Mercedes pune presiune pe Red Bull prin considerarea acesteia drept favorită

Directorul echipei Red Bull, Christian Horner, consideră că cei de la Mercedes numesc intenționat echipa austriacă favorită la titlu, asta doar pentru a pune o presiune suplimentară pe umerii săi.

După desfășurarea primelor două curse din sezon, e deja limpede că vom avea un duel între Mercedes și Red Bull pentru ambele titluri mondiale puse în joc, ambele adjudecându-și câte o victorie. Oficialii de la Mercedes au susținut în repetate rânduri că monopostul Red Bull este cel de bătut în 2021, ei găsindu-se în situația de a  încerca să recupereze ecartul.

Toto Wolff, șeful de la Mercedes, a afirmat și el că “cei de la Red Bull au de pierdut, noi de câștigat”, sugerând încă o dată că vicecampioana mondială din 2020 are prima șansă în acest sezon. Toată presiunea aruncată pe umerii celor de la Red Bull l-a deranjat pe Christian Horner, britanicul fiind sigur că sunt doar jocuri psihologice menite să destabilizeze atmosfera. Cei de la Red Bull nu consideră că sunt favoriți, mai ales luând în calcul faptul că adversarii lor sunt de 7 ori campioni mondiali consecutiv, ceea ce le oferă un avantaj.

Horner crede că s-a format o percepție greșită despre Mercedes după testele din presezon atunci când monopostul părea unul dificil de pilotat. În realitate însă, Hamilton a reușit să câștige prima cursă și să obțină pole position-ul în cea de-a doua, ceea ce demonstrează că monopostul Mercedes nu este deloc unul lent. Cu toate acestea, liderul de la Red Bull consideră că mai e nevoie de câteva curse pentru a reuși să ne formăm o imagine mai clară asupra acestui sezon.

Noul regulament din 2021 a afectat îndeosebi monoposturile low rake, observându-se asta atât la Mercedes, cât mai ales la Aston Martin, însă Horner susține că e mult prea devreme pentru a judeca acest aspect, scoțând în evidență turul de pole al lui Lewis Hamilton de la Imola. De asemenea, există șanse mari ca un anumit circuit să avantaje conceptul low rake, iar un altul să-l avantajeze pe cel high rake, tocmai din acest motiv Horner e de părere că s-a pus mult prea mult accent pe efectele cauzate de noul regulament asupra monoposturilor low rake.