M.P. al Turciei: Red Bull, primii în FP1

Prima sesiune de antrenamente libere din Turcia a început sub un cer senin cu 14 grade în aer și cu pista umedă. Asta, împreună cu faptul că întreaga suprafață asfaltică este nouă a însemnat o serie de plângeri din partea piloților cu privire la nivelul de aderență. Monoposturile au părut că parcurg traseul turc pe gheață, piloții întrebuințându-se din plin pentru a menține mașinile între liniile albe.

Pentru a ne face o idee despre cât de alunecoasă a fost pista, să spunem că simulatoarele indicau un tur de pistă parcurs în în jurul a 80 de secunde. Iar în FP1 timpii au fost cu în jur de 15 secunde mai lenți, aproape de timpii făcuți de monposturile GP2 din 2011.

Max Verstappen a fost cel mai rapid pilot, monopostul Red Bull reușind să producă suficientă apăsare astfel încât pneurile Hard pe care le-a folosit olandezul să ofere aderența necesară. El a oprit cronometrul al 1m35.077s. În urma lui, Alexande Albon, cel de-al doilea pilot Red Bull, la aproape 0,25s.

Charles Leclerc a fost al treilea cel mai rapid pilot, la 430 de miimi distanță în timp față de Verstappen. El a fost urmat de Pierre Gaslu de la AlphaTauri și de coechipierul Vettel (+0,113s) care s-a declarat mulțumit de comportamentul monopostului în ciuda aderenței precare.

Daniil Kvyat a fost al 6-lea cu sărbătoritul zilei, Lando Norris, al 7-lea. De spus că de la Kvyat în jos, totâi piloții au avut peste o secundă și jumătate întârziere față de Verstappen. Timpii însă nu sunt reprezentativi, având în vedere condițiile de concurs.

Antonio Giovinazzi a fost al 8-lea urmat de primul Mercedes, cel al lui Valtteri Bottas pe locul 9 la peste 2,5s de Verstappen.

Esteban Ocon, primul care a ales să monteze pneurile Medium a fost al 10-lea cu Nicholas Latifi de la Williams al 11-lea. Sergio Perez încheie FP1 pe locul 12, mexicanul fiind urmat la aproape o secundă distanță de coechipierul Stroll și ROmain Grosjean în primul Haas F1.

Lewis Hamilton încheie sesiunea pe un loc 15 deloc reprezentativ, echipa preferând să facă teste aerodinamice.

Kimi Raikkonen a fost al 16-lea, cu Kevin Magnussen și Daniel Ricciardo pe locurile imediat următoare.

Ultimii în FP1 au fost Carlos Sainz care a abandonat devreme cu probleme hidraulice la sistemul de servodirecție și George Russell care nu a găsit un balans optim al monopostului acuzând tot felul de comportamente ciudate ale acestuia de-a lungul unui tur de pistă. Britanicul va suferi o penalizare pentru duminică, el fiind primul pilot din pluton care montează un PU nou, în afara celor 3 permise de regulament.

© f1.com