David Șerban domină relaxat la Jarama în cel mai bun weekend al său în CER-GT

Mai țineți minte când ne plângeam că între cursa de 24 de ore de la Le Mans și etapa care-i urma în Mondialul de Anduranță exista o pauză mult prea mare, așa mare că uitai că mai există campionatul? Ei bine, campionatul de anduranță al Spaniei are un calendar similar ca și organizare etape. După o pauză de patru luni, concurenții și-au dat pentru a patra oară întâlnire în acest an pe circuit, gazda penultimei etape fiind Jarama. David Șerban s-a întors din „vacanță” cu bateriile reîncărcate și a dominat copios în ambele curse la clasa C3-GT4 unde nimeni n-a putut sta aproape de român.

David Șerban, campionul RES 2018, a decis să se concentreze în acest an pe CER-GT, campionatul spaniol de anduranță, în care s-a înscris cu un Audi R8 LMS GT4. Dedicarea a dat roade și, înainte de pauza de vară/toamnă, Șerban se afla pe prima poziție la clasa C3-GT4 acumulând 200,8 puncte față de doar 194,4 pentru cuplul Guillemat/De Martin al NM Racing. Șerban avea deja, până la debarcarea la Jarama, două victorii și trei clasări pe poziția secundă. Sezonul a început în forță la Navarra, circuit pe care românii au mai concurat și-n trecut, unde Șerban a obținut o victorie și un podium. Ulterior, la Aragon, după un weekend mai puțin reușit, pilotul Willi Motorsport s-a întors acasă cu o clasare pe doi în cea de-a doua cursă de 48 de minute. În fine, la Valencia, în iunie, Șerban a revenit pe cea mai înaltă treaptă a podiumului și a bifat încă o clasare pe doi. Mai rămânea, astfel, ca românul să lege și weekend-ul perfect cu două victorii pentru a completa tabloul. Din fericire, scena acestei reușite a fost chiar etapa a patra a stagiunii care a avut loc la finele săptămânii trecute.

Povestea n-a început însă perfect, formația Willi Motorsport aflând în ultimul moment că modelele înscrise în clasele de GT-uri nu vor avea loc în puținele boxe de la Jarama și, deci vor trebui să „campeze” afară, la cort. Cu toate acestea, problemele logistice n-a încetinit procesul de învățare al echipei care s-a adaptat rapid la condițiile circuitului aflat la nord de Madrid. Un asfalt abraziv a creat multe probleme concurenților de la categoria TCR, penele fiind multiple, atât în antrenamente cât și-n cele două curse ale weekend-ului, dar niciuna n-a lovit R8-ul pilotat de David Șerban.

Dacă în FP1 românul a fost la câteva secunde de cele mai rapide modele de la clasa C3-GT4, respectiv Ginettele G55 GT4 ale NM Racing și Escuderia Lagun Artea, în calificări, Șerban a dovedit că a învăța într-un timp scurt un traseu nou nu mai reprezintă o dificultate pentru el. Astfel, Audi-ul cu numărul 102 a fost cel mai rapid în ambele sesiuni de calificări. În Q1, Șerban a reușit un 1:39.503 care l-a pus pe poziția a șaptea la general, la două poziții distanță de Ginetta NM Racing #188 care a fost cu aproape 0.3 secunde mai lentă avându-l pe pilotul mai rapid Maxime Guillemat la comenzi. În Q2, R8-ul LMS GT4 a rulat chiar mai rapid, Șerban fiind foarte aproape de a coborî sub 1:39. Toate acestea după ce, în antrenamente, David rulat mai lent din cauza unui spate mai „nărăvaș” la ieșirea din viraje, comportamentul supravirator fiind dresat apoi de mecanicii Willi Motorsport cu ajutor din partea inginerului Audi Andrei Filep, cel care a oferit asistență și Endurance Team Romania în trecut. Cum cel mai rapid rival de la clasa C3-GT4 n-a putut coborî în Q2 sub 1:40, putem spune că Șerban și-a ridiculizat rivalii la titlu, beneficiind și de o viteză de top superioară de circa 250 de km/h pe lunga linie dreaptă de start/sosire.

În seara de dinaintea primei curse, o ploaie puternică a inundat circuitul, dar soarele dimineții a uscat mai tot traseul cu o lungime de 3,85 kilometri, deși unele zone mai erau încă ceva mai ude și neprietenoase cu slick-urile. Cu toate acestea, întreg plutonul s-a lansat în cursă pe pneuri lise. La scurt timp după ce mașinile au accelerat spre linia de start/sosire, în spatele lui Șerban, Ginetta Escuderiei Lagun Artea s-a atins cu Porsche-le 911 GT3 Cup al R. A. C Circuito Guadalope, ambele mașini ajungând în zid. Accidentul serios a adus după sine întreruperea imediată a cursei prin steag roșu. Restart-ul a venit abia după 40 de minute în care comisarii au evacuat cele două epave. Spre bucuria tuturor, până ce luminile verzi s-au aprins din nou la Jarama, circuitul s-a uscat în întregime.

După al doilea start, Șerban a privit, italienește, doar în față căci Ginetta NM Racing nu i-a dat târcoale nici măcar o clipă iar românul s-a desprins ușor. A venit, apoi, trecerea obligatorie pe la boxe. Ca urmare a rezultatului pozitiv de la Valencia, Șerban a trebuit să stea pe loc un total de 35 de secunde peste minimul de 80 de secunde, adică cu 15 secunde mai mult decât Ginetta #188 a NM Racing care a terminat pe pozițiile 3 și, respectiv, 4 în manșele etapei a treia. În ciuda acestui handicap, Șerban s-a apropiat fără probleme de mașina împărțită de Guillemat și De Martin, depășirea inevitabilă venind la fel de natural. Până la final, Șerban și-a arătat clasa distanțându-se la aproape o jumătate de minut de aceeași Ginetta NM Racing care s-a clasat pe poziția a cincea la general. Audi-ul Willi Motorsport, între timp, a înșfăcat un podium în clasamentul general după ce David a trecut și de învingătorul de la clasa C2, Miguel Fernandez Yuste pe un KTM X-Bow modificat.

Cursa cu numărul doi de la Jarama a fost, practic, una fără istoric. Șerban a plecat din nou din pole și, știind că nu va avea de petrecut decât cu cinci secunde mai mult față de NM Racing la boxe, n-a mai forțat. După o pereche de schimburi calculate, pilotul român a trecut linia de sosire pe poziția a cincea la general, la un tur de învingătorii absoluți, Albert Estragues Valencia/Ignacio Cabezas Ruiz, care au adus primul succes în 2019 pentru Mustang-ul de Euro Trans-Am al NM Racing. Mai important, însă, a fost faptul că rivalii lui Șerban au terminat la trei tururi în urma sa după o cursă problematică. Maserati-ul lui Emmanuel Righi s-a clasat pe doi, trecând de Ginetta NM Racing pe final.

După acest dublu succes, care n-a putut fi oprit nici măcar de radiatorul Audi-ului R8 LMS GT4 care a început să piardă apă în secvențele de final ale cursei a doua, Șerban își consolidează poziția de lider în ierarhia clasei C3-GT4. Cum am avut și la Jarama, ca și la Valencia, patru mașini înscrise la această categorie, Șerban a mai strâns 72 de puncte față de doar 61,2 în dreptul cuplului spaniol al NM Racing. Astfel, totalul pilotului Willi Motorsport înaintea finalei de la Barcelona este de 272,8 puncte. Guillemat și De Martin sunt, în continuare, pe poziția secundă cu 255,6 puncte. Pe trei se află tot piloții Escudria Lagun Artea, deși Yerregui și Carretero n-au punctat la Jarama în urma abandonului din prima cursă. Righi a micșorat diferența dintre el și piloții Lagun Artea, diferența dintre locurile 3 și 4 în clasament fiind acum de doar 15,6 puncte.

Image may contain: 1 person, car and outdoor

Titlul este, acum, mai aproape ca niciodată, dar linia se va trage abia după ce steagul în carouri a fost fluturat la finalul ultimei întreceri de două ore de pe Circuit de Barcelona-Catalunya. Cum nu știm câte mașini se vor afla la start peste o lună, este greu să calculăm care ar fi numărul minim de puncte pe care David trebuie să-l culeagă în finala stagiunii pentru a fi sigur de titlul la categoria C3-GT4 (știm, însă că punctajul nu se dublează la ultima etapă).

Image may contain: 2 people, people standing and outdoor

Rezultate complete cursa 1

Rezultate complete cursa 2

Sursă foto: CER-GT, Willi Motorsport