Belcar: Alex Cascatău va concura în cursa de 24 de ore de la Zolder cu Norma

Scriam în urmă cu puțin timp că aventura lui Alex Cascatău în Belcar, campionatul belgian de anduranță, s-a încheiat după despărțirea de VGL Racing. Din fericire, ne-am antepronunțat căci, în urma unei înțelegeri de ultim moment, Cascatău va concura totuși în etapa cea mai importantă a campionatului, cea de 24 de ore de la Zolder, și nu oricum, ci la bordul unui prototip Norma M20 FC capabil să se lupte pentru victoria la general.

Pilotul constănțean a luat startul pentru prima dată în campionatul belgian de anduranță în iulie anul trecut, la clasa entry-level de turisme cu motor de 2500 cmc. După o tranziție în 2019 la prototipuri, la puțin peste un an de la debutul în Belcar, Alex progresează la cea mai rapidă clasă permisă în Belcar Endurance Championship (Belcar 1), dedicată prototipurilor cu cockpit deschis (Norma, Radical, Wolf, Ligier). Acesta va pilota pentru elvețienii de la T2 Racing. Echipajul cu numărul 67 va avea cinci piloți în componență: Stephan Brintzinger, Mike Fenzl, Marc Weber, Dirk Vleugels șiAlex Cascatău.

Cursa de 24 de ore de la Zolder (10-11 august) este a patra etapă din Belcar Endurance Championship, aceasta fiind a doua participare a românului la eveniment, după ce a terminat pe poziția a cincea la clasă în 2018 alături de BMW Team van Der Horst. Alex a făcut pasul înainte și a pilotat pentru VGL Racing în primele trei etape ale sezonului actual, unde a obținut trei pole-position-uri și un loc secund la Spa-Francorchamps înainte de încheierea parteneriatului.

O întoarcere în actualul sezon nu era planificată dar, după cum explică și Alex, oportunitatea oferită de cei de la T2 Racing reprezintă o șansă de a pilota la vârful plutonului numeros din Belcar: “Sunt extrem de fericit să pot pilota din nou în cursa de 24 de ore de la Zolder, iar faptul că voi concura la clasa cea mai prestigioasă se simte ca un vis împlinit. Așteptam de mult oportunitatea să arăt ce pot face în frunte alături de piloți renumiți, și sper să pot continua pe viitor. Chiar dacă este momentan singura cursă planificată alături de T2 Racing, este o oportunitate unică, pe care nu credeam că o voi primi așa repede în scurta carieră avută peste hotarele țării. Acomodarea de la BMW-ul E90 325i la Saker a fost rapidă și am reușit să fiu cel mai rapid pilot din echipă, încă de la primele tururi la bordul mașinii. Anticipez că saltul la Norma va fi ceva mai dificil, întrucât vorbim aici de prototipuri foarte rapide, foarte aproape de mașinile de GT3. Provocarea va consta în a putea folosi toată apăsarea aerodinamică pe care o generează mașina, dar și în managementul traficului, fiind practic la polul opus față de anul trecut.”

Un total de 43 de mașini sunt momentan înscrise pentru cursa de 24 de ore de la Zolder, la șase clase diferite. La categoria Belcar 1 se vor alinia la start șapte mașini: un Radical SR5, patru Norma M20 FC și două Norma M20 FCT. Printre rivalii cu care se va lupta Cascatău se numără și oameni cu experiență vastă în curse de lungi și care rulează de ani buni în prototipuri de clasă CN ca acestea, având în CV și participări cu mașini de clasă GT3 (precum e cazul lui Frederic Vervisch, pilot Audi Sport în TCR, dar care a alergat și în ediția 2019 a cursei de 24 de ore de la Spa). În plus, îi mai regăsim și pe Bert Longin (pilot Corvette în FIA GT la clasa GT1 pentru mai mulți ani) sau Jeffrey van Hooydonk (concurent cu ștate vechi în Belcar care a alergat la clasa LMP900 la Le Mans în 2000 cu un Reynard înscris de echipa Mopar ORECA).

Pitstops.ro a scris despre fiecare evoluție a lui Alex în Belcar în 2018 și 2019. Veți găsi mai jos link-uri către materialele noastre anterioare pentru a vă încălzi înainte de marea cursă din 10-11 august!

Etapa I din 2019 aici; Etapa II din 2019 aici; Informații despre sezonul 2018 aici

Entry list (provizoriu) Zolder 24h 2019 aici

Sursă foto: Tino Jacobs Photography

Comunicat remis de West Competition Racing