M.P. al Italiei: Hamilton ia pole-ul cu nr. 94. No party? No problem!

Al 94-lea pole position din carieră pentru Lewis Hamilton la Monza și un nou record al circuitului. Monopostul W11 nu are rival pe niciun fel de circuit, cu atât mai mult pe cele rapide. Mercedes nu a jucat cartea tow-ului subliniind și mai tare superioritatea power-unit-ului german. 1m18.887s este de acum cel mai rapid tur de pistă la Monza.

Valtteri Bottas a sperat să-i poată sufla pole position-ul lui Hamilton venind la 4 miimi de recordul stabilit în Q2 tot de el. În final, 69 de miimi de secundă l-au despărțit de o primă plecare din pole în Italia.

Carlos Sainz a fost surpriza plăcută a calificărilor. Beneficiarul unui tow de excepție, spaniolul oprește cronometrul la 808 de miimi după Hamilton și va pleca primul de pe linia a doua a grilei de start. Alături de el îl găsim pe Sergio Perez care profită de un monopost RP20 cu pedigree și reușește să se claseze al 4-lea la 833 de miimi în urma lui Hamilton.

Max Verstappen nu mai urcă pe locul 3 acolo unde se obișnuise să fie la sfârșitul fiecărei sesiuni de calificare și va porni doar al 5-lea. Puțin peste 9 zecimi de secundă a fost întârzierea lui față de Hamilton.

Lando Norris termină calificările pe locul 6. Un rezultat extrem de bun pentru McLaren și pentru Renault. Două monoposturi în top 6 este excelent pentru echipa din Woking. Daniel Ricciardo reușește să termine calificările în aceeași secundă cu liderul. 977 de miimi a fost întârzierea lui. Alături de el pe linia 4 îl găsim pe Lance Stroll.

Lui Alexander Albon i-a fost sters timpul de la primul run din Q1 pentru că a depășit linia albă din Parabolica. La adoua încercare thailandezul nu s-a putut apropia decât la 1,2s de lider și la 3 zecimi de coechipierul său.

Pierre Gasly va porni în cursa de mâine de pe locul 10. Monopostul AlphaTauri s-a descurcat mai bine în FP1 și FP2 atunci când greii F1 nu au activat mapările agresive. Aproape 1,3s l-au despărțit de liderul Hamilton.

Daniil Kvyat a fost primul pilot în afara top 10. Rusul a ratat intrarea în Q3 pentru 105 miimi de secundă. Esteban Ocon a terminat calificările pe locul 12 în ciuda faptului că a beneficiat de avantajul unui tow oferit de coechipierul Ricciaro la finalul Q2.

Charles Leclerc ne arată încă o dată limitele Power Unit-ului Ferrari. Monegascul a fost al 13-lea la 1,3s de cel mai bun timp al lui Bottas, cel mai rapid în Q2 (finlandezul a stabilit un nou record al circuitului în Q2). Ca să ”urce” în Q3 Leclerc mai avea nevoie de încă 2 zecimi de secundă. Kimi Raikkonen s-a clasat al 14-lea în monopostul cu numărul 7. Finlandezul afost cu aproape 6 zecimi mai lent decât Leclerc.

Kevin Magnussen a fost cel mai lent pilot din Q2. Danezul a terminat la 2,6s de cel mai bun din din Q2. El a ratat ieșirea din cel de-al doilea viraj Lesmo și a rata cu această ocazie și șansa de a ăși îmbunătăți timpul.

Coechipierul său, Romain Grosjean, a fost primul eliminat în Q1. Francezul a ieșit larg în Parabolica pirzând timp prețios. A terminat pe 16, cel mai rapid din cei 5 eliminați în prima fază.

Cea mai mare supriza a calificărilor a fost eliminarea lui Sebastian Vettel încă din Q1. Germanul a încercat îl al doilea run în Q1 să scoată un timp suficient de bun pentru a intra în Q2, însă a dat de Raikkonen, Latifi și Ocon care încercau să treacă unul de altul. Turul a fost ratat și Vettel a rămas cu timpul de la prima încercare. Deja-vu?

Antonio Giovinazzi nu reușește decât un loc 18 în cel de-al doilea monopost Alfa Romeo. Cele două monoposturi Williams au fost cele mai lente în calificări. George Russell a fot cu aproape 2 zecimi mai rapid decât canadianul Latifi.

© f1.com