Formula 1 Singapore: Antrenamente

Scuderia Ferrari decide să se amestece în bătălia dintre Mercedes și Red Bull reușind să se impună în ultima sesiune de antrenamente libere. Charles Leclerc a fost cel mai rapid pilot al sesiunii, oprind cronometrul la 1m38.192s. Monegascul a stabilit cel mai bun timp în primul și ultimul sector al traseului stradal. Inginerii italieni au păstrat upgrade-urile introduse semn că problemele încep să dispară în tabăra roșie.

Lewis Hamilton a fost al doilea în FP3, întârzierea lui fiind de puțin peste 2 zecimi de secundă. Britanicul a fost cel mai rapid în sectorul median.

Sebastian Vettel ocupă poziția a treia. Pentru el, utlimul sector este călcâiul lui Ahile, germanul ajungând acolo cu pneurile supraîncălzite. Este și explicația celor 0,6s care-l despart de coechipierul Leclerc.

Valtteri Bottas îi ține companie pe cea de-a doua linie a grilei provizorii, finalndezul reușind un tur cu puțin peste 0,05s mai lent.

Toată lumea se aștepta ca Red Bull să se bată de la egal la egal cu Mercedes ăn Singapore. Astăzi, echipa lui Christian Horner nu a fost la înălțime. Mai mult decât atât, Alexander Albon a fost mai rapid decât pilotul numărul unu de la Red Bull. Britanicul a oprit cronometrul la 1,066s în urma lui Leclerc pentru ca Verstappen să ocupe locul 6, fiind cu o zecime mai lent. Evident, asta nu înseamnă că lucrurile rămân la fel. Încă se pot produce suprize în calificări.

McLaren ocupă în intregalitate linia a 4-a cu Sainz mai rapid decât Norris. Diferența dintre cei doi a fost de 2 zecimi.

Linia a 5-a este ocupată de monoposturile Renault, cu Hulkenberg marginal mai rapid decât Daniel Ricciardo.

Lance Stroll este primul în afara top 10, la 2 secunde de Charles Leclerc. Pierre Gasly este singurul reprezentant al celor de la Toro Rosso care a reușit să stabilească un timp în FP3, francezul clasându-se al 12-lea. Coechipierul Kvyat s-a retras după ce PU-ul Honda a cedat, echipa confirmând faptul că acesta trebuie schimbat.

Kimi este abia al 13-lea, iar Sergio Perez ocupă locul 14. Mexicanul a lovit zidul la ieșirea din virajul 21 avariind roata drepata spate și cel mai probabil și cutia de viteze.

George Russell s-a clasat pe un suprinzător loc 15 înaintea lui Antonio Giovinazzi.

Perechea Magnussen – Grosjean ocupă penultima linie a grilei provizorii cu polonezul Kubica și rusul Kvyat pe ultimele 2 locuri.

Urmează calificările. Vom avea parte de o luptă Mercedes / Red Bull cum se vorbea la începutul sesiunii sau noul upgrade Ferrari le va permite italienilor să se amestece în lupta pentru pole ?

© f1.com

Hamilton răspunde în FP2

Lewis Hamilton acceptă provocarea lui Max Verstappen și se impune în cea de-a doua sesiune de antrenamente libere. Campionul mondial en-titre a oprit cronometrul la 1m38.773s, stabilind cel mai bun timp pe ultimul sector al pistei.

La puțin sub 2 zecimi (184 de miimi ca să fim exacți) s-a clasat olandezul de la Red Bull. Verstappen a fost cel mai rapid pe sectorul 2, acolo unde de altfel sunt cele mai multe viraje lente și evident unde monopostul RB15 se simte cel mai bine.

Germanul Sebastian Vettel a fost al treilea cel mai rapid pilot în FP2. Turul lui, mai lent cu puțin peste 8 zecimi de secundă față de performanța lui Hamilton a venit la a treia încercare de simulare de calificare. Asta înseamnă că pneurile soft cu care era încălțat monopostul cu numărul 5 făcuse deja 6 tururi. Vettel a stabilit cel mai rapid timp pe S1, acolo unde avem de-a face cu cea mai lungă linie dreaptă a circuitului.

Valtteri Bottas a adus cel de-al doilea monopost Mercedes pe locul 4. Finlandezul a avut o întârziere de peste o secundă față de Hamilton.

Alexander Albon la abia a doua sesiune în Singapore a fost al 5-lea. Aproape 1,2 secunde l-au despărțit de liderul Hamilton. De notat că pilotul britanic nu a avut o sesiune liniștită, el fiind protagonistul a două ieșiri pe spațiile de eșapare una dintre ele soldându-se cu avarierea aripii față.

Al doilea monopost Ferrari, cel pilotat de Charles Leclerc a avut al 6-lea timp al sesiunii. Monegascul nu s-a putut apropia la mai puțin de 1,245s de lider.

Carlos Sainz este primul pilot din categoria ”best of the rest”. Spaniolul a fost al 7-lea, la o zecime și un pic de Leclerc. În urma lui, Nico Hulkenberg de la Renault. Germanul, bătut aproape constant de Ricciardo în acest sezon a fost mai rapid decât acesta și în FP2.

Lando Norris a semnat a 9-a performanță a sesiunii, cu Pierre Gasly ultimul în top 10. Piloții Toro Rosso au făcut rocada față de FP1, rusul Kvyat clasându-se pe locul 11 la mai puțin de o zecime de Gasly.

Ricciardo a fost al 12-lea cu Sergio Perez pe locul imediat următor. Antonio Giovinazzi a fost și de data asta cel mai rapid pilot Alfa Romeo. Canadianul Stroll a oprit cronometrul în aceeași miime ca italianul de la Alfa Romeo însă fiind al doilea pe pistă cu același timp a fost clasat pe locul 15.

Raikkonen a fost al 16-lea finalul FP2 cu Romain Grosjean imediat în urma sa. George Russell a început să depășească și alte monoposturi în afară de Robert Kubica. Britanicul a fost al 18-lea, înaintea lui Kevin Magnussen și a coechipierului său.

© f1.com

Verstappen cel mai rapid în FP1

După M.P. al Italiei, cel mai rapid grand prix al sezonului, caravana F1 ajunge în Singapore. Un traseu complet diferit față de cel de acum 2 săptămâni și evident un traseu pe care ne așteptăm să vedem un alt câștigător. Teoretic, lupta se va da între Mercedes și Red Bull, Ferrari demonstrând că monopostul roșu nu se descurcă pe traseele extrem de tehnice.

Max Verstappen a fost cel mai rapid pilot în FP1, el oprind cronometrul la 1m40.259s. Olandezul a folosit pneul de compoziție soft, el reușind să stabilească și recordul de timp pe ultimele 2 secotare ale traseului.

Pe S1, recordul de timp aparține italienilor de la Ferrari care au ocupat poziția a doua a clasamentului sesiunii grație unui tur cu 167 de miimi mai lent reușit de germanul Sebastian Vettel. De menționat că Scuderia a adus aici un un upgrade aerodinamic semnificativ. Vorbim de un nou nas, de montanți ai aripii față redesenați și de o podea nouă (testată pentru prima oară la M.P. al Franței – dar care de atunci a primit câteva upgrade-uri). Toate aceste noutăți vor ajuta monopostul roșu să genereze mai multă apăsare aerodinamică, capitol la care echipa italiană este mult în urma concurenței.

Lewis Hamilton a fost al treilea pentru Mercedes la 0,666s de lider. Nimic îngrijorător însă, inginerii Mercedes preferând să folosească pneul cel mai dur. Piloții Mercedes au ales fiecare un set de Soft-uri mai puțin ca Ferrari și Red Bull.

Valtteri Bottas a încheiat pe locul 4. Finlandezul a produs și un steag roșu cu 25 de minute înainte de finalul sesiunii. La ieșirea din virajul 19, Valtteeri pierde spatele monopostului și se izbește de barierele Tec-Pro din exterior avariind întreaga laterală stânga a monopostului.

Alexander Albon încheie FP1 pe locul 5 la 1,2s de lider. De menționat pilotul britanico-tailandez nu a concurat niciodată pe traseul din Singapore.

Cel mai rapid pilot Renault – Nico Hulkenberg. Germanul a oprit cronometrul la 1.5s de Verstappen. În urma lui, pe locurile 7 și 8 s-au clasat piloții McLaren, cu Sainz la 0.2 secunde în fața lui Norris.

Ultimii în top 10 – Daniil Kvyat și Pierre Gasly. Daniel Ricciardo a fost al 11-lea cel mai rapid pilot. Australianul a fost cu 0.1s mai rapid ca Romain Grosjean, proaspăt reconfirmat la Haas F1 și pentru 2020.

Italianul Antonio Giovinazzi a fost al 13-lea, în urma lui clasându-se coechipierul Kimi Raikkonen.

Lance Stroll nu a putut urca mai sus de locul 15 în monopostul Racing Point. Kevin Magnussen a folosit prima sesiune de antrenamente libere încercând să găsească un setup potrivit. El a fost abia al 16-lea la jumătate de secundă de coechipierul său.

Polonezul Robert Kubica care ieri anunța că va părăsi echipa Williams la finele sezonului actual a fost al 17-lea în fața mexicanului Sergio Perez.

Charles Lelcerc a fost clasat pe locul 19. Timpul său este cel stabilit în primele 30 de minute ale sesiunii – atunci când monegascul a folosit pneurile Medium. La a doua ieșire pe pistă, cu un set nou de pneuri Soft, cutia de viteze de pe monopostul pilotului din Principat a cedat, el fiind nevoit să declare forfait.

George Russel încheie clasamentul sesiunii.

Citește mai multe despre MP Singapore 2019.