Cu un Max Verstappen lider al clasamentului general și plecând din pole după victoria din sprintul de calificare de sâmbătă, Mercedes și-a pus baza în acest GP de la Silverstone. Va reuși constructorul german o revenire în forță? Va fi Lewis Hamilton din nou câștigător în cursa de casă? Poate Bottas să-i dea o mână de ajutor colegului de echipă? Acestea erau doar câteva dintre întrebările dinainte de MP al Marii Britanii.

STARTUL CURSEI

Așa cum era de așteptat, Lewis Hamilton a atacat încă din primul viraj. Deși a avut o reacție cu 2 zecimi de secundă mai rapidă la start decât Max, olandezul nu a cedat niciun cm, reușind să și apere poziția la limită. Urmărirea a continuat pe Wellington straight, însă nici acolo britanicul nu a ieșit triumfător, deși avea jumătate de mașină în față, Verstappen având interiorul. Duelul s-a încheiat însă mult mai devreme decât ne-am fi așteptat, asta după ce Hamilton a încercat din nou depășirea în Copse, știind că îi va fi foarte greu să treacă în următoarele tururi.  Cu Max având un sfert de mașină în față, fiind pe exteriorul lui Hamilton, forța centrifugă avea să-l trimită inevitabil pe britanic în roata dreapta spate a Red Bull-ului cu nr 33, scoțându-l serios în decor și lovind puternic bariera de protecție. Steagul roșu a fost imediat arătat, în timp ce liderii combatantelor la titlul mondial trimiteau punctele lor de vedere conducerii cursei pentru a-si apară interesele în urma incidentului dintre Verstappen și Hamilton.

RESTARTUL CURSEI

Acum Lewis Hamilton a fost mult mai prudent și, deși a plecat tot de pe 2, monegascul Leclerc plecând de pe 1 după ce a profitat de incident. Norris a rămas și el pe 3, depășindu-l pe Bottas încă din primul tur

Turul 9/52 Lewis Hamilton se plânge de supraîncălzirea pneurilor, in timp ce încearcă să se apropie de Leclerc, însă monegascul nu pare a avea probleme in a menține avantajul de 1.5-2 secunde

Turul 31/52 Hamilton trece de Lando Norris pe circuit, după ce Norris trecuse in fața campionului en titre, acesta primind 10 secunde penalizare pe care le-a petrecut la boxe in momentul schimbării pneurilor. Leclerc conduce cursa, urmat de Bottas la peste 9 secunde și cu Hamilton la 3 secunde de finlandez.

Turul 35/52 Leclerc își păstrează ecartul față de Bottas, însă Hamilton de apropie de colegul de echipă, in timp ce Ricciardo și Sainz se lupta pentru poziția a 5-a, însă spaniolului de la Ferrari îi este dificil să treacă.

Turul 39/52 Sergio Perez oprește pentru a doua oară, însă iese pe poziția a 17-a, asta după ce întreaga sa cursa a fost una de recuperare, fiind plecat de pe linia standurilor.

Turul 40/52 Lewis Hamilton trece de Bottas, finlandezul primind ordin de la boxele Mercedes. Campionul en titre e acum pe 2, încercând să îl ajungă pe Charles Leclerc.

Turul 43/52 cu 10 tururi înainte de final, Hamilton e la 6.5 secunde față de Leclerc și stabilește cel mai rapid tur.

Turul 50/52

Lewis Hamilton se apropie la jumătate de secundă de Charles Leclerc și TRECE de monegasc in virajul COPSE, manevra amintind de incidentul cu Verstappen, însă acum Hamilton a fost mult mai prudent, iar Leclerc a pierdut pozitia din cauza trecerii peste un vibrator in momentul in care își apăra poziția. Chiar și așa, pilotul Ferrari a făcut o cursă fantastică și puțini s-ar fi așteptat la o asemenea performanță.

FINALUL CURSEI

LEWIS HAMILTON CÂȘTIGĂ MARELE PREMIU AL MARII BRITANII‼‼!

După 52 de tururi spectaculoase, Mercedes și Lewis Hamilton își adjudecă victoria la Silverstone și echilibrează serios balanța în clasament. Charles Leclerc obține și el puncte foarte importante pentru Ferrari in duelul cu McLaren, terminând pe locul 2, în timp ce Bottas completează podiumul, aducând 40 puncte pentru Mercedes după etapa de la Silverstone.

Top 10 MP AL MARII BRITANII

1. Lewis Hamilton, Mercedes

2. Charles Leclerc, Ferrari

3. Valtteri Bottas, Mercedes

4. Lando Norris, McLaren

5. Daniel Ricciardo, McLaren

6. Carlos Sainz, Ferrari

7. Fernando Alonso, Alpine

8. Lance Stroll, Aston Martin
9. Esteban Ocon, Alpine
10. Yuki Tsunoda, Alpha Tauri