M.P. al Portugaliei: Un nou circuit, aceeiași lideri. În FP1.

Revenirea în Portugalia a început cu piloții plângndu-se de lipsa aderenței. Promotorul circuitului Algarve International declara că temperaturile mari din timpul verii l-a obligat să aleagă un asfalt ceva mai dur iar asta este ceea ce au experimentat piloții în această primă sesiune de antrenamente libere. Ce-i drept, nici unul dintre ei nu a folosit pneurile C3.

Piloții Mercedes s-au instalat pe primele două locuri ale sesiunii în ciuda faptului că Mercedes AMG a ales să trimită pe pistă monoposturile fără sistemu DAS instalat – asta ca teste pentru 2021 când sistemul va fi scos în afara legii. Valtteri Bottas a avut cel mai rapid timp, oprind cronometrul la 1m18.410s. Lewis Hamilton a fost cu aprape 4 zecimi mai lent decât finlandezul, ambii piloți luptând cu fenomenul de graining pe puntea față, în special pe roata stângă. În plus, monopostul W11 a părut foarte confortabil de condus, acesta prezentând un comportament ezitant atât de frânare dar și pe accelerare. Setup nu chiar bine pus la punct pentru echipa campioană mondială, dar asta se poate rezolva după sesiunea din simulator de la noapte.

Max Verstappen a avut al treilea timp al sesiunii la aproape 8 zecimi de lider. În mod normal Red Bull ar trebui să fie mai aproape de Mercedes, lucrul acesta fiind întârziat de evoluția pistei. Probabil în FP3 și Calificări monopostul Red Bull va fi mult mai aproape.

Charles Leclerc profită de noul update adus de Ferrari în partea posterioară și urcă până pe locul 4, la aproape 9 zecimi de Bottas. Comportamentul monopostului pare ameliorat pe perioadele de frânare și în principal în virajele lente, slăbiciuni existând în continuare la intrarea în virajele rapide și în momentele de accelerație la ieșirea din viraje.

Alexander Albon a fost al 5-lea la 56 de miimi de Leclerc, britanicul fiind în acel moment al sezonului în care trebuie să demonstreze că Red Bull are de ce să-l țină în echipă și la anul.

Carlos Sainz a fost al 6-lea. Spaniolul a fost primul cu o întârziere mai mare de o secundă față de Bottas. Sergio Perez deschide linia a 4-a, mexicanul fiind al 7-lea la finalul primei sesiuni de antrenamente libere.

Mereu suprinzătorul Kimi Raikkonen încheie pe locul 8, monopostul Alfa Romeo părând destul de bine echilibrat pentru acest circuit. Întâzierea față de Bottas a fost mai mare de o secundă și jumătate.

Daniel Ricciardo a fost cel mai rapid pilot al echipei de uzină Renault. Australianul a încheiat sesiunea pe locul 9 cu Pierre Gasly ultimul pilot în top 10. Francezul a fost cu 7 sutimi mai rapid decât germanul Sebastian Vettel clasat al 11-lea într-un monopost Ferrari cu update-uri ceva mai diferite decât cele de pe monopostul lui Leclerc. Echipa a testat un nou diffuser care, speră inginerii, va ajuta la producerea unei mai mari forțe de apăsare aerodinamică pe puntea spate. La începutul sesiunii germanul a testat și o podea specificație 2021.

Lando Norris a fost al 12-lea cu rusul Kvyat pe locul imediat următor. Danezul Magnussen, cel care va părăsi echipa Haas la sfârșitul sezonului a fost al 14-lea. Canadianul Stroll, revenit în paddock după ce a fost confirmat cu Covid19 acum două spătămâni în Germania a încheiat FP1 pe locul 15 înaintea italianului Giovinazzi și a francezului Grosjean, al doilea pilot Haas.

George Russel, aflat în mijlocul unei furtuni de zvonuri privind o iminentă debarcare de la Williams a fost al 18-lea cu Esteban Ocon în cel de-al doilea monopost Renault pe locul 19. O sesiune dificilă pentru francez care a fost întreruptă de mai multe ori de probleme mecanice. Cea mai recentă pe turul de întoarcere la boxe după afișarea steagului în pătrățele din cauza unei cutii de viteze ce pierdea ulei.

Nicholas Latifi încheie clasamentul sesiunii la puțin peste 3.6s de lider.

© f1.com