M.P. al Italiei: Templul vitezei se potrivește de minune Săgeților Negre

Mercedes AMG a început cu dreptul primul week-end italian. Era și de aștepat, vorbim doar de un cicruit pe care Power Unit-ul e rege. Și cum PU-ul Mercedes este rege în sezonul actual, rezultatul este evident.

Valtteri Bottas a fost cel mai rapid pilot în FP1. Finlandezul a oprit cronometrul la 1m20.703s. El a fost cu 245 de miimi mai rapid decât Lewis Hamilton clasat al doilea. Ambii piloți au folosit un set de pneuri soft.

Alexander Albon a progitat de pachetul aero low DF adus aici de Red Bull și a urcat până pe locul al treilea. Monopostul Red Bull a fost cu aproape 8 zecimi mai lent decât cel mai rapid Mercedes. Și el tot cu pneul ”roșu” a ales să iasă pe pistă.

Daniil Kvyat a fost al 4-lea pentru AlphaTauri la 55 de miimi în urma lui Albon. Suprinzătoare performanța monoposturilor echipei din Faenza, însă vom vedea că PU-ul Honda este al doilea ca performanță în Italia.

Max Verstappen a fost al 5-lea. Olandezul a pierdut controlul asupra monopostului în Variante Ascari intrând în tete-a-queu și oprindu-se în peretele de pneuri la ieșirea din virajul 10. Aripa față a fost ruptă și probabil a suferit avarii la podea. Mecanicii i-au schimbat aripa față și l-au trimis pe pistă pentru al doilea run în FP1.

Pierre Gasly confirmă forma bună pentru Honda fiind al 6-lea. El a fost ultimul pilot cu timp sub o secundă față de echipa Mercedes.

Sergio Perez aduce primul Racing Point abia pe locul 7 la 1,044s de Bottas. Lando Norris a avut un timp identic cu al mexicanului, dar pentru că a fost înregistrat după cel al lui Perez a fost clasat pe locul 8. În urma lui, viitorul său coleg la McLaren de la anul, Daniel Ricciardo. Australianul a fost cu 42 de miimi de secundă mai lent în monopostul Renault.

Ultimul în top 10 în prima sesiune de atrenamente libere a fost Carlos Sainz. Spanionul a încheiat sesiunea la 1,118s în urma lui Bottas.

Pentru Ferrari se anunță un week-end asemănător cu cel din Belgia. Pachetul aero ultra low DF evidențiază probabil cea mai subțire aripă spate din pluton, însă totul este degeaba. Charles Leclerc a fost cel mai rapid pilot al Scuderiei, monegascul încheind FP1 pe locul 11 la 1,2s de lider. Ambii piloți au folosit pneurile Medium, ceea ce înseamnă că timpii lor mai pot scădea. De menționat că Leclerc a beneficiat de un tow puternic din partea lui Raikkonen pe turul rapid.

Esteban Ocon a fost al 12-lea cu Lance Stroll pe locul 13 în cel de-al doilea monopost Racing Point.

Romain Grosjean vine la pachet cu Kevin Magnussen și încheie sesiunea pe locul 14. Danezul pe 15. Urmează perechea de la Alfa Romeo cu Giovinazzi și Raikkonen pe locurile 16, respectiv 17.

Roy Nissany revine în cockpit-ul monopostului Williams concurând în FP1 în locul lui George Russel. Pilotul din Israel a fost al 18-lea, înaintea lui Sebastian Vettel de la Ferrari, pe locul 19 la 2,2 secunde în urma lui Bottas și la 1 secundă în umra lui Leclerc. Pneurile Medium, probabil un engine mode conservator au stat la baza performanței mediocre a germanului.

Nicholas Latifi încheie clasamentul.