Formula 1 Mexic: Ferrari și Mercedes în luptă înainte de calificări

Antrenamente 3

Noi ploi s-au abătut asupra circuitului mexican peste noapte, astfel încât a treia și ultima sesiune de antrenamente a weekendului a venit și a trecut fără surle și trâmbițe.

Mașinile au ieșit pe pistă, însă nu s-au înghesuit, iar numai șapte dintre ele au stabilit un timp cronometrat în prima jumătate a sesiunii de o oră. Au fost numeroase momente în care doar unul sau doi piloți s-au aflat pe circuit. Lipsa acțiunii a însemnat că nici asfaltul nu s-a uscat suficient încât să vedem pneuri slick decât în ultimul sfert de oră.

Cu excepția celor de la Renault, toți piloții și-au luat locul pe circuit, inclusiv Pierre Gasly. Pilotul Toro Rosso s-a simțit rău și a ratat prima jumătate de oră a sesiunii.

În final, Ferrari și Mercedes au fost aproape de nedespărțit. Charles Leclerc a terminat pe primul loc, cu un timp de 1:16.145 care a fost cu doar 0.027s mai bun decât al coechipierului Sebastian Vettel. Valtteri Bottas și Lewis Hamilton au fost și la mai puțin de un sfert de secundă în urmă, în timp ce Carlos Sainz s-a clasat al 5-lea pentru McLaren.

Max Verstappen și Alexander Albon de la Red Bull l-au încadrat pe un Gasly impresionant. La o secundă de Leclerc s-a clasat al doilea pilot McLaren, Lando Norris, în timp ce Sergio Perez a fost puțin în urma sa pentru Racing Point, completând primele 10 poziții.

Daniil Kvyat, Kimi Raikkonen, Lance Stroll și Antonio Giovinazzi au fost la rândul lor mai rapizi decât cei de la Haas, cu Kevin Magnussen și Romain Grosjean clasându-se în fața cuplului de la Williams format din George Russell și Robert Kubica. Nico Hulkenberg și Daniel Ricciardo nu au stabilit timpi înregistrați, mașinile lor fiind pregătite pentru calificări în garaj.

Antrenamente 2

Pe o vreme ceva mai bună decât dimineață, FP2 a început în Mexic cu mai mulți piloți având probleme pe perioadele de frânare. Incursiunile nedorite în decor au părut să vină în special pe gume hard sau medium, iar Charles Leclerc chiar s-a rotit în virajul întâi înainte de a-și relua antrenamentele.

Ca și în FP1, sesiunea a fost întreruptă după aproximativ 20 de minute de un accident. De data asta, Alexander Albon a fost cel care s-a oprit în barierele de protecție, mușcând vibratorul și alunecând în virajul 7. Din nefericire pentru el, nu a avut norocul lui Lance Stroll de dimineață, iar thailandezul nu a mai ieșit din garaj drept urmare. Red Bull va avea de lucru la mașina sa peste noapte.

Cu puțin peste o jumătate de oră trecută, piloții și-au început simulările de calificări, iar Leclerc a fost primul care a stabilit un timp rapid. Al său 1:17.072 a fost însă bătut curând de coechipierul său, Vettel reușind un tur cu aproape o jumătate de secundă mai rapid.

Max Verstappen s-a intercalat între cei doi piloți Ferrari, în timp ce Valtteri Bottas s-a clasat pe locul 4. Când Lewis Hamilton a trecut și el linia de sosire, britanicul nu a reușit să fie decât al 5-lea, la aproape o secundă în urmă, Mercedes suferind pe circuitul mexican.

Toro Rosso a avut parte de o sesiune excelentă. Unitatea de putere Honda pare să se simtă foarte bine în aerul rarefiat al circuitului, iar Daniil Kvyat și Pierre Gasly s-au clasat pe 6 și 7 în FP2. McLaren a confirmat ritmul avut în FP1 cu clasări pe locurile 8 și 10 pentru Carlos Sainz, respectiv Lando Norris, în timp ce Nico Hulkenberg a fost al 9-lea pentru Renault.

Din nou, diferențele au fost minime în acea zonă a clasamentului. Între Hulkenberg și coechipierul său, Daniel Ricciardo, clasat al 13-lea, au fost doar 0.119s, cei doi piloți Racing Point, Lance Stroll și Sergio Perez, fiind despărțiți de numai patru miimi de secundă pe locurile 11-12.

Kimi Raikkonen și Antonio Giovinazzi de la Alfa Romeo au încheiat sesiunea pe pozițiile 14 și 16, cu Haas-urile pilotate de Romain Grosjean și Kevin Magnussen pe 15 și 17. George Russel a fost al 18-lea, stabilind un timp cu numai două zecimi de secundă mai rapid decât al lui Robert Kubica, revenit în a doua mașină Williams. Din cauza accidentului său, Albon a rămas ultimul în clasament.

Simulările de cursă au arătat că pista mexicană este foarte abrazivă, mai multe echipe având probleme serioase și cu degradarea pneurilor, pe lângă sistemele de frânare solicitate la maximum. Cert este că Marele Premiu de duminică nu va fi o plimbare în parc.

Antrenamente 1

Prima sesiune de antrenamente libere din Mexic a început pe o pistă în uscare după ce ploaia a îmbibat circuitul peste noapte. Mașinile au ieșit de la boxe atât pe pneuri intermediare, cât și pe slick-uri pentru tururile de instalare, dar puțini au rămas mai mult pe circuit.

Pista a rămas relativ pustie pentru aproape o jumătate de oră, până când primii timpi au început să fie stabiliți. Nicholas Latifi a fost unul dintre cei mai insistenți. Canadianul i-a luat locul lui Robert Kubica la Williams pentru FP1 și este unul dintre marii favoriți să se alăture echipei în Formula 1 sezonul viitor.

Cu aproape ceva mai mult de treizeci de minute rămase un accident al lui Lance Stroll a adus steagurile roșii, antrenamentele fiind întrerupte. Pilotul Racing Point a alunecat la ieșirea din zona stadionului, percutând barierele de protecție, dar a putut readuce monopostul la boxe înainte ca zona să fie reparată și curățată de comisari. Caroseria sa a avut de suferit, însă pagubele au fost relativ mici.

Mai mult, Stroll a revenit pe circuit după ce sesiunea s-a reluat, terminând pe locul 16-lea, cu o poziție deasupra coechipierului său, favoritul local Sergio Perez. Cei doi au reușit turul cel mai bun pe câte un set de gume medium.

Lewis Hamilton a stabilit cel mai rapid timp al sesiunii, un 1:17.327 realizat pe un set de gume soft. Britanicul are un inginer de cursă diferit în Mexic, dat fiind că Peter Bonnington absentează din cauza unor probleme medicale. În rolul de a-l ghida pe Hamilton se află în acest weekend Marcus Dudley, inginer de performanță al Mercedes.

Ferrari este așteptată să fie puternică în Mexic, ajutându-se de unitatea sa de putere impresionantă. Charles Leclerc s-a clasat al 2-lea pe un set de gume medium, atingând peste 360 km/h în speed trap, în timp ce Sebastian Vettel s-a mulțumit cu al 6-lea timp în cea de-a doua mașină roșie, la aproape 0.9s în urma lui Hamilton.

Piloții Red Bull și Valtteri Bottas au completat primele șase poziții, cu Max Verstappen clasat în fața lui Alexander Albon și a pilotului Mercedes. Olandezul s-a apropiat cel mai mult de Hamilton și Leclerc, în timp ce ceilalți doi au fost la peste o jumătate de secundă în urma liderului.

Ceva mai în spate, Carlos Sainz de la McLaren a început weekendul cu un loc 7 în FP1, fiind urmat de Pierre Gasly și Daniil Kvyat de la Toro Rosso. Într-un mijloc de clasament strâns, Antonio Giovinazzi a obținut locul 10 în mașina sa Alfa Romeo, în timp ce coechipierul său Kimi Raikkonen a fost al 13-lea. Renault-ul pilotat de Nico Hulkenberg a stabilit al 11-lea cel mai bun timp, cu doar două miimi mai rapid decât timpul lui Kevin Magnussen de la Haas.

Lando Norris și Daniel Ricciardo au urmat în clasament pentru McLaren și Renault. Ultimul a venit în Mexic după ce a fost descalificat din rezultatele Marelui Premiu al Japoniei din urmă cu două săptămâni, alături de Hulkenberg, pentru o nerespectare a regulamentului sportiv în privința sistemului de frânare, FIA considerând că acesta a ajutat piloții nefiresc.

Romain Grosjean s-a clasat al 18-lea în cea de-a doua mașină Haas, iar cei de la Williams au încheiat clasamentul cu George Russel cu peste o secundă mai rapid decât pilotul de rezervă Latifi.