DE CE AM ALES ACESTE PNEURI

  • Cele mai dure trei compoziții din gama P Zero au fost alese pentru a patra oară anul acesta, pentru Zandvoort care revine în Formula 1, în Marele Premiu al Olandei, după o absență de 36 de ani. C1 este compoziția P Zero Alb hard, C2 P Zero Galben medium și C3 ca P Zero roșu soft.
  • Revenirea Marelui Premiu al Olandei a fost inițial programată pentru 2020, dar a fost amânată pentru anul acesta din cauza pandemiei. Cu câteva viraje mai solicitante și fără date anterioare pe care să ne bazăm, alegerea celor mai dure pneuri a fost cea corectă.

CARACTERISTICILE PISTEI

  • Circuitul de la Zandvoort este oarecum diferit față de pista care a găzduit ultimul grand prix de F1 în 1985. În special, virajele 3 și 14 (denumite după fostul director al circuitului John Hugenholtz și respectiv pilotul olandez Arie Luyendyk) sunt acum înclinate la 19 grade. Aceasta înseamnă peste dublu față de înclinarea de la Indianapolis, care este de aproape nouă grade – ceea ce înseamnă că mașinile vor putea aborda aceste viraje mult mai rapid decât o făceau în trecut, cu mai multă energie care va apăsa asupra pneurilor.
  • Virajul 14 se abordează flat-out, generând forțe de peste 4G în timp ce în alte două viraje se frânează puternic la aproape 5G: intrarea în virajele 1 și 11. Virajul 7 generează forțe laterale de 5G, abordat la peste 260 km/h. Acesta duce imediat în virajele 8 și 9, completând o secvență de trei viraje consecutive cu forțe G ridicate.
  • Așa cum era de așteptat de la un circuit inaugurat inițial în 1948, Zandvoort are un aer old-school pregnant, cu viraje rapide și înguste, și cu o serie de diferențe de nivel.
  • Unul dintre cele mai faimoase viraje este acul de păr Tarzan: primul viraj al turului, care este acum mai aproape de linia de start finiș decât a fost inițial. Virajul Hans Ernst dinspre finalul turului are de asemenea o ieșire mai largă decât înainte, permițând piloților să pună mai rapid puterea jos.
  • Zandvoort este localizat între dune de nisip aproape de plajă, cu vântul suflând uneori nisip pe pistă și afectând aderența; un subiect asociat de obicei cu locuri precum Bahrain.

FORMULA 3: LA CE NE AȘTEPTĂM

Campionatul de Formula 3 continuă la Zandvoort, după o săptămână de la ultima cursă de la Spa, cu pneuri hard Pirelli P Zero. Doar o singură compoziție este folosită la fiecare cursă, conform regulamentului, cu cinci din 10 etape ale anului având ca nominalizare pneul hard, iar celelalte cinci pneul medium. Cu cerințele extreme de la Zandvoort datorită virajelor înclinate care scot multă energie din pneuri, structura este extrem de solicitată – în special și pentru că nu există pitstop-uri obligatorii în Formula 3. Nu există un set suplimentar adus de la Spa pentru antrenamente în acest weekend: în loc piloții primesc un set nou extra de pneuri hard.

MARIO ISOLA – HEAD OF F1 AND CAR RACING

”Marele Premiu al Olandei reprezintă evident o nouă încercare, dar mulțumită datelor oferite de Formulai 1 și echipei, am putut face o nominalizare care este strâns legată de ceea ce dorim de la această nouă locație. Fiind o nouă pistă, sesiunile de antrenamente libere vor fi esențiale pentru acumularea datelor și formularea strategiei pentru pneuri în cursă. Ce este sigur este că desenul circuitului va solicita pneurile extrem de tare, așa cum am observat și pe simulările computerizate pe care le-am făcut până acum. Am fost deja prezenți la Zandvoort în GT World Challenge anul acesta și am putut aduna astfel informații utile.”