Încă o reorganizare la Ferrari

”Lupul își schimbă părul, dar năravul, ba” este o zicală pe care mulți ar aminti-o acum. Numai că de data asta Ferrari încearcă printr-o reorganizare (și nu o restructurare așa cum se întâmpla în trecut) să scape de un monopost născut mort. Despre ce este vorba, analizăm în rândurile următoare.

După înlăturarea lui Maurizio Arrivabene, Ferrari a trecut printr-o restructurare amestecată cu o reorganizare. Sistemul de management a devenit unul orizontal, fără șefi la modul propriu ale diverselor structuri din cadrul echipei. Mattia Binotto a fost numit șef al echipei, director tehnic, director sportiv (până la sosirea lui Laurent Mekies) și în general șef peste toate departamentele Scuderiei. Existau șefi ale diverselor compartimente, dar puterea de decizie era limitată. Ferrari este singura echipă din actualul campionat care funcționează în acest fel. Ce s-a schimbat? Ferrari decide să treacă de la un sistem de management orizontal, la unul piramidal.

Mattia Binotto a decis să mărească reponsabilitățile oamenilor cheie responsabili cu proiectul SF1000 și totodată a decis să le acorde o mai mare putere de decizie în departamentul propriu cu scopul de a facilita și grăbi atingerea scopurilor propuse.

Ce presupune reorganizarea Ferrari?

În primul rând nu presupune plecarea lui Mattia Binotto.

Multă lume (în principal din Italia) miza pe plecarea elvețianului din fruntea Scuderiei. Este, nu-i așa, modus operandi împământenit la Ferrari. Nu și de data asta. Mai marii companiei au înțeles că o schimbare fundamentală a modului de lucru la Ferrari nu se poate face mai întâi prin schimbarea liderului.

A fost creat un departament nou numit Performance Development ce va fi condus de Enrico Cardile adus de la departamentul GT al companiei. Este omul pe care mulți îl dădeau înlocuitorul lui Binotto. Departamentul Performance Development este departamentul care înglobează cele trei mari direcții de dezvoltare: Aerodinamică, Power Unit și Șasiu.

Enrico Cardile se va putea baza pe ingineri consacrați din actualul staff cum ar fi David Sanchez dar și pe oameni ”legendari” ca Rory Byrne. Enrico Gualtieri va coordona în continuare departamentul responsabil cu dezvoltarea Power Unit-ului și Simone Resta rămâne în fruntea departamentului Chassis Engineering. Laurent Mekies rămâne director sportiv și lider al departamentului Trackside Activities.

© Scuderia Ferrari

”A fost nevoie de o claritate mai mare în luarea deciziilor și în același timp de reafirmare a încrederii companiei în oamenii pe care-i are. […] Am început să punem bazele unui proces care are ca scop începerea unui nou ciclu de victorii pentru echipă. Este un proces de lungă durată în timpul căruia ne putem lovi de momente precum cele din acest sezon, dar care ne vor ajuta să reacționăm prompt și să redevenim protagoniști principali ai acestui sport. Asta este tot ceea ce ne dorim și ceea ce așteaptă fanii noștri așteaptă de la noi”.

Mattia Binotto

Ăsta este pe scurt comunicatul Ferrari. Pentru a fi mai ușor de înțeles, în special pentru fanul mai nou, trebuie să scoatem în evidență câteva lucruri.

  • Ferrari revine la un mod de organizare și funcționare pus la punct de Jean Todt în epoca Schumacher, mod de organizare care a dat rezultate în trecut;
  • Mattia Binotto vrea ca inginerii să aibă o mai mare libertate de exprimare pentru a adopta stilul ”think outside the box”;
  • Fiecare departament va avea un grad sporit de independență
  • Și poate cel mai important: Enrico Cardile este omul care va da acordul final asupra schimbărilor și update-urilor DAR numai dacă și după ce Rory Byrne va ”contrasemna”.