M.P. al Belgiei: Oare cine se impune în FP1?

Un traseu legendar care favorizează monoposturile cu un power unit superior și cu downforce decent nu poate însemna decât Mercedes AMG pe primul loc. Sau primele două locuri.

Valtteri Bottas a ocupat primul loc în FP1 la bordul monopostului cu numărul 77. Finlandezul a oprit cronometrul la 1m44.493s, performanță stabilită în cea de-a doua jumătate a sesiunii atunci când mecanicii său i-au montat un set de pneuri soft.

Lewis Hamilton îi ține companie pe locul 2. Britanicul a fost cu mai lent cu 69 de miimi de secundă decât coechipierul său. A fost o sesiune de test veritabilă pentru ambii piloți Mercedes, inginerii probând un pachet low DF în prima parte a FP1, probabil pentru Monza.

Max Verstappen a încheiat sesiune, unde altundeva decât pe locul 3. Olandezul a fost cu mai lent cu 81 de miimi de secundă decât liderul. O performanță impresionantă din partea lui având în vedere deficitul de putere dintre PU-urile Mercedes și Honda. Însă, la fel ca anul trecut, Red Bull folosește un pacher aero low drag și low downforce pentru a compensa.

Monoposturile W10, pardon, RP20 au ocupat locurile 4 și 5 cu mexicanul Perez înantea coechipierului Stroll. Alexander Albon a fost al 6-lea la puțin peste jumătate de secundă în urma lui Bottas și la puțin sub jumătate de secundă de coechipierul său.

Esteban Ocon aduce primul Renault pe locul 7, francezul fiind cu 5 sutimi mai lent decât Albon. El a fost urmat de Carlos Sainz de la McLaren la o zecime în spate, de Daniel Ricciardo în cel de-al doilea Renault și de coechipierul spaniolului de la McLaren, Lando Norris. Britanicul este cel care încheie top 10 în FP1.

Primul sub linie, rusul Daniil Kvyat de la AlphaTauri. Alături de el pe linia 6, coechipierul Pierre Gasly. A fost o sesiune contre-pied pentru cei doi piloți AlphaTauri. Kvyat a început sesiunea cu pneurile Medium și a terminat pe Soft, iar francezul Gasly exact invers.

Kimi Raikkonen a fost al 13-lea pentru Alfa Romeo. Asta înseamnă că el a fost cel mai rapid pilot motorizat de Ferrari. În urma lui la 5 sutimi, Charles Leclerc în Ferrari-ul de uzină cu numărul 16. Al doilea pilot al Scuderiei, Sebastian Vettel a fost al 15-lea, la distanța obișnuită de coechipierul său: 4 zecimi. Față de Bottas întârzierea germanului a fost de peste 1.6 secunde. Ce ziceam ieri în preview ?

Ultimii cu timpi pe tabelă au fost piloții Williams, Nicholas Latifi și George Russell. Ambii cu performanțe la aproape 2 secunde de Bottas.

Kevin Magnussen, Romain Grosjean și Antonioo Giovinazzi nu au făcut decât tururi de instalare în care au fost descoperite probleme la power unit-uri. Problema mai gravă, pe lângă faptul că au pierdut timp rețios este faptul că problemele nu sunt identice. Fiecare dintre ei va beneficia de un PU nou, fără penalizare pentru restul week-end-ului.

© f1.com