BSS Nurburgring: Lamborghini și Aston Martin înving pe un ‘Ring uscat

Penultima etapă a Blancpain GT World Challenge Europe a avut loc weekend-ul trecut la Nurburgring, locul unde s-a pregătit scena pentru finala sezonului care va avea loc chiar în acest sfârșit de săptămână la Hungaroring. Înainte de ultima etapă, să privim înapoi și să vedem ce s-a întâmplat în Germania. Pe scurt, Lamborghini și Audi și-au împărțit pole-urile și, în cele două curse de o oră, învingătorii ar fi trebuit să vină tot de la acești doi constructori în această ordine. Cursele sunt, însă, imprevizibile și un moment de „friendly fire” în tabăra W Racing Team a deschis ușa unei victorii nesperate pentru elvețienii de la R-Motorsport cu al lor Aston Martin Vantage de generație nouă.

Nurburgring în varianta sa de Grand Prix nu este un circuit pe care să poți depăși cu ușurință (nu că pe Nordschleife ai avea ocazii cu toptanul), așa că cele două sesiuni de calificări au fost tratate cu maximă seriozitate de toți cei strânși pentru etapa a patra a fostei Blancpain Sprint Series. În prima sesiune, Mirko Bortolotti a reușit un 1:54.926 cu care l-a surclasat, la o distanță de 0,161 secunde, pe pilotul Black Falcon Luca Stolz. Pe linia a doua s-au aflat R8-urile LMS Evo Attempto Motorsport și Sainteloc Racing. În Q2, Audi-urile au dominat cu Dries Vanthoor în mașina #1 a WRT în pole (după un tur în 1:54.439) urmat de Christopher Haase (al cărui coechipier s-a calificat pe trei în Q1) și Christopher Mies. Black Falcon a completat linia a doua cu echipajul cu numărul 4 după un tur bun înregistrat de Engel. Rivalii lui Engel și Stolz în campionat (dar și în clasamentul combinat), Caldarelli și Mapelli, au plecat de pe pozițiile 6-7.

Prima cursă a fost destul de anostă. După un start curat, Stolz a fost capabil să rămână în ceafa lui Bortolotti, dar o depășire n-a venit până la momentul opririlor la boxe. Liderii campionatului au primit atunci o penalizare pentru unsafe release care a aruncat mașina #4 spre mijlocul clasamentului, Engel reușind însă să urce până pe poziția a opta la general până la final. După opriri, lupta s-a dat între piloții lamborghini Caldarelli și Engelhart, cel dintâi câștigând câteva locuri grație unei opriri mai rapide efectuate de mecanicii echipei Orange 1 Team FFF Racing. În cele din urmă, Caldarelli a trecut de Engelhart și s-a putut distanța apoi, germanul fiind ocupat să îi închidă ușa-n nas de mai multe ori lui Christopher Haase. Audi-ul echipei Sainteloc Racing n-a reușit să treacă astfel că am avut un podium cu două Lamborghini-uri și un Audi (acesta din urmă fiind la doar o zecime în spatele Huracan-ului Grasser #63).

În urma victoriei din prima cursă, Caldarelli și Mapelli au urcat pe prima poziție în ierarhia combinată în care se adună punctele strânse atât în Blancpain GT World Challenge Europe, cât și în Blancpain GT Endurance Cup, și în clasamentul seriei de sprint. Diferența dintre cei doi italieni și cuplul german format din Stolz și Engel era de șase puncte în clasamentul clasei Pro în seria de sprint și de patru puncte în clasamentul combinat. La categoria Silver Cup, Attempto Racing a fost în vârf  cu echipajul #56 care s-a clasat înaintea Mercedes-ului AKKA ASP împărțit de Nico Bastian și Timur Boguslavskiy. Primii la clasa Pro-Am au fost David Perel și Rinat Salikhov pentru Rinaldi Racing în timp ce HB Racing a învins din nou la Am Cup (și de data asta au avut și rivali, Kessel Racing aducând o mașină pentru Steve Earle și Rory Penntinen).

Cursa a doua a weekend-ului a început cum nu se putea mai prost pentru echipajul #88 al AKKA ASP (Marciello/Abril) după ce Marciello s-a răsucit ca urmare a unui contact cu David Perel. În față, Vanthoor a reușit să se desprindă de rivalii de la Sainteloc care au rulat pe poziția a doua în primul stint, Black Falcon fiind pe trei cu mașina #4. La boxe, Lamborghini-ul Orange 1 Team FFF Racing a pierdut o poziție, dar, mai important, mașina împărțită de Mapelli și Caldarelli a revenit pe pistă în fața rivalilor Engel și Stolz care au căzut pe șase. Primele patru poziții după opriri erau ocupate, în ordine, de cele două Audi-uri WRT, #1 în fața lui #2, R8-ul Sainteloc #25 și Aston Martin-ul #76 al echipei R-Motorsport pornit de Marvin Kirchhoefer și predat pentru al doilea schimb lui Ricky Collard. Cele două mașini ale lui Vincent Vosse au mers bară la bară pe toată durata celui de-al doilea stint și, cu 15 minute înainte de final, dezastrul s-a produs.

Charles Weerts a încercat să treacă pe frânare în virajul 1 de Ezequiel Perez Companc, presat fiind și de Collard, dar tot ce-a reușit a fost să-și lovească coechipierul. Ambele mașini au abandonat pe loc (Weerts s-a târât până la boxe, iar Companc a tras pe dreapta imediat), iar Collard a preluat șefia și s-a îndreptat către o victorie pe care n-o lua nimeni în calcul. Aceasta a fost prima victorie pentru R-Motorsport cu noul Vantage (echipa a mai câștigat anul trecut la Silverstone cu vechiul model). Podiumul a fost completat de Sainteloc Racing #25 și de mașina #563 a Orange 1 Team FFF Racing, Caldarelli și Mapelli mărindu-și încă puțin avansul în fața lui Stolz și Engel care au terminat pe poziția a patra.

Mai jos, la Silver Cup, victoria a revenit lui Oscar Tunjo și Rik Breukers care au terminat pe poziția a șasea pentru WRT într-un weekend în care belgienii ar fi trebit să sărbătorească și un 1-2 la general. La Pro-Am,  Louis Machiels and Andrea Bertolini au avut câștig de cauză în Ferrari-ul #52 AF Corse, iar Triller și Scholze au învins încă o dată la Am Cup. Așa cum am spus, finala sezonului are loc chiar în acest sfârșit de săptămână la Hungaroring. Să sperăm că vom avea destule răsturnări de situație și pe circuitul de lângă Budapesta!

Rezultate complete cursa 1 aici

Rezultate complete cursa 2 aici

Sursă foto: Blancpain GT Series