M.P. al Marii Britanii: Verstappen primul. Probleme la Ferrari

Max Verstappen a fost cel mai rapid pilot în prima sesiune de antrenamente libere de pe circuitul Siverstone. Olandezul a stabilit un timp de 1m27.422 secunde în cea de-a doua parte a celor 90 de minute de free practice atunci când a încălțat pneurile cele mai aderente.

În urma lui, campionul mondial en-titre Lewis Hamilton a stabilit cea de-a doua performanță a sesiunii. Ecartul față de Verstappen a fost de aproape 5 zecimi de secundă. Explicabil, luând în considerare diferența de pneuri. Britanicul a îmceput FP1 încălțat cu pneurile cele mai moi, pentru ca apoi, după primle 40 de minute să-i ceară ingnerului să treaca pe un set mai dur acuzând scăderea în performanță din cauza uzurii premature. De amintit că la nivelul asfaltului temperatura a ajuns la 45 de grade Celsius.

Racing Point continuă turul de forță, Lance Stroll fiind al treilea în clasamentul sesiunii la puțin peste o zecime în urma lui Hamilton, pe pneuri Medium (aceeași compoziție aleasă și de pilotul Mercedes).

Alexander Albon a ocupat poziția a patra pentru Red Bull, la 7 zecimi de secundă în urma coechipierului. Același monopost, aceeași compoziție de pneuri. ”Diferență de pilot”, ar spune Helmut Marko.

Primul Ferrari apare pe locul 5. Monegascul Leclerc a folosit cele mai dure pneuri aduse aici de Pirelli. Hard în primele 40 de minute ale sesiunii și Medium până la final. Cel mai rapid tur al său a fost stabilit, evident, cu pneul mai moale, ecartul până la Albon fiind de 92 de miimi de secundă, dar față de lider Ferrari-ul său a fost cu aproape 8 zecimi mai lent.

Valtteri Bottas a fost al șaselea în monopostul Mercedes cu numărul 77. Finlandezul a stabilit cel mai rapid timp folosind pneurile soft în primele 40 de minute. Ultimele 50 de minute din FP1 au fost parcurse cu un set de pneuri Hard.

Cel mai rapid monopost Renault a fost cel al lui Esteban Ocon, francezul fiind al 7-lea sla sfârșitul sesiunii. Imediat în urma lui, Daniel Ricciardo. Australianul a fost cu 16 miimi de secundă mai lent.

Confirmat la Racing Point cu doar 2 ore înainte de începerea sesiunii, germanul Nico Hulkenberg – recrutat în ultimul moment în locul lui Perez (descoperit pozitiv la testul COVID-19) – a fost al 9-lea. Comparația directă se poate face doar cu Stroll. Nico a fost cu 6 zecimi mai lent, însă vorbim de un monopost complet nou pentru el. Pentru a-l ajuta să se acomodeze cât mai repede cu monopostul, Hulkenberg a petrecut 45 de minute în simulatorul echipei înainte de începerea FP1.

Perechea Kvyat-Gasly a ocupat locurile 10,11 cu rusul mai rapid cu 41 de miimi de secundă față de coechipierul său.

McLaren a ocupat locurile 12 și 13 prin Carlos Sainz și Lando Norris, diferența dintre cei doi fiind de doar două miimi de secundă.

Danezul Magnussen a fost la 14-lea, primul pilot la peste 2 secunde de lider. În urma lui, la 44 de miimi de secundă, coechipierul Romain Grosjean.

Kimi Raikkonen a fost al 16-lea pentru Alfa Romeo. A fost o sesiune destul de grea pentru el, finlandezul luptându-se cu monopostul C39 pe secțiunile virajate. Lipsa apăsării aerodinamice l-au făcut pe Raikkonen să piardă controlul în Luffield, din fericire fără urmări.

George Russel a fost al 17-lea, la aproape 2,5s de Verstappen. Pentru a câștiga ceva la capitolul top speed Williams a venit la Silverstone cu o aripă spate de tip spoon care i-a dat bătăi de cap britanicului.

Giovinazzi a fost al 18-lea, italianul petrecând majoritatea sesiunii în garaj în urma unui tete-a-queue în Chapel care s-a lăsat cu flat spot pe toate cele 4 pneuri. Pneurile zdrențuite au distrus podeaua monopostului în drumul său spre standuri, iar mecanicii Alfa Romeo au reușit să-l trimită înapoi pe circuit cu 20 de minute înainte de finalul sesiunii.

Nicholas Latifi a fost ultimul pilot cu timp pe tabelă. Canadianul a încheiat FP1 la 3,2s în urma lui Verstapen.

Ultimul, Sebastian Vettel. Germanul a reușit un tur de instalare dar la începerea celui de-al doilea tur o problemă la inercooler l-a obligat să se retragă. Diagnosticarea a fost de durată, mecanicii trebuind să desfacă întreaga parte posterioară a monopostului cu numărl 5. Sesiune încheiată în primele 10 minute pentru german.

© F1.com