M.P. al Toscanei: Hamilton se impune la Mugello

Un nou circuit, un nou pole-position pentru Hamilton. Britanicul nu a reușit să scadă sub 75 de secunde pe tur, oprind cronometrul la 1m15.144s. Ieșit primul pe pistă în Q3, Hamilton alături de Verstappen și Leclerc a fost unul dintre piloții care nu au fost afectați de steagul galben generat de învârteala lui Ocon din primul sector. Francezul a fost al 4-lea pe pistă și deci, toți cei din urma lui au trebuit să renunțe la tur…

Fiind mai rapid decât Hamilton până la calificări, Bottas mai avea o șansă de a se impune în fata lui Hamilton însă a ieșit pe pistă după Ocon și deci a fost primul pilot care a trebuit să încetinească din cauza tete-a-queue-ului francezului. 59 de miimi de secundă este ecartul până la Hamilton după prima încercare din Q3.

Verstappen și Albon ocupă linia a doua. Britanicul a fost prins de steagul galben generat de Ocon și a rămas cu timpul de la prima încercare. Olandezul va peca al treilea, timpul său de calificare fiind cu 0.365 peste timpul lui Hamilton.

Charles Leclerc a scăpat de steagul galben fiind pe circuit îaintea francezului. Mongeascul a reușit să depășească condiția monopostulu clasându-se pe un nesperat loc 5 la puțin peste o secundă în urma lui Hamilton.

Sergio Perez s-a clasat al 6-lea însă va pleca al 7-lea după aplicarea pnalizării primite ieri în urma contactului cu Raikkonen. Mexicanul va fi mulțumit că a reușit să se impună în fața coechipierului Stroll. Nici nu a reușit al doilea run.

Fiind înaintea coechipierului în clasamentul general, Lance Stroll a pimit upgrade-ul aero adus aici de Racing Point. Cu toate astea a fost sub Perez cu vechiul monopost. Nu cu mult, dar sub Perez. Nu știm însă dacă ar fi reușit să să-l depășească, cel de-al doilea run al lui fiind compromis de Ocon.

Super mulțumit de prestația din Q2, Ricciardo nu reușește decât un loc 7 la 1.2s de lider. Se mulțumește însă cu faptul că este cel mai rapid pilot Renault. Și el a fost nevoit să încetinească la ultima încercare din cauza lui Ocon.

Carlos Sainz va pleca mâine de pe locul 9. Spaniolul a rămas cu timpul de la prima încercare, cel de-al doilea run fiind afectat de tete-a-queu-ul lui Ocon.

Francezul de la Renault a fost al 10-lea fără timp oficial.

Primul sub linie a fost Lando Norris. Britanicul nu a reșit să țină pasul cu Sainz în acest week-end părând mai mereu cu un pas în urma spaniolului. Va avea însă mâine dreptul de a-și alege pneurile cu care să plece în cursă.

Daniil Kvyat nu reușește să urce mai sus de locul 12 după ce la ultima încercare din Q2 iese larg înainte de virajele Arrabiata.
Kimi va porni mâine de pe locul 13 fiind cel mai rapid pilot propulsat de un PU Ferrari.

Intrat în Q2 cu o marjă de eroare de 5 sutimi de secundă, Vettel s-a clasat al 14-lea la 4 miimi de Raikkonen. Monopostul SF1000 a fost extrem de dificil de controlat. Subvirare la început de viraj cu supravirare în apex și din nou subvirare la ieșirea din viraj este din păcate un comportament cu care Vettel nu se înțelege. Germanul s-a clasat al 13-lea după primul run, reușind să-și îmbunătățească timpul la a doua încercare, însă un ultim efort din partea lui Raikkonen l-a împins pe locul 14.

Romain Grosjean a ieșit ultmul pe pistă la primul run din Q2 și a reușit o clasare pe locul 15. Fancezul a reușit să-și îmbunătățească timpul în al doilea run dar insuficiet și deci va pleca mâine de pe locul 15.

Primul eliminat în Q1 a fost Pierre Gasly, câștigătorul M.P. al Italiei. Francezul a fost mai mereu înaintea lui Kvyat în antrenamente, dar în calificări monopostul AlphaTauri a dezvoltat un comportament subvirator împiedicându-l pe francez să urce mai sus de locul 16. Antonio Giovinazzi a fost al 17-lea într-un monopost Alfa Romeo care s-a descurcat onorabil în sesiunile de antrenamente libere.

George Russel a reușit din nou să-și învingă coechipierul, britanicul încheind calificările pe locul 18, înaintea lui Nicholas Latifi pe locul 19.

Kevin Magnussen a fost ultimul în calificări. Monopostul VF20 nu este pe placul danezului și nici PU-ul Ferrari nu este motiv de sărbătoare.

© f1.com