M.P. Aniversar F1 70 de ani: Dominația Mercedes continuă

Lewis Hamilton a preluat ștafeta de la Valtteri Bottas (primul în FP1) și a stabilit cel mai rapid tur de pistă în cea de-a doua sesiune de antrenamente libere. Britanicul a oprit cronometrul la 1m25.606s, timp stabilit cu pneurile medium. Valtteri a trebuit să se mulțumească cu locul doi, finlandezul fiind cu 176 de miimi mai lent pe pneul mai moale.

Supriza sesiunii o reprezintă performanța lui Daniel Ricciardo care a obținut a treia performanță a sesiunii. 0.815s a fost întârzierea australianului față de Lewis Hamilton pe aceeași compoziție de pneu.

Max Verstappen a fost al 4-lea, la 16 miimi de fostul său coechipier. În urma olandezului s-au clasat in corpore cei doi piloți de la Racing Point, de data asta Lance Stroll mai rapid decât Hulkenberg. Germanul a fost cu 0.245s mai lent decât mai tânărul său coechipier.

Charles Leclerc aduce primul Ferrari abia pe locul 7. Monegascul a fost cu peste o secundă mai lent ca Hamilton, oprind cronometrul la 1m26.812s. Scuderia a avut un program diferit pentru cei doi piloți. Leclerc a avut un pachet aero low downforce (același cu care a ajuns pe podium săptămâna trecută), iar Vettel a ales o configurație cu ceva mai mare apăsare aerodinamică în speranța unei îmbunătățiri a evoluției sale.

Lando Norris și Carlos Sainz au fost următorii clasați pentru McLaren, iar ultimul în top 10 a fost Esteban Ocon. Francezul a fost cu puțin peste jumătate de secundă mai lent ca Ricciardo și cu peste 1.3s mai lent ca Hamilton.

Alexander Albon continuă seria prestațiilor dezamăgitoare. Atât pentru el cât și pentru echipă. Locul 11 la 1.354s de lider și la puțin peste jumătate de secundă de coechipierul Verstappen.

După pilotul Red Bull îi găsim pe reprezentanții AlphaTauri. Daniil Kvyat a fost al 12-lea iar Pierre Gasly al 13-lea. Între ei doar 126 de miimi de secundă.

Sebastian Vettel nu a reușit decât un loc 14. A fost cu aproape 4 zecimi de secundă mai lent decât Leclerc, parte din timp datorindu-se pachetului aerodinamic ceva mai conservator. Restul întârzierii față de Leclerc vine de la comportamentul malign al monopostului. Cu 5 minute înainte de finalul sesiunii motorul Ferrari a cedat vărsând pe vechea linie de start sosire întreg conținutul de lichide al motorului.

Romain Grosjean a fost al 16-lea. Francezul a fost urmat de George Russell și Kimi Raikkonen de la Alfa Romeo. Kevin Magnussen a trebuit să se mulțumească cu locul 18 iar Nicholas Latifi și Antonio Giovinazzi au încheiat clasamentul. Nici italianul nu a fost ferit de probleme. În ultimele minute ale sesiunii, ceea ce a părut o problemă la cutia de viteze l-a obligat să degajeze în Maggots și Beckets.

O sesiune în care majoritatea piloților s-au plâns de pneurile Pirelli. Degradarea datorată uzurii a fost la ordinea zilei pentru pneurile cele mai moi, iar pe cele medium blistering-ul și-a făcut de cap.

© F1.com