Formula 1 Austria: Leclerc cel mai rapid înainte de calificări

Free Practice 3

Scuderia Ferrari confirmă forma bună de ieri impunându-se prin Cahrles Leclerc în ultima sesiune de antrenamente libere din Austria.

Monegascul este primul pilot care a reușit să scadă sub bariera celor 64 de secunde pe tur oprind cronometrul la 1,03,987s. Britanicul Lewis Hamilton a avut al doilea timp al sesiunii, el fiind cu 143 de miimi mai lent decât pilotul de la Ferrari. Pentru Mercedes schimbarea direcției vântului în virajul Remus (azi suflă din spate) a însemnat mai multe tururi în care Hamilton a ieșit larg în virajul de dreapta. Abia după 6 tururi a găsit puncul optim de frânare.

După accidentul de ieri Valtteri Bottas a folosit sesiunea pentrusetarea corespunzătorare a monopostului având în vedere că mecanicii i-au schimbat multe din elementele aerodinamice. Inclusiv transmisia. Finlandezul a fost al treilea în FP3 la 0.234s de lider.

Germanul Sebastian Vettel a fost al 4-lea cel mai rapid pilot. Pilotul Ferrari a încheiat FP3 la 0.263s de coechipierul său. Vettel încă nu a găsit echilibrul perfect iar asta s-a văzut în cele 4 încercări de simulare de calificare. A trebuit să schimbe pe rând o setare la bara stabilizatoare față pentru a opri depășirea vibratorului în virajul 1 și apoi o schimbare de setare a diferențialului pentru a crește viteza de coardă în virajul 9. Pentru el, s-ar putea ca și prima fază a calificărilor să fie una de test.

Max Verstappen a fost al 5-lea la aproape jumătate de secundă de lider. În urma lui Lando Norris de la McLaren care a reușit spre sfârșitul sesiunii să-i despartă pe cei doi piloți de la Red Bull. Pierre Gasly așadar a fost al 7-lea. Francezul a avut probleme la PU plângându-se de pierdere de putere.

Carlos Sainz a fost al 8-lea, în urma lui venind Antonio Giovinazzi. Daniil Kvyat a fost cel mai rapid pilot Torro Rosso, el ocupând locul 1- la sfârșitul FP3. Alexander Albon a fost al 11-lea iar Nico Hulkenberg cu un sistem DRS reproiectat după problemele de ieri a avut al 12-lea timp.

Kimi Raikkonen a fost al 13-lea într-o sesiune în care s-a chinuit să țină monopostul pe pistă în primul viraj. Sergio Perez a fost al 14-lea la 1,5 secunde de Leclerc, în urma lui clasându-se Romain Grosjean și Lance Stroll care a început FP3 ceva mai târziu din cauza unei probleme electrice la monopostul Racing Point.

Kevin Magnussen a fost al 18-lea la capătul a doar 11 tururi. El a fost chemat la boxe, inginerii depistând o problemă la cutia de viteze pe care a și schimbat-o după sesiune, urmând a fi penalizat cu 5 locuri pe grila de start pentru cursa de mâine.

Russell și Kubica, ultimii.

© f1.com

Free Practice 2

Scuderia Ferrari profită de asfaltul foarte fierbinte din FP2 și se impune în cea de-a doua sesiune de antrenamente libere. Charles Leclerc a fost cel mai rapid pilot, el oprind cronometrul la 1m05.086s. Timpul a fost făcut cu pneurile Soft, cu 25 de minute înainte de finalul sesiunii.

Valtteri Bottas a fost al doilea în FP2. Finlandezul a fost cu 331 de miimi de secundă mai lent decât pilotul Ferrari însă timpul său este nereprezentativ, acela fiind primul tur cronometrat cu pneurile Soft. La a doua încercare spatele monopostului pierde aderența pe accelerare la ieșirea din virajul 6 si lovește paraptele de protecție de pe exteriorul virajului. Întreaga parte frontală a monopostului W10 fost distrusă.

Al treilea în clasamentul sesiunii a fost Pierre Gasly. Francezul a avut o întârziere de 4 zecimi, el fiind de altfel singurul pilot Red Bull care a folosit pneurile Soft în FP2. 

Lewis Hamilton a încheiat al 4-lea, la 42 de miimi în umra lui Gasly. Trebuie spus că simulările de calificări au fost fragmentate de 2 steaguri roșii și unul galben. Iar cum în antrenamente cronometrul nu se oprește atunci când sesiunea este oprită unii dintre piloți au sacrificat simulările de calificare în favoarea simulărilor de cursă. Este și cazul britanicului care nu a fpcut decât un tur rapid pe pneurile cele mai moi, el preferând să se ocupe de simulările de cursă după reluarea sesiunii.

Carlos Sainz a fost al 5-lea cel mai rapid pilot la aproape 0,46s de lider. În urma lui, Romain Grosjean de la Haas F1 șa 155 de miimi și Kimi Raikkonen la alte 27 de miimi mai în spate.

Sebastian Vettel a fost abia al 8-lea. Germanul stabilea cu pneurile Soft cel mai rapid timp pe primul sector și un ”personal best” pe sectorul 2 numai că în virajul 10 pierde spatele monopostului și întră în tete-a-queue. Tur compromis, pneuri distruse. Timpul de pe tabelă rămâne este cel stabilit cu pneurile Hard. Nici el nu a mai încercat o simulare de calificări și a trecut direct la race sim.

Max Verstappen a fost al 9-lea. Olandezul a fost primul pilot care a produs un steag roșu. Tot la ieșirea din virajul 10. Tot tete-a-queue. Numai că pentru el supravirarea s-a produs la ieșirea din viraj iar monopostul nu a mai ajus în capcana de pietriș, ci în bariere armco. Întreaga parte posterioară a monopostului a fostdistrusă. Din fericire, olandezul nu folosea cutia de viteze de ”cursă” ci una de ”antrenamente”.

Lando Norris a fost al 10-lea la 866 de miimi în spatele lui Leclerc. Magnussen în cel de-al doilea monopost Haas a fost al 11-lea, cu Sergio Perez pe locul imediat următor.

Alexander Albon a fost cel mai rapid pilot Toro Rosso. Antonio Giovinazzi a fost a 14-lea la 4 zecimi în urma coechipierului său și la aproape o secundă de Leclerc. Rusul Kvyat a încheiat FP2 pe locul 15.

Nico Hulkenberg a fost al 16-lea cu 169 de miimi de secundă mai rapid decât Daniel Ricciardo pe locul imediat următor. Ambele monoposturi Renault au avut probleme cu sistemul DRS care din cauza vibrațiilor excesive ale aripii spate risca să rămână ”blocat pe deschis”.

Lance Stroll a fost al 18-lea, în urma lui, evident, piloții Williams. Russell din nou în fața lui Kubica.

© fia.com

Free Practice 1

Mercedes AMG a fost cel mai rapid pilot în prima sesiune de antrenamente libere din Austria. Britanicul a oprit cronometrul la 1m04.838s spre sfârșitul FP1, folosind cea mai moale compoziție de pneu. De altfel, ambele monoposturi Mercedes nu au folosit decât pneurile Soft.

Locul al doilea i-a revenit lui Sebastian Vettel. Germanul de la Ferrari a avut o întârziere de 144 de miimi de secundă, numai că el, la fel ca și coechipierul Leclerc au folosit pneurile de compoziție Medie. A fost o sesiune de teste pentru Ferrari care a adus în Austria o evoluție a aripii față (alta decât cea din Franta) și un nou set de turning vanes-uri. Totul în încercarea de a reuși să înțeleagă pneurile Pirelli din 2019.

Linia a doua este deschisă de Valtteri Bottas, tot de la Mercedes. Finlandezul a fost cu 17 miimi mai lent ca Vettel și cu 161 de miimi mai lent ca Hamilton în ciuda faptului că a folosit PU-ul cu numărul 1 (cel de la începutul sezonului). Inginerii Mercedes au descoperit o scurgere de ulei la PU-ul cu nr.2 și au decis schimabrea acestuia înainte de FP1 pentru permite o analiză mai amănunțită. Rămâne de văzut dacă PU-ul cu nr. 1 va rămâne tot week-end-ul pe monopost sau dacă PU-ul cu nr. 2 va putea fi recuperat.

Charles Leclerc a fost al 4-lea la capăturl a 25 de tururi. Monegascul a acut o întârziere de puțin peste 3 zecimi față de lider. Și el, ca și Vettel a folosit tot pneurile Medium.

Locurile 5 și 6 sunt ocupate pe piloții echipei locale, cu Max Verstappen înaintea lui Pierre Gasly. Red Bull a început sesiunea cu pneurile Medium, piloții lor ocupând primele 2 poziții în clasamentul intermediar înainte de bariera celor 40 de minute. După însă, odată cu trecerea la pneurile Soft monoposturile RB15 nu au mai fost atât de rapide, piloții – în special Max Verstappen – plângându-se de lipsa aderenței pe puntea față.

McLaren continuă să-și îmbunătățească monopostul, Carlos Sainz încheind FP1 pe locul 7 la mai puțin de 7 zecimi de lider. În urma lui, Ricciardo de la echipa de uzină Renault. Australianul a încheiat FP1 la o secundă de Hamilton.

Haas F1 are un monopost în top 10, iar acesta este Kevin Magnussen. Danezul a fost cu 30 de miimi mai lent ca Ricciardo, ocupând poziția a 9-la la finalul celor 90 de minute.

Lando Norris a fost ultimul în top 10, el alegând să meargă cu pneurile Hard în ultimele 60 de minute ale sesiunii. Cel mai bun tur al său stabilit cu pneurile Soft a fost cu aproape 1,3s mai lent decât al lui Hamilton.

Romain Grosjean a fost al 11-lea iar în urma lui, îi găsim pe piloții Toro Rosso, Daniil Kvyat și Alexander Albon.  Al doilea pilot Renault, Hulkenberg a fost al 14-lea. Germanul a produs și un steag roșu spre finalul sesiunii ieșind cu monopostul larg în penultimul viraj, pierzând jumătate din aripa față pe care a împrăștiat-o pe linia de start sosire.

Sergio Perez a fost cel mai rapid pilot al celor de la Racing Point. După el, piloții Alfa Romeo cu Antonio Giovinazzi mai rapid decât Kimi Raikkonen. Cu 21 de miimi de secundă.

Lance Stroll a fost al 18-lea, iar pe ultimele două locuri, George Russell și Robert Kubica. Ca de obicei…

© f1.com