Ziua a venit și a trecut la fel a taifunul Hagibis. Super Sunday, așa cum a fost numită după ce decizia de a avea calificările în dimineața cursei, i-a aparținut lui Mercedes. Echipa germană și-a asigurat matematic ambele titluri, câștigându-l pe cel al constructorilor și fiind siguri că dintre piloți doar Lewis Hamilton și Valtteri Bottas vor putea să devină campioni mondiali în 2019. Este pentru a șasea oară la rând când Mercedes își adjudecă „dubla” și prima oară când o echipă de Formula 1 reușește o asemenea performanță.

Duminica nu a început însă perfect pentru Mercedes. Sesiunea de calificări a fost răvășită de rafale de vânt care le-au cauzat probleme piloților (cu doi dintre ei având parte de accidente care au oprit Q1 în două rânduri), iar Ferrari s-a ridicat la înălțime, obținând pole position-ul prin Sebastian Vettel, Charles Leclerc asigurând o primă linie roșie a grilei de start. În cursă, însă, lucrurile nu au mers tocmai conform planului pentru Scuderie.

Leclerc a fost implicat la start într-un acroșaj cu Max Verstappen, iar olandezul și-a încheiat cursa câteva tururi mai târziu, în timp ce Vettel a fost depășit de către un Bottas aflat într-o zi de grație. Germanul a ratat de altfel startul, însă nu a fost penalizat, comisarii considerând că mișcările sale pe grilă s-au încadrat în limitele regulamentului. Finlandezul a controlat cursa și a aplicat o strategie cu două opriri la boxe pentru a trece primul linia de sosire, comfortabil în fața lui Vettel. A fost doar a doua victorie a sezonului pentru finlandez, care nu mai urcase pe prima treaptă a podiumului de la Baku, din aprilie.

După o oprire târzie la boxe din postura de lider, Hamilton a încercat să-l depășească în final pe Vettel pentru poziția a doua, însă puterea mașinii Ferrari s-a dovedit din nou a fi decisivă. Britanicul a intrat în raza DRS cu câteva tururi bune înainte de final și ritmul lui sugera că o depășire nu va fi greu de executat, însă situația pe circuit a fost diferită, iar Vettel și-a păstrat poziția a doua. Întrebarea „ce s-ar fi întâmplat dacă Mercedes nu l-ar fi chemat pentru a doua oară la boxe” este una validă. Hamilton a obținut însă cel mai bun tur al cursei, iar punctul primit pentru el i-a asigurat matematic titlul lui Mercedes.

Cu Leclerc și Verstappen în afara luptei pentru podium, Alexander Albon a profitat și a înregistrat cel mai bun rezultat al carierei sale de până acum, trecând linia de sosire al patrulea în mașina Red Bull. Pe cinci s-a clasat Carlos Sainz, care a reușit un nou weekend excelent, o nouă dovadă clară că McLaren a făcut progrese considerabile după perioada nefastă din ultimii ani. Leclerc a terminat la un tur în urma câștigătorului, pe locul 6, iar încercarea sa de a obține punctul pentru cel mai rapid tur care ar fi ținut-o – matematic – pe Ferrari în lupta pentru titlul constructorilor, nu a dat roade. Mai mult, ulterior monegascul a fost penalizat și declasat.

Pentru Renault weekendul s-a terminat mult mai bine decât ar fi sperat cei doi piloți. Mașinile franceze au părut a suferi pe parcursul antrenamentelor și calificărilor, însă au încheiat în puncte, cu Daniel Ricciardo făcând o ultimă parte a cursei splendidă și trecând linia de sosire al șaptelea. Ulterior, australianul a fost promovat pe locul 6 după ce Leclerc a primit 15s de penalizare pentru incidentele din primul tur. Nico Hulkenberg s-a clasat pe zece, în timp ce Pierre Gasly și Sergio Perez au fost între ei. Mexicanul „a scăpat” cu acest rezultat în ciuda unui contact cu francezul în primul viraj al ultimului tur, în urma căruia cursa lui s-a încheiat în parapetul de protecție.

Lance Stroll, Daniil Kvyat și Lando Norris au terminat cursa în afara punctelor și în spatele coechipierilor lor, în timp ce pentru Alfa Romeo, Haas și Williams, weekendul s-a încheiat fără niciun punct.

Așadar, titlurile mondiale ajung din nou în vitrina Mercedes, iar cu patru curse rămase din sezon, singura întrebare care mai trebuie cu adevărat pusă este când – nu dacă – va deveni Hamilton campion.