M.P. al Bahrain-ului: Mercedes începe dubla din deșert cu dreptul

Lewis Hamilton și Valtteri Bottas au fost cei mai rapizi piloți în prima sesiune de antrenamente libere din Bahrain. Sesiunea a început sub amenințarea ploii (da, în deșert) dar vremea s-a îmbunătățit pe parcursul celor 90 de minute alocate FP1 astfel că echipele și-au putut îndeplini programul stabilit pentru această sesiune.

După cum spuneam, Mercedes AMG a avut cele mai rapide monoposturi, chiar dacă nu și cele mai stabile. Proaspătul campion mondial a oprit cronometrul la 1m29.033s iar în urma lui, la aproape jumătate de secundă, îl găsim pe cel de-al doilea pilot Mercedes, Valtteri Bottas.

Sergio Perez aduce monopostul Racing Point pe locul 3 la aproape o secundă de lider, cu spaniolul Sainz la mai puțin de 2 sutimi de el pe locul 4. Pierre Gasly termină FP1 pe locul 5 la puțin peste o secundă în spatele lui Hamilton.

Perechea de la Red Bull, Verstappen-Albon s-a clasat pe locurile 6, respectiv 7, între ei cronometrul arătând doar 8 miimi de secundă.

Primul pilot Renault în FP1 a fost Esteban Ocon, francezul ocupând locul 8. Cu o întârziere de 42 de miimi de secundă față de el pe locul 9 îl găsim pe canadianul Lance Stroll cu Daniel Ricciardo ultimul în top 10.

Piloții Ferrari deschid a doua jumătate a clasamentului cu Charles Leclerc pe locul 11 și Vettel pe locul 12. Diferența dintre ei a fost de doar 39 de miimi de secundă. Scuderia a testat diverse componente pentru 2021 în primele 60 de minute ale sesiunii.

Robert Kubica s-a aflat în cockpitul monopostului Alfa Romeo în locul lui Kimi Raikkonen pentru FP1. Polonezul a stabilit a 13-a performanță a sesiunii. În urma lui, piloții Haas F1 cu francezul Grosjean mai rapid decât coechipierul Magnussen. Al doilea pilot Alfa Romeo, italianul Antonio Giovinazzi a fost al 16 înaintea rusului Kvyat de la Alfa Tauri și a britanicului Lando Norris de la McLaren.

Ultimii în FP1 au fost piloții Williams, Nichola Latifi și Roy Nissany. Israelianul a pilotat monopostulu lui George Russel în această primă sesiune de antrenamente.

De spus că timpii din FP1 nu sunt reprezentativi și asta din cel puțin 2 motive. Pista este încă ”verde”, evoluția fiind masivă de la o sesiune la alta. Un alt motiv ar fi faptul că Pirelli a adus 6 seturi de pneuri C3, specificație 2021 pe care echipele sunt obligate să le folosească pe tururi lansate în FP1 și FP2. Diferența o face construcția pneului, compozișia și faptul că aceste pneuri au beneficiat de presiuni minime mai reduse decât cele specificație 2020.