Preview MP al regiunii Emilia Romagna 2021

După o pauză de trei săptămâni, sezonul de Formula 1 continuă în acest weekend cu Marele Premiu de la Imola, orașul din Emilia-Romagna urmând să găzduiască din nou o cursă aici, după ce în 2020 a revenit în calendarul Formulei 1 pentru prima dată din 2006 încoace.

Toți ochii vor fi ațintiți asupra duelului dintre Red Bull și Mercedes, după ce primul Mare Premiu al anului a avut un deznodământ dramatic, Lewis Hamilton trecându-și în cont la limită primele 25 puncte ale sezonului. Rămâne Red Bull etalonul în calificări? A reușit Mercedes să reducă din diferență? Cât de sus poate termina Sergio Perez? Își ia Verstappen revanșa la Imola? Acestea ar fi doar câteva dintre întrebările la care așteptăm răspunsuri în acest weekend.

Pe lângă duelul favoritelor, nici lupta pentru locul trei nu dezamăgește. McLaren, Ferrari și Alpha Tauri arătând potențialul necesar unui duel foarte așteptat. După ce am văzut în Bahrain, McLaren pare a fi ușor favorită, însă diferența s-ar putea face în calificări și la start, având în vedere că la Imola e mult mai dificil de depășit, comparativ cu ce s-a întâmplat în urmă cu trei săptămâni pe circuitul din Sakhir.

Pirelli vine aici tot cu pneurile C2-C3-C4, iar presiunile minime sunt de 21psi față, respectiv 19psi spate. Unghiuri de cădere negative: 3.50 grade față, respectiv 2.00 grade spate. Marele Premiu al regiunii Emilia-Romagna se va întinde pe durata a 63, circuitul având o lungime de 4,959 km parcursă în sensul invers acelor de ceasornic și fiind reasfaltat înainte de MP din 2020.

Evoluția aderenței pistei de la o sesiune la alta este una semnificativa, iar evantaiul destul de larg de viraje ar trebui să ofere un avantaj Red Bull. Consumul este unul ridicat, însă nu așa sever comparativ cu era motoarelor aspirate. Sectorul 1 este de tip stop&go, iar 10 CP semnifică aproximativ 0.19s/tur aici, circuitul fiind marginal mai power sensitive decât cel din Sakhir, însă mai scurt.

Timpul pierdut pentru un pitstop e de 25 secunde, cel mai lent viraj e de 110 km/h și cea mai dificilă frânare e cea pt Rivazza, de la 310 km/h la 145 km/h în doar 1.62s sau 96m, decelerație 5.6g. Cea mai ridicată forță G laterală la Imola e de 4.7g.

Recordul de victorii aici e deținut de Michael Schumacher, germanul triumfând de 7 ori. Anul trecut, la revenirea cursei de la Imola în calendarul Formulei 1, britanicul Lewis Hamilton a fost cel care și-a adjudecat victoria, iar timpul de pole din 2020 a fost de 1:13.609, obținut de Valtteri Bottas.

Programul Marelui Premiu al regiunii Emilia-Romagna:

Vineri, 16 aprilie

FP1: 12:00 – 13:00

FP2: 15:30 – 16:30

Sâmbătă, 17 aprilie

FP3: 12:00 – 13:00

Calificări: 15:00 – 16:00

Duminică, 18 aprilie

Cursa: 16:00