M.P. al Turciei: Lance Stroll va pleca primul în cursă

Racing Point și Lance Stroll au produs surpriza în calificările M.P. al Turciei după ce strategii echipei lui Lawrence Stroll au citit corect condițiile de pistă și au ales pneurile intermediare în locul celor Full Wet.

După prima ieșire pe pistă, Sergio Perez a fost cel care a impus ritmul. Ceilalți piloți au intrat la boxe reacționând la alegerea celor de la Racing Point. Numai că pista umedă și temperatura scăzută a făcut ca pneurile intermediare să nu se încălzească atât de repede. Stroll și Perez nu au avut aceste probleme, ei având deja mai mult de 5 tururi parcurse.

Max Verstappen a fost al doilea la aproape 3 zecimi de Stroll. Olandezul a fost cel mai rapid pilot pe pneurile full wet, însă schimbarea pe intermediare s-a produs puțin cam târziu pentru el.

A doua încercare din Q3 l-a văzut pe Perez ieșind în afara circuitului ratând ocazia de a-și apăra pole-ul provizoriu. Locul 3 pentru mexican sigilează cea mai bună performanță a echipei Racing Point în calificări.

Alexander Albon va pleca al 4-lea, el fiind cu 2,6s mai lent ca Stroll. Daniel Ricciardo a fost al 5-lea cel mai rapid pilot la 3,8s de lider.

Campionul mondial en-tire a terminat calificările la aproape 5 secunde de lider pe locul 6. Monopostul Mercedes, în ciuda perofrmanțelor dominante de până acum și-a arătat limitele pe un circuit cu aderență scăzută.

Esteban Ocon și Kimi Raikknen ocupă locurile 7 și 8, și ei cu timpi mai slabi cu aproape 5 secunde față de Stroll. Penultimul în Q3 a fost Valtteri Bottas, finlandezul fiind urmat de Antonio Giovinazzi de la Alfa ROmeo, pe locul 10.

Q2 începe cu o pistă în îmbunătățire însă cu același grad de aderență scăzut.

Lando Norris și Carlos Sainz au decis să riște o ieșire pe pneurile intermediare dar riscul nu a fost răsplătit și la mijlocul sesiunii au schimbat înapoi pe pneurile Full Wet. Britanicul s-a clasat primul după linie pe locul 11, în urma lui venind Sebastian Vettel, cel mai rapid pilot al celor de la Ferrari.

Germanul a făcut 5 tururi consecutive, de fiecare dată reușind să-și îmbunătățească performanța anterioară, însă monopostul Ferrari nu produce apăsare suficientă la viteze mici și deci locul 12 este unul meritat.

Carlos Sainz a fost al 13-lea în cel de-al doilea McLaren cu Charles Leclerc la 1,5 secunde în urma coechipierului pe locul 14. Pierre Gasly nu reușește să acceadă în Q3 și va pleca mâine de pe locul 15.

Primul eliminat în Q1 a fost Kevin Magnussen. Danezul și-a exprimat frustrarea cu privire la felul în care ceilalți piloți u reușit să-și îmbunătățească timpii în condițiile în care steagurile galbene erau arătate pe majoritatea sectoarelor traseului. Ca atare, Race Control a decis să investigheze toți timpii stabiliți sub steaguri galbene.

Daniil Kvyat a fost al 17-lea într-o sesiune în care rusul a făcut probabil cele mai mult piruete dintre toți piloții.

Mr. Staurday aka George Russell nu a putut trece în Q2, el clasându-se pe locul 18 care însă pentru mâine se va transforma în locul 22 din cauza penalizării primite pentru schimbarea PU-ului.

Romain Grosjean va fi cu siguranță nemulțumit de prestația sa, francezul ratând ultima încercare din Q1 ratând frânarea în T1 și rămânând blocat în capcana de pietriș.

Nicholas Latifi a fost ultimul clasat în calificări, după ce și el a rămas blocat în capcana de pietris din afara virajului 8 la ultima încercare din Q1.