Formula 1 Belgia: Ferrari domină antrenamentele

Scuderia Ferrari a avut cele mai rapide monoposturi și în ultima sesiune de antrenamente libere. Din nou Charles Leclerc a fost cel mai rapid, ecartul față de coechipierul Vettel fiind ceva mai mic ca ieri: 0,45s . Germanul încă nu a găsit un setup care să-i convină, el având probleme la intrarea în acul de păr și la capătul liniei drepte Kemmel. De altfel, pe primul sector germanul a fost cu 0,2s mai lent ca Leclerc. Nici sectorul 2 nu a fost mai strălucit. Diferența dintre cei doi a fost de 0,6s, pentru ca pe S3 timpii să fie aproape identici.

Valtteri Bottas a fost al treilea, din nou mai rapid decât Lewis Hamilton. Monopostul W10 este cel mai rapid pe sectorul al doilea, dar pierde masiv pe palierele de fugă. La sfârșitul turului, distanța în timp față de Leclerc a fost de aproape jumătate de secundă.

Daniel Ricciardo a fost al 4-lea. O surpriză din partea echipei de uzină Renault care a renunțat la PU-ul spec 3 introdus ieri, inginerii preferând varianta anterioară ( B ). Penalizările rămân însă…

Max Verstappen a decis să folosească o aripă spate low downforce (spre desebire de ziua de ieri) iar acest lucru s-a văzut. Monopostul Red Bull se bătea cu săgețile argintii pe sectorul 2. Azi nu a mai fost cazul. Olandezul încheie FP3 pe locul 5 la 1,1 secunde de Leclerc.

Sergio Perez le confirmă inginerilor că pachetul aerodinamic adus aici funcționează, el fiind al 6-lea în ciuda faptului că în spatele monopostului este PU-ul spec 2 folosit în ultimele 5 curse.

Lewis Hamilton a încheiat FP3 pe locul 7 (cu timpul din primul run). Britanicul a ieșit în decor în virajul 12 avariindu-și monopostul. O greșeală rară din partea britanicului care îi va putea afecta serios week-end-ul. Asta dacă mecanicii trebuie sa-i schimbe șasiul. Sau cutia de viteze.

Raikkonen încheie pe locul 8, iar italianul Giovinazzi îi ține companie pe locul al 9-lea. Între ei doar 29 de miimi de secundă. Ultimul în top 10, Pierre Gasly. Fostul pilot Red Bull Racing a avut o întârziere de 1,5s față de Leclerc și 0,4s față de Verstappen. Pe un monopost Toro Rosso. Nu rău…

Romain Grosejan a fost cel mai rapid pilot Haas. Francezul a fost urmat de Huleknberg care arată că a depus armele de când a fost anunțat că își va pierde locul în echipă din 2020.

Kevin Magnussen a fost al 13-lea, în urma danezului aliniindu-se cele două monoposturi McLaren. Sainz mai rapid ca Norris. Lance Stroll a fost al 16-lea, la 10 locuri în spatele lui Perez.

Daniil Kvyat ocupă locul 17 în fața piloților Williams. Da, Kubica din nou în spatele lui Russell. Ultimul în clasament, Alxander Albon. Britanicul a avut o problemă la monopostul Red Bull însă mai multe informații nu sunt disponibile.

Așadar… Pole Ferrari ? Majoritatea insider-ilor cred asta. Cel mai probabil Leclerc va fi înaintea lui Vettel. Vor putea mecanicii Mercedes să-i repare la timp monopostul lui Hamilton ? Rămâne să vedem.

Ferrari în frunte după prima zi

Scuderia Ferrari nu se dezminte și ne arată de ce fanii au numit-o ”Campioana antrenamentelor libere”. Charles Leclerc a fost cel mai rapid pilot în cea de-a doua sesiune de antrenamente libere urmat de coechipierul Sebastian Vettel. Este o clasare în oglindă a piloților Ferrari față de FP1.

Cel mai bun timp a fost de 1m44.123s, stabilit de monegasc în simularea de calificare pe pneurile de compoziție soft. Germanul Vettel a fost al doilea, la puțin peste 6 zecimi. Diferența a fost făcută în primul sector al circuitului acolo unde Leclerc a fost cu 0,382s mai rapid. Germanul a mai pierdut alte 120 de miimi în ultimul sector acolo unde la intrarea în Bus-Stop Chicane a ratat punctul de frânare depășind vizibil apex-ul virajului. Tentativele ulterioare de îmbunătățire a timpului au fost sortite eșecului, degradarea pneurilor Soft fiind evidentă.

Mercedes încheie FP2 pe locurile 3 și 4 (o îmbunătățire totuși față de locurile 5 și 6 din FP1) cu Valtteri Bottas înaintea britanicului Hamilton (la fel ca în FP1). Întârzierea lui Bottas, proaspăt reconfirmat pentru 2020 la Mercedes, a fost de aproape 850 de miimi față de Leclerc. El a pierdut aproape 860 de miimi de secundă pe primul sector, a recuperat alte aproape 350 de miimi pe S2 pentru ca pe S3 (din nou teritoriu Ferrari) să piardă alte aproape 2 zecimi.

Hamilton a încheiat la aproape 5 sutimi de finlandez, el având probleme cu viziera căștii de protecție în mai multe rânduri. Un început de week-end cu probleme pentru britanic, însă campionul mondial en-titre a demonstrat de mai multe ori că poate reveni în frunte dacă prinde o zi bună.

Sergio Perez a fost al 5-lea pentru Racing Point într-un week-end în care în spatele monopostului este a 3-a evoluție a PU-ului Mercedes (la fel ca la echipa de uzină, de altfel). Una caldă și una rece pentru mexican, el fiind responsabil de încheierea prematură a FP2 după ce noul PU Mercedes a luat foc cu 5 minute înainte de final. O situție cum nu se poate mai neplăcută pentru el, dar în egală măsură și pentru echipa Mercedes AMG.

Max Verstappen a fost al 6-lea cel mai rapid pilot în FP2. Olandezul a avut o întârziere de peste 1,2 secunde, el plângându-se de apariția unor probleme la PU-ul Honda. El folosește a 3-a specificație a PU-ului japonez, în timp ce coechipierului Albon i-a fost montat pe monopostul noul PU (spec 4).

Kimi a fost al 7-lea pentru Alfa Romeo, la o secundă și jumătate în urma lui Leclerc. Canadianul Stroll profită și el de noul PU Spec3 al celor de la Mercedes și încheie FP2 pe locul al 8-lea la 24 de miimi în urma lui Raikkonen.

Cel mai rapid pilot Renault a fost Daniel Ricciardo. Australianul a fost al 9-lea, fiind urmat de Alexander Albon. Pilotul britanico-thailandez a avut o întârziere de aproape 1,65s față de lider și de aproape 4 zecimi față de coechipierul Verstappen.

Primul în afara top 10 a fost Carlos Sainz de la McLaren. Spaniolul a fost urmat de Romain Grosjean, cel mai rapid pilot al celor de la Haas. Nico Hulkenberg, proaspăt dat afară de la Renault a fost al 13-lea, în urma lui fiind Daniil Kvyat, rusul având deja 2-0 față de Pierre Gasly retrogradat de la echipa mare la cea de juniori.

Lando Norris a fost al 15-lea în ciuda faptului că pe palierele de fugă monopostul McLaren stă foarte bine. Antonio Giovinazzi începe FP2 foarte bine dar spre final cade în clasment, oprindu-se pe locul 16, în fața francezului Gasly.

Kevin Mangnussen a fost al 18-lea la aproape 2,3s de Leclerc. Ca de obicei, pe ultimele două locuri, George Russell și Robert Kubica. Polonezul la jumătate de secundă în urma coechipierului.

Ferrari câștigă așadar a doua sesiune a week-end-ului belgian. Nimic nou sub soare. Important pentru ei este să reușească să termine pe aceleași locuri și duminică. Rămâne de văzut dacă în FP3 și Calificări lucrurile vor sta tot la fel. Atunci ne vom da seama de nivelurile de putere dintre monoposturi pe această pistă. Și dacă Ferrari va reuși să scape de porecla deloc măgulitoare.

© f1.com