M.P. al Italiei: Tot Mercedes în frunte și în FP3. Renault pe 2, 3 și 4.

Ultima siune de antrenamente s-a încheiat. Echipele au testat propunerile venite de la piloții de simulator și au pregătit sesiunea de calificări.

Valtteri Bottas a fost cel mai rapid oprind cronometrul la 1m20.089s. Al doilea a fost Carlos Sainz urcat pe prima linie în ultimele secunde al sesiunii. 0,229s a fost deficitul față de Bottas. Lando Norris îl urmează pe locul 3. Al patrulea a fost Daniel Ricciardo. Australianul a fost cu 7 miimi mai lent ca viitorul său coleg de la McLaren. Pentru el sesiunea s-a încheiat prematur imediat după trecerea liniei de start sosire în cel mai rapid tur, PU-ul Renault cedând obligându-l pe Ricciardo sp treagă pe dreapta după prima șicană.

Hamilton încheie FP3 pe locul 5. Sesiunea nu a fost la fel de ușoară pentru el, rezultatele primite de la simulator și evident schimbarea de setup efectuată de mecanici au afectat echilibrul monopostului Mercedes, acesta fiind acum instabil pe perioadele de accelerație. 350 de miimi de secundă a fost întârzierea față de coechipierul său.

Max Verstappen a fost al 6-lea cel mai rapid pilot, timpul său fiind în aceeași zecime cu lui Norris, Ricciardo și Hamilton. Coechipierul său îl urmează în clasamentul sesiunii, Albon fiind cu o zecime mai lent.

Exteban Ocon aduce al doilea Renault pe locul 8, după el, Lance Stroll, cel mai rapid pilot al celor de la Force India la 7 zecimi în urma lui Bottas. Perez îl urmează în clasament, mexicanul fiind cu o zecime mai lent.

Primul în afara top 10 a fost Charles Leclerc la puțin peste 8 zecimi de Bottas. Gasly a fost al 11-lea pentru AlphaTauri, francezului ținându-i companie coechipierul Kvyat, mai lent cu aproape 2 sutimi de secundă.

Grosjean pune pe tabelă al 14-lea timp. Sebastian Vettel termină pe locul 15 la 1,1s de lider și la aproape 3 zecimi de Leclerc. Turul cel mai rapid al germanului nu a fost făcut cu tow, el fiind trimis pe pistă înaintea lui Leclerc pentru a-i asigura acestuia avantajul tow-ului pe turul de simulare de calificare.

Kevin Magnussen închide linia a 8-a cu Raikkonen și Russel pe locurile 17 și 18. Ultimii: Nicholas Latifi și Antonio Giovinazzi. Italianul la 2 secunde de Bottas.

O sesiune relativ ciudată având în vedere prezenta monopostuilor propulsate de Renault în top 5, însă în calificări prima linie ar trebui în mod normal să fie monopolizată de monoposturile Mercedes.

© f1.com