MOMENTE CHEIE

  • Pilotul Red Bull, Max Verstappen a câștigat Grand Prix-ul de casă cu două opriri utilizând toate cele trei compoziții: start pe P Zero Roșu soft C3, apoi schimb pe P Zero Galben medium C2 și în încheiere pe P Zero Alb hard C1.
  • Pilotul Mercedes, Lewis Hamilton, care a încheiat al doilea a optat pentru o strategie diferită: start pe soft și apoi două stinturi rulate pe medium. El a avut o a treia oprire neplanificată la finalul cursei pentru soft, pentru a obține punctul bonus pentru campionat.
  • Primii cinci au încheiat în ordinea în care au luat startul. Oricum, au existat cinci strategii diferite pentru primii șase, demonstrându-se astfel abordările tactice diferite prin care echipele au abordat cursa.
  • Pilotul Red Bull, Sergio Perez a fost singurul pilot care a pornit pe compoziția hard de pe linia boxelor. El a trecut de pe hard pe medium și apoi pe soft, încheind pe opt și fiind votat ca omul cursei.
  • A existat un mix între strategiile cu una și două opriri de-a lungul cursei, cu șapte piloți oprind de două ori, iar restul oprind o singură dată. Hamilton a fost singurul care a oprit de trei ori.
  • Azi a fost ceva mai cald decât în zilele precedente, cu temperaturi la nivelul pisteice au atins 32 de grade Celsius.

CUM A PERFORMAT FIECARE PNEU

  • HARD C1: O componentă cheie pentru victoria lui Verstappen, cei mai mulți piloți utilizând pneul hard pentru stintul final. Câțiva piloți au efectuat mai mult de 40 de tururi pe această compoziție, pilotul Williams, Nicholas Latifi chiar 47 de tururi.
  • MEDIUM C2: Pilotul McLaren, Lando Norris a efectuat un prim stint de 42 de tururi pe această compoziție, primii trei clasați utilizându-l pentru stintul intermediar. Hamilton aproape a reușit să realizeze cel mai bun timp pe medium, înainte de a schimba pe soft pentru a obține punctul bonus.
  • SOFT C3: Majoritatea piloților au pornit în cursă pe această compoziție, ambii piloți Mercedes trecând pe ea din nou în final pentru a realiza cele mai rapide tururi. În ciuda faptului că degradarea termică a fost în linie cu așteptările, rata de uzură a fost mai mare decât s-a așteptat.

FORMULA 3: CRUSA 2 ȘI CURSA 3

A doua cursă de ieri a fost câștigată de pilotul Victor Martins de la MP Motorsport, care și-a corit drum de pe poziția a cincea a grilei până pe prima poziție. Ocupantul pole-ului conform grilei inversate, Ido Cohen (Carlin) a avut un start slab fiind depășit de Clement Novalak de la Trident, dar Novalak a fost ulterior depășit de coechipierul său francez după o cursă afectată de două apariții ale safety car-ului. Cursa 3 de azi a fost adjudecată de liderul campionatului, pilotul Prema, Dennis Hauger, care a pornit din pole position, cu pilotul Trident, David Schumacher pierzând locul doi în urma unui contact, ceea ce a dus la apariția unui safety car virtual, și ajuntându-l astfel pe Novalak încă odată în poziția secundă. Compoziția P Zero Alb hard a fost nominalizată pentru acest weekend (fiecare cursă durând 24 de tururi fără opriri obligatorii la boxe) oferind o etalare a performanțelor. Următoarea și ultima etapă a sezonului s-a mutat de la Austin la Sochi.

MARIO ISOLA – HEAD OF F1 AND CAR RACING

„Toate cele trei compoziții pe care le-am nominalizat pentru această cursă au jucat un rol important, subliniind o serie de strategii variate de succes pe un circuit complet nou pe care piloții au rulat permanent la maxim. Alături de vremea mai caldă de azi comparativ cu zilele precedente, aceasta a însemnat că pneurile au fost supuse unui stres suplimentar – ceea ce a subliniat încă odată că decizia de a aduce aici cele mai dure compoziții din gamă a fost cea corectă. Uzura a fost mai mare decât am prognozat datorită lipsei rulajelor mai lungi dinaintea cursei, în timp ce degradarea a fost conform estimărilor. Înainte de ultimele opriri pentru softuri pentru Mercedes la finalul cursei, pneurile medium și-a arătat capacitatea de a realiza cei mai buni timpi. Felicitări lui Max Verstappen și Red Bull pentru o victorie extrem de populară în grand prix-ul de casă.”