BSS Misano: Audi WRT și Lamborghini FFF Corse împart victoriile în Italia

Misano a găzduit în acest an etapa a doua a fostei Blancpain Sprint Series, actual cunoscută ca Blancpain GT World Challenge Europe. Ca și în anii trecuți, prima cursă s-a desfășurat la seară, iar Andrea Caldarelli și Marco Mapelli au reușit prima victorie pentru Orange 1 Team FFF Racing în Europa. A doua cursă a trecut în traista celor de la WRT, Charles Weerts, noul recrut în vârstă de 18 ani al echipei lui Vincent Vosse. revanșându-se după ce a înfipt mașina #2 pe care a împărțit-o cu Dries Vanthoor în nisip în prima cursă.

Misano a întâmpinat concurenții din campionatul de sprint de sub umbrela SRO cu soare și o vreme călduroasă, deci nimeni n-a avut nevoie de umbrele decât pentru a se adăposti de soare. În calificări, Weerts a reușit un  1:34.227 care l-a pus la distanță de 0.12 secunde de restul plutonului, Ricky Collard fiind pe doi într-unul dintre Aston Martin-urile R-Motorsport. Andrea Caldarelli și Christian Engelhart, ambii pe modele Lamborghini Huracan GT3 Evo cu livery-uri enervant de asemănătoare, au ocupat linia a doua a grilei, iar Vincent Abril a fost al cincilea în Mercedes-ul AKKA ASP împărțit cu Raffaele Marciello.

Starturile în ambele curse au fost lipsite de evenimente majore

Italianul s-a descurcat mai bine pe teren propriu, el reușind un 1:33.595 cu care l-a surclasat pe Dries Vanthoor. Liderii clasamentului în Blancpain GT World Challenge Europe, Luca Stolz și Maro Engel, au plecat abia de pe poziția a 11-a în cursa a doua, respectiv de pe poziția a șasea în prima. Christopher Haase și Fabian Schiller au ocupat linia a doua a grilei în cursa a doua, Schiller fiind și poleman-ul clasei Silver Cup. Nico Bastian (poziția a șaptea la general) a fost cel mai rapid din piloții înscriși la această categorie în Q1.

Startul în prima cursă a fost curat, iar primele bucle au scos în evidență faptul că Andrea Caldarelli, proprietarul-pilot al Orange 1 Team FFF Racing, era în mare grabă. Italianul a trecut, în primă instanță, de Ricky Collard înainte de a frâna pentru virajul 1. Apoi, două tururi mai târziu, s-a insinuat pe lângă Charles Weerts pentru a prelua prima poziție la bordul Huracan-ului cu numărul 563 de concurs.

Lamborghini-ul Orange 1 Team FFF Racing a câștigat pentru prima dată, dar echipa este o prezență constantă pe podiumuri încă de la începutul anului

Din acel moment, nimeni nu s-a mai aflat în fața lui Caldarelli. Mai mult decât atât, mașina a condus și durata schimbului al doileam Mapelli trecând linia de secundă la o diferență de 0.8 secunde de Mercedes-ul #88 pilotat în a doua jumătate a întrecerii de Marciello. Mercedes-ul Black Falcon împărțit de Stolz și Engel a completat podiumul clasamentului general.

Aston Martin-ul R-Motorsport pilotat de Collard și Marvin Kirchhofer a fost clasificat pe poziția a patra și învingătorii Silver Cup (Schiller și Boguslavskiy) pe cinci. Louis Machiels și Andrea Bertolinii s-au  impus la clasa Pro-Am Cup, Bertolini trecând pe final de pilotul Rinaldi Racing David Perel. Wolfgang Triller și Florian Scholze au câștigat Am Cup cu al lor Ferrari HB Racing. Printre incidentele notabile din prima cursă s-a numărat ieșirea în decor a lui Winkelhock (pe lângă cea a lui Weerts) și incidentul dintre celălalt Audi Sainteloc și Lamborghini-ul Grasser al lui Bortolotti și Engelhart care a fost agățat, a derapat, dar a revenit, în cele din urmă, și a terminat pe șase.

Rinaldi Racing a bifat o victorie la clasa Pro-Am în cursa a doua

Cursa a doua a început cu un recital al lui Raffaele Marciello care a condus cu ușurință în schimbul său. Italianul, însă, s-a confruntat cu probleme la sistemul radio care au făcut ca echipa să nu fie pregătită în momentul când acesta a decis să intre la boxe. De aceea, oprirea mașinii #88 a fost cu peste 20 de secunde mai lungă decât în mod normal, Vincent Abril revenind pe circuit înafara top-ului 20 (28 de mașini au luat startul în weekend-ul de la Misano, numărul maxim admis în GT World Challenge Europe). Ca urmare a problemelor întâmpinate de AKKA ASP, W Racing Team a aruncat mașina #2 înapoi în luptă pe prima poziție, iar Weerts a condus până la final. El a devenit, astfel, cel mai tânăr învingător a unei curse sub organizate de SRO.

Grasser Racing Team ar fi putut să termine pe podium prin echipajul #63 care a intrat la boxe la prima strigare, imediat după restart-ul venit pe finalul primului stint, fix când s-a deschis fereastra de opriri la boxe. Mașina #63, însă, a stat cam mult la boxe și, ulterior, a primit o penalizare pentru o infracțiune sub steag galben care a avut loc la începutul neutralizării din primul schimb, neutralizare cauzată de numărul mare de debris de pe pistă. În timp ce #63-ul a terminat abia pe poziția a 18-a la general, poziția a doua a revenit Lamborghini-ul #563 care a câștigat în prima întrecere a weekend-ului. Andrea Caldarelli a trecut de Simon Gachet care a trebuit să se mulțumească cu o clasare pe ultima treaptă a podiumului alături de Christopher Haase.

Aston Martin-ul R-Motorsport a debutat în Blancpain GT World Challenge Europe

Maro Engel și Luca Stolz își păstrează vii șansele la titlu după ce au terminat pe patru în cursa a doua (mașina celor de la Black Falcon a urcat de pe 10 până pe 4 după o oprire impecabilă la boxe). Învingători în ierarhia Silver Cup au fost Nico Bastian și Thomas Neubauer, cuplul de piloți AKKA luându-le fața lui De Sadeleer și Vainio (R-Motorsport). În fine, Salikhov și David Perel s-au impus la clasa Pro-Am, iar Scholze și Triller au reușit dubla la Am Cup. Perel a profitat de faptul că Mercedes-ul AKKA ASP pilotat de Jim Pla a fost penalizat după ce comisarii au luat decizia că francezul este vinovatul într-un incident în care a fost implicat și Markus Winkelhock.

Următoarea etapă care va avea loc din GT World Challenge Europe este programată pentru weekend-ul 12-14 iulie la Zandvoort, în Olanda. Mai apoi, în 25-28 iulie avem perla coroanei seriei de anduranță, cele 24 de ore de la Spa-Francorchamps, și următoarele în calendar sunt ultimele două etape din seria sprint: cea de la Nurburgring în august și cea de la Hungaroring în septembrie.

Mai avem o etapă din seria de sprint înainte de maratonul de 24 de ore din Ardeni

Rezultate complete aici (cursa 1) și aici (cursa 2)

Sursă foto: Blancpain GT Series