Ferrari a obținut ceea ce dorea. Prima victorie din 2010 încoace pentru Scuderia a venit grație lui Charles Leclerc, care a făcut o cursă extraordinară în frunte, apărându-se în fața atacurilor ambilor piloți Mercedes.

Valtteri Bottas a terminat al doilea, imediat în urma lui Leclerc, după ce atacurile repetate ale coechipierului său, Lewis Hamilton, nu au reușit să-l detroneze pe rivalul său de la Ferrari. Hamilton a încercat în două rânduri să aplice lovitura decisivă, însă Leclerc s-a apărat la limita regulamentului, fiind ajutat enorm de puterea nemaipomenită a mașinii Ferrari pe liniile drepte.

Britanicul a făcut în final o greșeală care l-a costat orice șansă de a urca măcar pe locul doi, iar Bottas a plecat în urmărirea lui Leclerc, dar nu a reușit să se apropie suficient. Cu trei tururi înainte de final tabloul a fost clar – un Mercedes ieșit din ultimul viraj la o jumătate de secundă în urma Ferrari-ului lui Leclerc, cu DRS, pneuri mai moi și plasă, nu a reușit să se apropie deloc de mașina rivală.

Minute mai târziu, Leclerc trecea linia de sosire primul – o cursă extraordinar de matură și de calculată ce merită toate laudele. Bucuria pilotului Ferrari, dar și a tifosi prezenți la Monza, a fost molipsitoare.

Piloții Renault au ocupat locurile 4 și 5 – o performanță cel puțin remarcabilă pe un circuit care i-a priit constructorului francez. Daniel Ricciardo s-a clasat în fața coechipierului său, Nico Hulkenberg, iar Alexander Albon a trecut linia de sosire al șaselea.

Sergio Perez a fost al șaptelea, iar Max Verstappen a făcut o cursă de recuperare de pe locul 19 pe locul 8 în ciuda unui pitstop neplanificat după un incident în primul tur. Antonio Giovinazzi și Lando Norris au încheiat și ei în puncte.

Leclerc a pornit bine în cursă. Fiind presat pe interior de Hamilton, pilotul Ferrari a ajuns totuși primul în șicana de la start, în timp ce Bottas a fost aproape de a trece de coechipierul său. Ceva mai în spate, Vettel a fost depășit de Hulkenberg după ce germanul trecuse la start și de colegul Ricciardo. Vettel a revenit pe locul 4 temporar, iar între piloții Renault s-a făcut rocada.

Cursa celor de la Ferrari a fost dată peste cap în turul 6. Vettel s-a răsucit pe cont propriu în Variante Ascari, iar într-un moment mai puțin lucid, a reintrat pe circuit în calea lui Stroll. Canadianul a încercat să evite contactul, dar a fost ciupit de german, învârtindu-se și el. Apoi și pilotul Racing Point a reintrat periculos pe circuit, iar atât el cât și Vettel au fost penalizați ulterior, deși comisarii au fost mai severi cu germanul, care a intrat și la boxe pentru un schimb de aripă față.

O serie de penalizări au fost date și altor piloți. Albon a primit 5s după ce l-a depășit prin exteriorul circuitului pe Magnussen, iar Raikkonen a fost nevoit să servească un stop & go de 10s pentru că a plecat pe pneuri diferite față de cele cu care se calificase în Q2.

În frunte, Mercedes a apăsat pe trăgaci, chemându-l pe Hamilton la boxe la capătul turului 19. Ferrari a reacționat imediat, iar Leclerc a încălțat hard-uri spre deosebire de medium-urile britanicului. Pe circuit Leclerc și-a păstrat de puțin avansul, dar a fost curând atacat de rivalul său.

La intrarea în a doua șicană a circuitului, Leclerc s-a apărat pe interior, iar Hamilton a ajuns roată la roată cu monegascul. Pilotul Ferrari l-a înghesuit pe britanic, care a fost nevoit să taie șicana după ce a ajuns cu două roți pe iarbă. Situația a fost la limita regulamentului, însă Leclerc a rămas în frunte, nepenalizat.

Bottas a fost adus la boxe abia șapte tururi mai târziu, încălțânând tot pneuri medium, un factor care s-ar fi putut dovedi important în economia cursei.

Marele Premiu a continuat cu două abaondonuri la rând. Carlos Sainz și Daniil Kvyat au parcat mașinile pe margine, contribuind la două perioade de mașină de siguranță virtuală. O roată nu fusese fixată corespunzător pe mașina spaniolului, în timp ce mașina Toro Rosso a oprit tot imediat după trecerea pe la boxe ca urmare a unei probleme mecanice.

Cu douăzeci de tururi rămase, Hamilton continua să-l urmeze îndeaproape pe Leclerc, însă puterea mașinii Ferrari pe liniile drepte se dovedea decisivă. Ieșirea monegascului din Parabolica era imperială, Mercedes-ul britanicului neavând forța să lovească decisiv în primul viraj. Vettel a fost depășit cu un tur de ambii piloți chiar atunci – cu siguranță o zi de care va dori să uite cât mai repede.

Între timp, Verstappen, pornit ultimul și suferind un mic acroșaj în urma căruia a fost nevoit să-și înlocuiască aripa față în primul tur, urcase pe locul 9. Bottas, în schimb, ajunsese la mai puțin de 4 secunde în urma celor din față și intra în joc pentru victorie.

O greșeală a lui Leclerc în prima șicană i-a oferit lui Hamilton o nouă șansă, însă apărarea monegascului – riscantă, la limita regulamentului, dar înțeleasă drept ok de comisari – a fost pusă la punct. Bottas câștiga o jumătate de secundă pe tur față de coechipierul său, iar cu doiseprezece tururi înaintea finalului a ajuns fix în spatele lui Hamilton, care și-a blocat roțile în șicana de început.

Bottas era deja destul de evident ca având prima șansă în ce privește un atac asupra lui Leclerc, iar finlandezul a fost încurajat de la boxe într-un final care se preconiza a fi entuziasmant în timp ce Magnussen s-a retras la boxe. Viteza Ferrari-ului pilotat cu măiestrie de Leclerc a fost însă prea mare, iar monegascul a adus o victorie ce va rămâne în istorie pentru Scuderie.

Puține li se pot reproșa celor de la Mercedes. Strategia diferită aleasă pentru Hamilton și Bottas ar fi trebuit în mod normal să le dea o șansă mare de a câștiga, însă senzația a fost că victoria lui Leclerc și a Ferrari a fost menită să vină – aici, la Monza, acum. Premierea și marea de oameni îmbrăcați în roșu care au luat cu asalt pista la final a fost spectaculoasă.


Citește mai multe despre MP al Italiei 2019.