Pirelli a găsit cauza cedării pneurilor în M.P. al Marii Britanii

În urma cursei de duminică, când Mercedes AMG si McLaren au avut probleme cu pneul stânga față, Pirelli a început o anchetă pentru a găsi cauza. Având în vedere că peste 5 zile piloții vor alerga din nou la Silverstone, ancheta a trebuit să fie finalizată destul de repde astfel că astăzi au fost făcute publice rezultatele.

Comunicatul Pirelli spune că un set de circumstanțe speciale au dus la lungirea celui de-al doilea stint. Inginerii italieni au dedus că cel de-al doilea Satefy-Car i-a împins pe inginerii de cursă să anticipeze pit-stop-ul programat astfel că cel de-al doilea stint s-a întins pe aproape 40 de tururi (adică peste trei sferturi din numărul total programat pentru cursă).

Totodată, ritumul de cursă net superior al monoposturilor din 2020 < și aici comunicatul face referire la timpul de pole position din 2020 care este cu 1.2s mai rapid decât timpul de pole din 2019 (?) – n.r: 1m25.093 (2019) vs 1m24.303 (2020) > a făcut ca ultimele tururi să fie extrem de solicitante pentru pneu, din cauza forțelor mai mari generate de actualele monoposturi.

”Rezultatul este o înrăutățire a condițiilor de funcționare pentru pneuri. Aceste condiții au făcut ca pneul stânga față (pneul suspus celor mai mari forțe la Silverstone) să fie afectat un număr foarte mare de tururi, iar uzura rezultată să ducă la imposibilitatea asigurării integrității pneului.”

Comunicatul Pirelli mai spune că nominalizările făcute de companie pentru cel de-al doilea GP de la Silverstone rămân în picioare. C2, C3 și C4 sunt pneuri cu un pas mai moi decât dumina trecută. Pentru a preveni eventuale probleme se vor revizui în sus presiunile minime impuse.

Asta înseamnă că echipele nu vor putea ocoli 2 pit-stop-uri în cursa de duminică.