BSS Zandvoort: Mercedes AKKA ASP și Audi Sainteloc își împart frățește victoriile

Blancpain GT World Challenge Europe a revenit la Zandvoort după o pauză de patru ani, viitoarea gazdă a Marelui Premiu al Olandei dovedindu-se aproape neîncăpătoare dat fiind că am avut din nou o grilă plină, ca și la Misano. Victoria în prima cursă a revenit cuplului Marciello/Abril, monegascul punctând astfel a treia victorie în Olanda după ce a învins în ambele manșe din 2015. A doua cursă a fost dominată în întregime de Audi-ul Sainteloc Racing #25 după un prim stint zdrobitor semnat de Christopher Haase.

Monegascul Vincent Abril a confirmat în prima sesiune de calificări că n-a uitat circuitul olandez după ce a reușit un 1:44.572 pe finalul sesiunii care a pus mașina #88 în pole position. La fix o jumătate de secundă s-a aflat Lamborghini-ul Huracan GRT #63 care a împărțit prima linie a grilei, Orange1 Team FFF Racing fiind pe trei prin echipajul #563 în timp ce un alt Mercedes, cel cu numărul 4 al Black Falcon, a fost pe patru. Pole-ul la clasa Silver Cup a fost obținut tot de un Mercedes, mașina #90 a AKKA ASP (Fraga/Boguslavskiy), în timp ce Ortelli și Stievenart au fost primii la Pro-Am Cup (dar doar pe poziția a 20-a la general). În Q2, care s-a desfășurat pe o pistă complet uscată (suprafața de rulare a început să se usuce încă din Q1, timpii coborând cu circa nouă secunde pe parcursul celor 20 de minute), Christopher Haase a fost cel mai rapid. Pilotul Sainteloc Racing a bifat un 1:35.636, cu 0.15 secunde mai rapid decât Dries Vanthoor care a fost și el, în mod provizioriu, în pole înainte de turul lui Haase. Maro Engel a plecat în cursa a doua de pe trei, turul său cel mai bun fiind cu doar 0,004 secunde sub cel al lui Vanthoor. Liderul clasei Silver Cup a pornit din linia a doua, anume echipajul #56 al Attempto Racing. AKKA ASP a fost în vârf la claas Pro-Am în Q2 prin Jim Pla (poziția a șasea la general, în urma Lamborghini-ului GRT #63).

Startul în prima cursă a fost lipsit de incidente notabile

În prima cursă, Abril și Marciello au dovedit că defensiva nu mai are vreun secret pentru ei după ce s-au apărat în fața încercările Lamborghini-ului #63 și a celui cu numărul 563 de concurs de a trece. În cele din urmă, Mercedes-ul #88 a învins, Marciello bucurându-se de un avans liniștitor după trecerea pe la boxe. Aceasta a fost, în mod neobișnuit, abia prima victorie pentru echipajul vârf de lance al AKKA ASP. Pe doi a terminat mașina #63 a Grasser Racing după ce Christian Engelhart s-a chinuit pe final să-l țină în spate pe Marco Mapelli. Italianul a terminat pe patru la nici o jumătate de secundă în urma Huracan-ului GRT. Pe patru s-a clasat Mercedes-ul #4 după un stint ireproșabil al lui Maro Engel care a recuperat câteva poziții după ce Luca Stolz a pierdut teren în prima jumătate a cursei. Atât Ricky Collard cât și Felipe Fraga au trecut de Stolz, brazilianul făcându-și loc pe lângă neamț după 10 minute de la start, la restartul survenit după singura neutralizare a întrecerii.

Incidentul care a dus la această neutralizare a avut loc în virajul 10 unde Tom Gamble, Rolf Ineichen și Steven Palette s-au întâlnit, iar Palette a rămas blocat în nisip   în timp ce Gamble a primit un drive-through. Victoria la clasa Silver Cup părea a merge în mâinile cuplului AKKA ASP #90 care a și plecat din pole, dar Boguslavskiy a înfipt Mercedes-ul în glisiere cu un tur înainte de final, oferind pe tavă prima poziție echipajului #62 R-Motorsport format din Hugo de Sadeleer și Aaro Vainio. Din păcate pentru AKKA ASP, mașina #90 a fost izbită serios și nu a mai luat startul în cursa a doua a weekend-ului. Primii la Pro-Am au fost Keen și Hamaguchi (Orange1 Team FFF Racing), ei fiind urmați de Machiels/Bertolini (AF Corse) și Stievenart/Ortelli (Sainteloc Racing).

Audi-ul Phoenix în culorile cu care s-a prezentat încă de la cursa de 24 de ore de la Nurburgring

Cursa a doua a stat sub semnul dominației lui Christopher Haase. Germanul a plecat din pole și s-a distanțat la mai bine de opt secunde de urmăritorii săi, îndeajuns pentru a-l scăpa de griji pe coechipierul Gachet. Francezul a trecut primul linia de sosire după un stint în care n-a călcat strâmb, distanța dintre Audi-ul Sainteloc și Lamborghini-ul împărțit de Engelhart și Bortolotti ajungând la 10 secunde după o oră de cursă. Membrii echipajului #63 ar putea, însă, să piardă podiumul căci mașina a fost descalificată din Q2 după ce s-a descoperit că data logger-ul nu a mai funcționat (el mergea, însă, în Q1). Grasser au depus un apel la decizia de descalificare, iar mașina a pornit de pe poziția a cincea pe care a obținut-o în cea de-a doua sesiune de calificări, dar dacă pierd apelul pierd, evident, și rezultatul din cursă. Pe trei a terminat Audi-ul #1 (WRT, Perez-Companc/Vanthoor) și pe patru s-a clasat Mercedes-ul #4, ambele fiind depășite de Lamborghini-ul Grasser la boxe după ce echipa austriacă i-a dat drumul lui Bortolotti cu 2.5 secunde mai repede decât rivalii de la Mercedes și Audi.

Învingătorii din prima cursă, Marciello și Abril, au terminat abia pe poziția a șasea, în urma Audi-ului #2 (WRT Weerts/Mies), dar în fața Lamborghini-ului #563. Pe opt a terminat Aston Martin-ul R-Motorsport #62, Vainio și de Sadeleer reușind dubla la Silver Cup după ce au rezistat presiunii venite din partea lui Milan Dontje și Mattia Drudi (Audfi #56 Attempto Racing). Rinat Salikhov și David Perel au învins la clasa Pro-Am Cup, celelalte două poziții pe podiumul categoriei fiind umplute de mașinile care au terminat pe locurile 1 și, respectiv, 3 în prima cursă. N-am menționat deloc categoria Am Cup deoarece doar Ferrari-ul #444 al HB Racing a fost înscris la această clasă la Zandvoort.

Grasser Racing ar putea pierde podiumul din cursa a doua

Următoarea etapă din Blancpain GT World Challenge Europe va avea loc în Germania, la Nurburgring, în weekend-ul 30 august-1 septembrie. Până atunci, însă, cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps bate la ușă căci ne mai desparte doar o săptămână de perla coroanei seriei de anduranță Blancpain – dar și a Intercontinental GT Challenge din a cărui calendar face parte.

Rezultate complete cursa 1 aici și cursa 2 aici

Sursă foto: Blancpain GT Series

O dublă la clasa Silver Cup a fost tot ce a recoltat R-Motorsport în Olanda