Formula 1 Rusia: Leclerc favorit înainte de calificări

Ferrari s-a dovedit mașina mai rapidă într-o ultimă sesiune de antrenamente pe circuitul din Soci, cu Charles Leclerc stabilind ritmul. Turul său de 1:32.733 a fost cel mai rapid al weekendului până acum, iar Sebastian Vettel nu s-a putut apropia decât la 0.316s de coechipierul său, care a fost extrem de solid în fiecare sesiune.

Cu un ușor avantaj în sectorul final, Mercedes nu a făcut însă față pe ansamblu, pierzând mult timp în primul sector față de rivalii italieni. Lewis Hamilton s-a clasat al 3-lea la aproape patru zecimi în urmă, în timp ce Valtteri Bottas a fost al 4-lea. Clasat al 5-lea, Max Verstappen nu a reușit să stabilească un timp relevant în ultima sa incursiune pe circuit, greșind în virajul secund și trecând puternic peste un vibrator. Coechipierul său, Alex Albon, a acuzat în continuare un ritm mult inferior, clasându-se pe 7, la peste 1.6s în urma lui Leclerc.

Cei doi piloți Red Bull au fost despărțiți de Romain Grosjean de la Haas, coechipierul acestuia, Kevin Magnussen, întregind primele 10 poziții, în urma lui Nico Hulkenberg și Lando Norris. Clasamentul în acea parte mediană a sa a rămas extrem de strâns, între locul 5 al lui Verstappen și Lance Stroll, clasat al 16-lea, fiind mai puțin de 0.7s. Pierre Gasly, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz, Antonio Giovinazzi și Sergio Perez au încheiat în fața canadianului, în timp ce Kimi Raikkonen a suferit în continuare în mașina sa Alfa Romeo, clasându-se pe 17. George Russel și Robert Kubica au fost despărțiți în coada clasamentului de Daniil Kvyat. Rusul a suferit o nouă problemă la motor, iar Toro Rosso a anunțat că va schimba unitatea de putere din nou, rusul Kvyat urmând să rateze astfel calificările.

Ora de antrenamente a început cu Norris ieșind pe circuit pe gume soft, urmat de Albon pe medium-uri. Thailandezul a stabilit primul tur cronometrat al zilei, un 1:37.881, iar circuitul a devenit din nou pustiu cu excepția lui Albon. Pneurile soft au fost alese și de cei de la Mercedes în prima parte a sesiunii, dar și de Ferrari.

Leclerc s-a instalat la conducere încă după primul său tur, urmat de Vettel, în timp ce piloții Mercedes au avut probleme constant în a pune cap la cap un tur rapid curat. Atât Bottas, cât și Hamilton, s-au luptat din greu pentru a controla mașinile argintii. Verstappen, în schimb, a stabilit un tur cu doar trei zecimi mai lent decât 1:33.906-le lui Leclerc, însă pe gume medium. Bottas, finalmente, a revenit pe locul doi, la 0.171s în urma monegascului, în timp ce Hamilton a fost cu peste patru zecimi mai lent ca el.

Un nou rând de tururi rapide l-a găsit din nou pe Vettel surclasat de Leclerc. Acesta din urmă a coborât ștacheta la 1:32.861 cu trei sectoare rapide. Mercedes-ul s-a dovedit mașina mai bună în ultimul sector, însă nu a fost îndeajuns, iar Hamilton și Bottas s-au regăsit la petru, respectiv peste șase zecimi în urmă. Leclerc a rulat imediat mai târziu încă și mai repede, iar timpul său a rămas nebătut până la final. Verstappen a rămas al 5-lea după ce s-a răsucit în virajul 13 și a lovit extrem de ușor barierele de protecție. Ceva mai devreme, olandezul sărise peste un vibrator, lovind podeaua mașinii.

Cu ploaia ținând distanța momentan față de circuit, avantajul pare în mod evident de partea Ferrari înaintea calificărilor. Leclerc, în mod special, a părut să fie extrem de rapid de-a lungul weekendului. Rămâne de văzut dacă Mercedes sau Red Bull vor avea răspuns.

***

Citește mai multe despre MP al Rusiei 2019

Citește review-ul MP al Singapore

Citește: Ferrari și “monstruosul” avantaj al unității lor hibride