M.P. Aniversar F1 70 de ani: Max Verstappen câștigă în fața piloților Mercedes

Alegând o strategie îndrăzneață, Max Verstappen s-a impus în M.P. Aniversar lăsându-l pe Toto Wolff să se întrebe cum a fost posibil să piardă o cursă pe care scria dublă Mercedes. Alegerea pneurilor Hard pentru primul stind i-a permis lui Verstappen să rămână pe pistă turui bune după ce piloții Mercedes au intrat să schimbe. Un stint intermediar scurt cu pneurile Medium a contracarat orice încercare Mercedes de revenire, pentru ca pe final, un nou set de pneuri Hard să dea locitua decisivă. Victorie nespearată pentru Red Bull într-un sezon în care se părea că toate trofeele rezervate locului 1 vor pleca spre vitrina Mercedes.

Lewis Hamilton a fost al doilea, britanicul având probleme atât cu pneurile Medium de la începutul cursei dar li cu Hard-urile montate pentru al doilea stint. Obligat să oprească a doua oară, Hamilton cade pe 4 dar grație unui monopost cu o clasă deasupra tuturor reușește să urce până pe 2, încheind cursa la 11 secunde de lider.

Fără îndoială cel mai dezamăgit este Valtteri Bottas. Finalandezul a plecat bine în cursă și și-a menținut prima poziție. Având prioritate la intrarea la boxe, oprește primul și montează pneul Hard în turul 13. La fel ca Hamilton se confruntă cu blistering cauzat de temperaturile mari. Ce a urmat cu siguranță că va fi adus în discuție la debriefing. Finlandezul este chemat la boxe în turul 32 pentru a monta al doilea set pe pneuri Hard în timp ce Hamilton rămâne pe pistă până în turul 41. Atacul britanicului nu a putut fi respins având în vedere vârsta pneurilor sale la sfârșitul cursei.

Charles Leclerc reușește din nou să scoată untul din monopostul Ferrari reușind o clasare pe locul 4, loc mai bun decât poate oferi monopostul. Monegascul a reușit să câștige 4 locuri în cursă.

Imediat în spatele său, Alexander Albon. Plecat de pe locul 12, thailandezul a avut o cursă relativ liniștită până după ultimul pit stop când monopostul Red Bull cu numărul 23 parcă a înviat, iar Albon a reușit câteva depășiri extrem de spectaculoase. Cu siguranță nu va fi mulțumit să-și vadă coechipierul ridicând trofeul învingătorului iar el să termine pe 5, dar cursa de recuperare trebuie notată.

Lance Stroll și Nico Hulkenberg nu au putut profita de probabil al doilea cel mai performant monopost de pe grilă. Racing Point a suferit din cauza căldurii, iar locurile 6 și 7 reflectă faptul că monopostul moștenește neajunsurile Mercedes-ului W10 atunci când vine vorba de rulaj în siajul unui alt monopost.

Estevab Ocon încheie pe locul 8 în fața unui Lando Norris cu care s-a duelat înteraga cursă. Perechea de la AlphaTauri ocupă locurile imediat următoare cu rusul Kvyat câștigând ultimul punct pus la bătaie. Strategie diferită pentru cei doi piloți, rusul optând pentru pneurile Medium pentru finalul de cursă iar Gasly pentru cele Hard. Pentru francez a fost mutarea corectă, el putând să-i țină piept lui Sebastian Vettel care a terminat pe locul 12.

Germanul a fost protagonistul unui tete-a-queue în primul viraj al cursei. Pneurile Hard cu care a plecat în cursă nu au fost aduse în temperatură corespunzător pe turul de formare astfel că la prima accelerație serioasă înprimul viraj spatele a cedat iar germanul s-a trezit pe ultimul loc. A urmat o cursă de recuperare în care, pentru prima oară în cariera de pilot Ferrari a criticat deschis prin radio strategia echipei. Germanul a fost dezavantajat la primul pit-stop fiind chemat mult prea devreme după părerea lui, însă îl avea în spate le Leclerc. Echipa i-a eliberat drumul monegascului iar Vettel a reieșit de la boxe în trafic. Din nou cursă de recuperare pentru ca după al doilea pit-stop să iasă în spatele lui Gasly pe care a încercat să-l depășească până la finalul cursei. Inutil să speculăm pe ce loc ar fi putut termina germanul dacă strategia ar fi fost alta, cert este că monopostul cu numărul 5 nu a avut același ritm cu monopostul cu numărul 16.

Carlos Sainz a fost al 13-lea pentru McLaren, spaniolul având și el de furcă cu pneurile Pirelli. Daniel Ricciardo părea să se îndrepte spre un nou rezultat bun pentru Renault însă pneurile Pirelli l-au încurcat, el fiind unul dintre cei 5 piloți care au făcut 3 stop-uri în cursă.

Kimi Raikkonen s-a clasat al 15-lea într-o cursă pornită de pe locul 20. Romain Grosjean a fost singurul reprezentant al echipei Haas care a terminat cursa, francezul fiind al 16-lea la un tur de lider.

Antonio Giovinazzi, George Russell și Nicholas Latifi au fost ultimii.

La fel ca săptămâna trecută, Kevin Magnussen a abandonat, de data asta din cauza materialului tehnic.

Lewis Hamilton conduce clasamentul general al piloților cu 107 puncte. Este urmat de Max verstappen cu 77 și Bottas cu 73. La constructori, Mercedes este lider incontestabil. 180 de puncte față de cele 113 ale celor de la Red Bull, clasați pe 2. Ferrari este a treia echipă cu 55 de puncte după 5 curse.

© f1.com