M.P. al regiunii Emilia Romagna: Back to the classics

Un nou week-end, un nou circuit în F1.”Nou” nu este chiar cuvântul corect în această propoziție întrucât circuitul Enzo e Dino Ferrari din Imola este unul care face parte din categoria circuitelor legendă, însă pentru actuala eră hibridă a formulei 1 circuitul reprezintă o noutate.

Circul F1 revine în Italia pentru a treia oara în acest an, de data asta M.P. numindu-se M.P. al regiunii Emilia Romagna. Circuitul este unul din puținele în care se aleargă în sens invers al acelor de ceasornic. Este un traseu care are 19 viraje, 10 de stânga și 9 de dreapta.

Să trecem în revistă un tur de pistă virtual, după care prezentăm cerintețele și particularitățile circuitului.

Linia de start sosire se continuă cu primul viraj, de dreapta care va fi luat în full gas de piloți. Ajungem în complexul Taburello (T2-T3 –  șicană stânga – dreapta) abordat în treapta a 4 cel mai probabil. Este o șicană rapidă în care trasa ideală trebuie menținută perfect. Altfel se pierde din viteză pentru virajul 4, ultra rapid, de stânga. Se ajunge la cea de-a doua șicană a circuitului, Variante Villeneuve. Virajul 5, de stânga se ia cu pedala la podea. Pentru virajul 6 se frâneaza ușor și se retrogradează o treaptă, poate două în cutia de viteze. Apare imediat acul de păr, virajul 7 (Tosa), de stânga și se începe urcarea spre virajul 9, Piratella, un viraj de stânga foarte rapid. Se trece prin T8, luat în plin. Din nou, foarte importantă este menținerea trasei ideale. Se coboară spre complexul 11-12, Acque Minerali. Virajul 11 este luat în plin dar pentru T12 se frânează violent. Începe din nou o urcare spre complexul 14-15, Variante Alta, o șicană dreapta stânga relativ lentă cu vibratoare old-school, înalte. După T15 începe coborârea spre Rivazza. Se trece prin T16, trecut pe hartă doar pentru că frânge puțin linia dreapta, cu pedala la podea și ajungem în complexul Rivazza (17-18) asemănător cu virajele 10-11 din complexul La Caixa din Barcelona. După virajul 18 se începe accelerarea spre linia de start sosire trecându-se prin virajul 19 de dreapta, luat în full gas. Se observă că vechea Variante Bassa a fost eliminată.

Din punct de vedere aerodinamic, se va alege un setup cu apăsare medie spre înaltă având în vedere distribuția de viraje lente și rapide. Linia dreaptă este singura pe care se va activa sistemul DRS, iar cei care vor opta pentru o configurație aerodinamică cu apăsare ceva mai mare vor beneficia de un ajutor ceva mai mare din partea acestui sistem. Imola este un circuit pe care stabilitatea pe frânare trebuie să fie la cele mai înalte niveluri, la fel și tracțiunea mecanică. Avem virajele 7, 11, 12 și șicana 14-15 în care perioada de accelerație la ieșirea din viraje este foarte importantă. 

Imola este un circuit de motor. Sau cel puțin așa era în trecut. Din acest motiv, sistemul hibrid va fi destul de bine pus la treabă cu MGU-H ceva mai important decât MGU-K. Consumul pare că este spre limita superioară iar din punct de vedere al frânării lucrurile sunt ceva mai calme decât au fost în Portugalia. Sunt 8 zone de frânare importante. Din acestea 8, 4 sunt critice, 2 medii și alte 2 ușoare.

© Pirelli Media

Pirelli aduce în San Marino compozițiile C2, C3 și C4, combinția cea mai folosită în acest sezon. Traseul a fost reasfaltat și deci vorbim de o pistă care nu este foarte abrazivă, de aici și alegerea celor de la Pirelli. Producătorul milanez impune presiuni minime de 23 psi pentru puntea față și 20 psi pentru puntea spate cu -3,5 grade unghi de cădere pentru roțile față și -2 grade pentru cele spate.

Din motive logistice week-end-ul de la Imola va fi unul scurtat. Piloții vor avea la dispoziție o singură sesiune de antrenamente libere, de 90 de minute, mâine dimineață, după care, la ora obișnuită calificările.