M.P. al Marii Britanii: Mercedes în frunte. Dar nu cel negru.

Racing Point a avut cel mai rapid monopost în cea de-a doua sesiune de antrenamente libere a zilei. Lance Stroll a stabilit un timp de 1m27.274s, monopostul RP20 fiind încălțat cu un set nou de pneuri Soft. Pe locul doi s-a clasat Alex Albon. Pilotul Red Bull a avut o întârziere de 90 de miimi de secundă. De menționat că la a doua încercare de fast lap Albon a pierdut spatele monopostului în virajul 15 și a lovit violent bariera de protecție. Monopostul a fost serios avariat pe partea stângă nefiind în măsură să completeze simularea de cursă. Albon acuza de ceva vreme un somportament instabil în virajele rapide și subvirare accentuată în virajele lente.

Valtteri Bottas a fost de data asta cel mai rapid pilot Mercedes, finlandezul afișând la finalul sesiunii o întârziere de 0.157s față de Stroll. Ambele monoposturi Mercedes au fost destul de nervoase pe asfaltul încins, piloții luptându-se să controleze monoposturile pe perioadele de frânare.

Charles Leclerc a adus primul Ferrari pe locul 4 la aproape 3 zecimi de canadianul Stroll. Probleme serioase de stabilitate pe frânare la Ferrari, dar și de lipsă a tracțiunii și apăsării aero pe perioadele de accelerație. De spus că inginerii Ferrari au descărcat aerodinamic monoposturile roșii în încercarea de a câștiga câțiva km/h în plus pe liniile drepte. Reversul medaliei este exact ceea ce am văzut pe pistă.

Lewis Hamilton nu a părut deloc comfortabil în monopost în FP2. Perioade de frânare ratate, comportament subvirator și în general un monopost instabil. De vină, cel mai probabil temperaturile foarte ridicate. Acest lucru se va remedia în schimb în zilele următoare când sunt așteptate temperaturi ceva ”mai normale” pentru regiune. Ne amintim de altfel, același tip de comportament din partea monoposturior Mercedes în week-end-ul din Austria. Comportamentul a fost corectat în ziua cursei când a fost mai răcoare.

Carlos Sainz a fost cel mai rapid pilot McLaren, între monopostul cu numărul 55 și cel al lui Stroll fiind puțin peste jumătate de secundă.

Nico Hulkenberg a fost al 7-lea în cel de-al doilea monopost Racing Point. Diferența față de coechipierul său a scăzut la puțin peste 6 zecimi semn că germanul începe să se înțeleagă cu monopostul.

Pierre Gasly a fost al 8-lea, în fața lui Daniel Ricciardo de la Renault. De spus că Renault a adus aici un ugrade aerodinamic pe care inginerii l-au instalat numai pe monopostul australianului. Vorbim de bargeboard-uri noi cu boomerang wing redesenat și o podea revizuită.

Kimi a încheiat top 10, la aproape 9 zecimi de lider. În spatele său, la 10 miimi, cel de-al doilea monopost McLaren, pilotat de Lando Norris. Esteban Ocon și Antonio Giovinazzi sunt ultimii piloți care au încheiat FP2 în aceeași secundă cu Lance Stroll.

Max Verstappen n-a avut o sesiune pe care să vrea să și-o aminteaască. Olandezul a acuzat comportament subvirator accentuat pe virajele de viteză mică și lipsa aderenței la ieșirile din viraj. În plus, Romain Grosjean l-a obligat să renunțe la turul de de simulare de calificare după ce în complexul Maggots-Beckets monopostul Haas rula cu viteza redusă pe trasa ideală. Locul 14 pentru el și puțin peste 1,1s întârziere față de Stroll. Daniil Kvyat a fost al 15-lea, cu Romain Grosjean și George Russell pe locurile imediat următoare.

Absolut dezamăgitoare sesiune pentru Sebastian Vettel. După ce a fost forțat să stea pe bară în FP1 din cauza unei probleme la intercooler, se părea că germanul va fi extrem de ocupat în FP2. oar 10 tururi efectuate cu pneul Hard și Vettel a simțit ceva desprins în zona pedalierului. Fără să menționeze ce problemă a fost, Scuderia Ferrari a decis să-i schimbe întreg pedalierul. Operațiunea a durat 41 de minute. La revenirea pe pistă Vettel s-a trezit la bordul unui monopost deloc iertător, fără tracțiune, instabil pe frânare și care afișează un comportament subvirator în majoritatea virajelor. Germanul a încheiat sesiunea pe locul 18, reușind să-i devanseze doar pe Magnussen și Latifi.

Mâine va fi mult mai răcoare. Problemele cu pneurile se vor domoli. Rămâne de văzut dacă ordinea se schimbă. În acest moment monopostul RP20 pare mai ”cuminte” decât sora mai mare W11.

©F1.com