Formula 1 Mexic: Verstappen obține și apoi pierde pole-ul pentru Red Bull

Update: Max Verstappen a fost penalizat cu trei poziții pe grila de start după ce nu a încetinit în ultimul sector ca urmare a accidentului lui Valtteri Bottas. Finalndezul percutase zidul în ultimul viraj, astfel încât steagurile galbene au intrat în vigoare în partea finală a turului în secvențele de sfârșit ale sesiunii de calificări. Verstappen și-a îmbunătățit timpul – care era deja suficient de bun pentru a obține pole-ul – astfel încât FIA a decis penalizarea sa. În urma incidentului, Charles Leclerc și Sebastian Vettel vor pleca din prima linie a grilei de start, iar Lewis Hamilton va pleca al treilea, cei trei fiind urmați de olandez.

Știrea originală: Max Verstappen va pleca din pole position în Marele Premiu al Mexicului, fiind cel mai rapid pilot pe un tur în calificările de sâmbătă.

Olandezul a învins ambii piloți Ferrari cu ambele sale tururi din Q3, chiar dacă un accident al lui Valtteri Bottas a făcut ca finalul sesiunii să fie ușor haotic. Stabilind un record nou al circuitului pentru doar 0.001s (care ar putea fi șters în urma incidentului de la final, când și-a îmbunătățit timpul sub steaguri galbene), Verstappen l-a surclasat pe Charles Leclerc, dar și pe Sebastian Vettel și Lewis Hamilton.

Monegascul va pleca în cursă al doilea, în timp ce linia a doua de start va fi compusă de Vettel și Hamilton. Alexander Albon s-a clasat al 5-lea în cea de-a doua mașină Red Bull, iar Bottas a încheiat sesiunea în barierele de protecție din ultimul viraj al circuitului, stabilind finalmente al 6-lea cel mai bun timp.

McLaren și Toro Rosso și-au etalat viteza care le-a văzut intrând cu ambii piloți în Q3, astfel încât Carlos Sainz va pleca în cursă al 7-lea, urmat de coechipierul său, Lando Norris. Daniil Kvyat și Pierre Gasly au completat top 10-le.

Q1

Piloții Williams au fost primii care au ieșit pe circuit și primii care au și stabilit timpi cronometrați, înainte ca Romain Grosjean să se învârte în primul viraj. Pista se uscase complet după ce a fost umedă în FP3, astfel încât timpii au scăzut tot mai mult.

Vettel a realizat cu 1:16.859 în debutul primei părți, dar a fost întrecut de coechipierul său, de Hamilton și de cei doi piloți Red Bull. Verstappen și Albon au fost cei care s-au instalat la conducere, olandezul coborând sub 76 de secunde cu un 1:15.949.

Între timp, Lance Stroll, Kevin Magnussen și Romain Grosjean erau în pericol de eliminare alături de George Russell și Robert Kubica de la Williams, relevând problemele pe care le-a resimțit Haas de-a lungul weekendului. Russell l-a surclasat pentru moment pe Grosjean, înainte ca francezul să-l depășească din nou pentru ceva mai mult de două zecimi. De altfel, ordinea s-a păstrat între ultimele cinci mașini până la finalul Q1.

Q2

Toro Rosso și-a trimis ambii piloți pe circuit pe gume medium în debutul Q2, iar Mercedes, Ferrari și Red Bull au urmat același plan, alături de Sainz de la McLaren.

Vettel s-a instalat la conducere, urmat de Verstappen, Leclerc și cei doi piloți Mercedes, înainte ca mașinile să se retragă la boxe pentru câteva minute. Când au revenit pe circuit, atât Red Bull, cât și Ferrari a ales mai rapidele gume soft, în timp ce Mercedes și-a continuat strategia pe medium-uri.

Hamilton și Bottas și-au îmbunătățit timpii și au trecut în frunte, britanicul reușind un 1:15.721. În spatele lor, cei de la echipele rivale au decis să nu încheie tururile lor rapide, astfel încât toate trei vor porni pe gume medium în cursă.

În spatele clasamentului, Sergio Perez a ratat pentru doar 0.008s clasarea în top 10. Piloții Renault și Alfa Romeo au fost și ei eliminați, Daniel Ricciardo lăsând frustrarea să se vadă la revenirea în garaj.

Q3

Verstappen a fost cel care a stabilit timpul de bătut după prima ieșire din Q3. Pilotul Red Bull a fost remarcabil de rapid, coborând sub 1:15 cu un 1:14.910 care a fost de neatins chiar și pentru mașinile Ferrari. Leclerc și Vettel l-au urmat, cei de la Mercedes având de recuperat față de rivali.

Câteva jocuri tactice au avut loc la ieșirea finală de la boxe, dar nu a prea mai contat după ce Bottas a percutat zidul de protecție la ieșirea din ultimul viraj. Finlandezul a urmat o trasă foarte largă și a fost aruncat în zid de către vibrator. În fața sa, doar Albon trecuse linia de sosire dintre piloții echipelor favorite, iar thailandezul a rămas pe locul 5.

Asta a însemnat că Verstappen a obținut pole position-ul în fața lui Leclerc, cei doi urmând să plece de pe prima linie a grilei de start. Olandezul chiar și-a îmbunătățit turul rapid, coborând la un 1:14.758. Vettel s-a clasat al 3-lea, în fața lui Hamilton, în timp ce Bottas a fost al 6-lea.