oprit cronometrul la o zecime de recordul circuirului stabilit anul trecut în calificări. Dac analizăm fiecare FP3 de până acum, atunci odată cu activarea Party Mode-ului, săgețile argintii sun capabile să facă turul de circuit sub 1m și 29 de secunde.

Locul 3 i-a revenit lui Charles Leclerc care pare să fie cel mai rapid pilot al echipei Ferrari. Monegascul a fost cel mai rapid în primul sector, cu o zecime sub recordurile lui Bottas și Hamilton. Ca și ieri, călcâiul lui Ahile pentru monoposturile roșii este ultimul sector, asemănător cu cel din Barcelona. 0,42s a pierdut acolo Leclerc, întârzierea totală fiind de 446 miimi față de Bottas.

Vettel a fost al 4-lea la 28 de miimi de coechipierul său. Germanul nu este la fel de rapid ca Leclerc pe primul sector, iar pe ultimul a pierdut 0,38s. Diferența până la Bottas este de 474 miimi.

Următorii doi, piloții Red Bull Honda. Noul PU al japonezilor deși mai puternic nu s-a văzut, Verstappen (locul 5) a terminat FP3 la aproape 1,4 secunde de Bottas. Gasly, cel de-al doilea pilot Red Bull a venit la 8 sutimi de olandez.

McLaren confirmă forma bună, Lando Norris fiind al 7-lea la 5 sutimi de Gasly. Ar fi fost o linie a patra în totalitate McLaren dacă Ricciardo de la Renault nu s-ar fi strecurat după Lando Norris, pe locul 8. Carlos Sainz a fost al 9-lea urmat de finlandezul Kimi Raikkonen, pe locul 10.

Nico Hulkenberg a fost al 11-lea la 2 zecimi de coechipierul său, iar pe 12 îl găsim pe italianul Antonio Giovinazzi. Cel mai rapid monopost Toro Rosso a fost cel al lui Alxander Albon. În urma lui cele două modele Haas, cu Romain Grosjean înaintea lui Kevin Magnussen.

Sergio Perez a fost al 16-lea pentru Racing Point cu rusul Kvyat pe locul imediat următor. Lance Stroll este din nou în urma coechipierul său, pe locul 18, iar piloții Williams încheie ca de obicei grila. De data asta Robert Kubica a fost înaintea lui George Russell, britanicul acuzând pierderi de putere la ICE-ul Mercedes încă de la începutul sesiunii.

Pole position pentru Mercedes, nu-i așa ?

© f1.com

Free Practice 2

Mercedes AMG mărește distanța față de urmăritori în cea de-a doua sesiune de antrenamente libere. De data asta Valtteri Bottas a fost cel mai rapid pilot al celor de la Mercedes. El a oprit cronometrul la 1m30,937s la 9 zecimi de secundă de recordul stabilit în calificări de Lewis Hamilton în 2018.

Al doilea pe grila provizorie este Lewis Hamilton. Britanicul a sosit la puțin peste 4 zecimi de Bottas însă rezultatul este viciat de o greșeală pe turul rapid cu pneurile cele mai moi. Spatele monopostului Mercedes a pierdut aderența în complexul 2-3-4, Hamilton fiind obligat să blocheze roțile și să iasă larg. Trenul său de pneuri soft a fost afectat, iar Hamilton a rămas cu timpul stabilit pe pneurile de compoziție medie.

Charles Leclerc a fost al treilea în FP2. Monegascul a încheiat sesiunea cu o întârziere de 650 de miimi,majoritatea timpului pierdut fiind pe ultimul sector acolo unde Leclerc i-a cedat lui Bottas aproape 620 de miimi de secundă.

Sebastian Vettel a fost al 4-lea la puțin peste 7 zecimi în urma lui Bottas și la aproape 80 de sutimi de Leclerc. Germanul pierde 350 de miimi pe sectorul 1, 60 de miimi pe sectorul 2 și puțin peste 3 zecimi în ultimul sector. Da, Ferrari nu merge cu PU-ul numărul 2, ci cu primul PU care are ceva mai puțină putere, însă chiar și așa, la cum stau lucrurile acum, Scuderia nu pare să aibă șanse la pole-position.

Supriza sesiunii o reprezintă Lando Norris și echipa McLaren. Britanicul a fost al 5-lea cel mai rapid pilot, el oprind cronometrul la 1m31.882s, adică la aproape o secundă de Bottas. Și ca să punem lucrurile în perspectivă, să spunem că Verstappen a fost al 6-lea, la peste o secundă de lider, iar Carlos Sainz pe cel de-al doilea monopost McLaren a fost al 7-lea, la puțin sub 1,5 secunde de lider. Andreas Seidl noul team manager al celor de la McLaren declara că ritmul celor de la McLaren este real, monopostul postocaliu simțindu-se în largul său pe circuitul Paul Ricard.

Pierre Gasly a fost al 8-lea, înaintea lui Kimi Raikkonen de la Alfa Romeo și a lui Kevin Magnussen de la Haas care a reușit să între în top 10 cu 30 de minute înainte de sfârșitul sesiunii.

Giovinazzi a fost al 11-lea în cel de-al doilea monopost Alfa Romeo, în urma lui, Daniel Ricciardo pe cel mai rapid monopost Renault de uzină. La 2 secunde de Bottas.

Alexander Albon a fost al 13-lea înaintea celui de-al doilea pilot Renault, Nico Hulkenberg care a încheiat sesiunea pe locul 14. Rusul Kvyat a fost al 15-lea, înaintea lui Sergio Perez și Romain Grosjean. Francezul s-a plâns de lispa acută de aderență și de comportamentul imprevizibil al monopostului pe perioadele de frânare.

Stroll a fost al 18-lea înaintea celor două monoposturi Williams. George Russell a revenit în cockpit-ul monopostului Williams și a fost cu jumătate de secundă mai rapid decât Robert Kubica, ultimul în clasment.

© f1.com

Free Practice 1

Mercedes AMG si Lewis Hamilton s-au impus în prima sesiune de antrenamente libere contând pentru M.P. de Formula 1 din Franța. Britanicul a stabilit un timp de 1m32.738s cu ajutorul pneului Soft fiind cu 69 de miimi mai rapid decât coechipierul său, finalndezul Valtteri Bottas și el folosind tot pneurile Soft.

Charles Leclerc a fost al treilea cel mai rapid pilot al sesiunii. Monegascul a avut o întârziere de 373 de miimi față de Lewis Hamilton. Rezultatele Scuderiei în FP1 nu sunt reprezentative din mai multe motive. Primul este acela că italienii au profitat de primele 90 de minute de antrenamente libere pentru a compara noua aripă față adusă aici cu vechea specificație. Pentru ei sesiunea fost una veritabilă de teste, piloții făcând tururi la viteză constantă.

Max Verstappen a fost al patrulea pentru Red Bull. Olandezul a fost cu aproape 9 zecimi de secundă mai lent ca Hamilton. În urma lui, cel de-al doilea pilot Ferrari, Sebastian Vettel. Germanul a încheiat sesiunea la puțin peste o secundă în urma lui Hamilton.

Eroul local, Pierre Gasly a fost al 6-lea, la aproape 1,4 secunde în urma lui Hamilton. Lando Norris, de la McLaren deschide linia a 4-a a grili provizorii el fiind acompaniat de coechipierul Carlos Sainz, pe locul 8. Între cei doi aproape 2 zecimi de secundă.

Primul monopost Renault apare pe locul 9. Daniel Ricciardo a încheiat FP1 la 1,8 secunde de lider, iar în urma lui, ultimul în top 10 a fost Alexander Albon. Pilotul tialandez aduce monopostul Toro Rosso la 2 secunde de Hamilton.
Sergio Perez a fost al 11-lea, cu Nico Hulkenberg la o miime mai în spate. De menționat că atât Honda cât și Renault au adus aici Power Unit-uri noi cu ceva mai multă putere. Dar este doar FP1 iar eventualele câștiguri se vor vedea în calificări.

Lance Stroll a ost al 13-lea pentru Racing Point cu Daniil Kvyat imediat în urma lui. Rusul a schimbat și el PU-ul Honda, dar el va fi singurul penalizat pentru cursa de duminică. Echipa Toro Rosso a decis ca Daniil Kvyat să pornească de pe linia boxelor.

Kevin Magnussen a fost al 15-lea petru Haas. De spus că monoposturile echipei americane au primit aici un upgrade la sistemul de răcire. Kimi a fost al 16-lea pentru Alfa Romeo, pilotul finalndez fiind urmat de coechipierul Giovinazzi pe locul 17.

George Russell i-a cedat locul în FP1 canadianului NIcholas Latifi, acesta din urmă clasându-se pe locul 18 înainatea lui Robert Kubica. 25 de miimi de secundă între piloții echipei lui Frank Williams.

Ultimul în FP1 a fost Romain Grosjean. Pilotul francez a evaluat noul sistem de răcire până când o scurgere de lichid de răcire l-a făcut să se retragă în garajul echipei sale după doar 9 tururi parcurse. Sesiune ratată pentru el.

© f1.com