Cu un podium și-o victorie la Valencia, David Șerban conduce din nou la clasa C3-GT4

Circuitul Ricardo Tormo din Valencia, gazdă a MotoGP-ului, s-a dovedit locul propice pentru ca David Șerban și Audi-ul său R8 LMS GT4 preparat de Willi Motorsport să-și arate calitățile. Românul, care are deja la activ o victorie în prima etapă de pe circuitul de la Navarra, a bifat o a doua victorie la clasa C3-GT4, cât și un podium. Mai mult decât atât, acesta a plecat din pole position în prima cursă a weekend-ului.

Uneori, calculele de acasă nu se potrivesc cu cele din târg, dar într-un sens pozitiv. După etapa de pe Motorland Aragon în care a avut de trecut peste câteva momente dificile, David Șerban s-a pregătit temeinic pe simulator pentru etapa a treia care l-a adus pe un nou circuit pe care nu a mai alergat vreodată, un circuit poate chiar mai dificil decât Motorland Aragon, anume Circuit Ricardo Tormo din Valencia. Inaugurată în urmă cu fix 20 de ani, pista cu o lungime de patru kilometri ce propune piloților 14 viraje a fost gazda mai multor competiții de prim rang pe lângă Motomondialul de Viteză, cum ar fi Seria Europeană Le Mans în 2007, FIA GT în 2000 și 2004, DTM-ul între 2010 și 2012 și chiar și Formula 3 și Formula 2, treptele ce te duc către Formula 1. Recordul all-time (neoficial) al circuitului chiar aparține unui monopost de F1, o Honda RA106 din 2006 pilotată de Anthony Davidson care a completat un tur al circuitului în doar 1:08.540. Ca o comparație, cel mai rapid timp înregistrat în calificări în weekend-ul CER-GT a fost un 1:34.603.

Revenind la povestea întrecerilor de la Valencia, Șerban a început cu dreptul, progresând rapid în antrenamentele libere și ajungând în ritm cu Ginetta G55 GT4 înscrisă de Escuderia Lagun Artea care a fost cea mai periculoasă la categoria C3-GT4 în ambele curse. Prima sesiune de calificări a mers perfect pentru David care a oprit cronometrul la un 1:42.265, cu peste 0.2 secunde mai rapid decât liderii ierarhiei, NM Racing, Ginetta #188 a învingătorilor de la Barcelona calificându-se pe doi în mâinile lui Maxime Guillemat. Pole-ul din Q1 (sesiune în care Escuderia Lagun Artea a întâmpinat probleme și n-a coborât sub 1:44) a fost urmat de un tur foarte competitiv și în Q2 unde pilotul Willi Motorsport a bifat un 1:42.074.

David a sărit de pe poziția a doua pe prima în clasament după cele două curse de pe circuitul de la Valencia

Deși acest timp a fost mai bun decât cel din prima sesiune de calificare, Daniel Carretero, pilotul local al celor de la Escuderia Lagun Artea, l-a surclasat cu un 1:40.723, un tur atât de bun încât spaniolul a fost penalizat, căci modelele de GT4 nu pot coborî sub 1:41 pe acest circuit nici în calificări și nici în cursă. Totuși, mașina #111 a plecat din pole cu David pe doi și Maserati-ul GranTurismo MC GT4 pe 3, Olivier Gomez reușind să arate tuturor ce poate modelul italian care s-a târât la propriu în primele patru curse ale anului. NM Racing au plecat de pe ultima poziție la clasa C3-GT4 căci cel mai bun tur al lui Jesus De Martin a fost cronometrat în 1:42.5, rapid dacă ar fi venit în Q1, dar insuficient în Q2.

Ca de fiecare dată, turismele de clasă TCR care s-au intercalat cu modelele de la clasa C3-GT4 în calificări au plecat separat, alături de modelele din categoria D2, în timp ce GT-urile (clasele C1, C2 și C3) au plecat împreună în grupul fruntaș. După start, David n-a putut trece rapid de Trans-Am-ul din clasa C2, iar asta l-a costat. Asta deoarece echipajul #126 rula tot sub culorile NM Racing și, aparent, a primit ordine de la boxele echipei să ruleze defensiv, încetinindu-l pe David în speranța că Ginetta G55 a echipei îl va prinde pe român și-l va depăși. Ritmul de cursă al lui Guillemat n-a fost, însă, extraordinar și, în ciuda faptului că acesta a plecat din coada lui David, el nu a putut ține ritmul în primele bucle, iar Audi-ul R8 LMS GT4 cu numărul 102 de concurs a trecut în cele din urmă de Trans-Am.

Până să intre la standuri, David și-a păstrat prima poziție și a revenit pe traseu tot în fața oricărui rival din divizia sa. Ginetta adusă de Escuderia Lagun Artea s-a apropiat, însă, în a doua jumătate a cursei și l-a presat pe David care, în cele din urmă, a greșit și a derapat, ceea ce i-a permit lui Carretero să preia conducerea și să se depărteze de român. Atât de tare a mers Carretero că a prins din urmă Ginetta NM Racing pe final. De Martin, văzând că este pe cale să fie depășit cu un tur, a avut probabil un moment de rătăcire și a virat în direcția lui Carretero fix când acesta era pe cale să treacă de mașina #188. Cele două Ginette s-au lovit ceea ce a dus la abandonul mașinii Lagun Artea. În urma acestui incident, David a revenit pe prima poziție și s-a impus la clasa C3-GT4 în timp ce NM Racing a primit o penalizare cu trei poziții în ierarhia finală, Guillemat și De Martin fiind clasați pe poziția a 19-a, adică fix în spatele mașinii cu care s-au intersectat în mod violent în cursă.

Trofeul învingătorului, pentru a doua oară în mâinile lui David Șerban în 2019 (doar în CER-GT)

Cursa a doua a fost lipsită de astfel de incidente nesportive și nici David n-a mai călcat strâmb – dar nici n-a avut răspuns la ritmul lui Carretero. Avantajul Escuderiei Lagun Artea a fost, însă, că mașina n-a trebuit să petreacă decât minimul obligatoriu de 80 de secunde pe linia boxelor căci a terminat pe trei în prima cursă. David, care a câștigat, a trebuit să stea cele 80 de secunde plus alte 35 secunde și, colac peste pupăză, a fost încurcat la momentul intrării pe fast lane. În aceste condiții, românul n-a forțat gratuit în a doua jumătate și a terminat pe poziția secundă la categoria C3-GT4, reușind să răspundă pe final la presiunea venită din partea Maserati-ului înscris de Emmanuel Righi care a redus diferența după oprirea la boxe.

Coroborate, cele două rezultate îl propulsează pe David în postura de lider la clasa C3-GT4, zestrea sa de 200.8 puncte punându-l la adăpostul a 6.4 puncte în raport cu rivalii de la NM Racing. Yeregui și Carretero sunt pe trei cu 181.2 puncte. KTM-ul, care a fost amenințător în primele două etape ale campionatului, nu a făcut act de prezență la Valencia astfel că a pierdut cel mai probabil șansele la o clasare pozitivă la finele stagiunii actuale.

După acest weekend de excepție pentru formația Willi Motorsport și pentru pilotul David Șerban, Viorel Nicolae a avut numai cuvinte de laudă la adresa lui David care continuă să progreseze în primul său sezon complet la bordul unei mașini de clasă GT4. „Întreaga echipă este foarte mulțumită de performanțele lui David care a dovedit că poate să învețe un circuit nou foarte repede și să se apropie de ritmul unor piloți care rulează pe aceste piste de ani buni,” a declarat șeful echipei Willi Motorsport după cursa de duminică. „La Valencia, mecanicii și-au făcut treaba ireproșabil la boxe, iar David a arătat încă o dată că poate fi rapid atât în calificări cât și în cursă, unde deja știm că rulează mereu constant și nu își asumă riscuri inutile. Am recuperat diferența care ne separa de NM Racing după acest weekend și chiar am revenit în postura de lideri ai campionatului, deci nu putem decât să fim foarte mulțumiți după aceste două curse pe un circuit foarte tehnic cum este Valencia,” a mai adăugat acesta.

Pentru David urmează acum o vacanță de vară prelungită deoarece etapa a patra a CER-GT va avea loc abia în octombrie, mai precis în weekend-ul 12-13 octombrie pe circuitul Jarama. Apoi, etapa a cincea și ultima vine mult mai repede, fiind programată pentru weekend-ul 9-10 noiembrie când circuitul Barcelona-Catalunya își va deschide porțiile în fața concurenților din Campionatul Spaniol de Anduranță.

Deși NM Racing au avut un weekend nefast, David Șerban a avut destul de furcă cu ceilalți rivali de la clasa C3-GT4

Surse foto: CER-GT, Audi Sport, Willi Motorsport