2021 – GRAND PRIX ITAlia- CE AM ALES ACESTE PNEURI Pentru cursa de casă – ce se desfășoară pe unul dintre cele mai rapide circuiteale sezonului – Pirelli a ales cele trei compoziții de pneuri din mijlocul gamei: ceamai populară selecție a sezonului. P Zero Alb hard este C2, P Zero Galbenmedium este C3, iar P Zero Roșu soft este C4. Aceleași compoziții au fost selectate în utimii doi ani pentru Monza, oferind unbun echilibru pentru diversele solicitări ale Marelui Premiu al Italiei.  Monza este a doua cursă de anul acesta care va găzdui noul format alcalificărilor tip sprint, inaugurat în iulie odată cu Marele Premiu al Marii Britanii.Drept rezultat, obișnuita alocare de pneuri s-a schimbat. În loc să dispună de 13seturi de pneuri per weekend, vor fi 12 seturi. Acestea vor include două seturi depneuri hard P Zero Alb, patru seturi de pneuri medium P Zero Galben și șaseseturi de pneuri soft P Zero Roșu. Complementar, echipele vor avea până lașase seturi de pneuri intermediare Cinturato verde și trei seturi de pneuri deploaie Cinturato Albastru, în caz de vreme ploioasă. În calificările de vineri, doar pneurile soft pot fi utilizate. În calificările sprint, piloțiipot alege liber pneurile fără obligativitatea unui pit stop. La finalul acestei curse,ei vor înapoia seturile de pneuri cu care au efectuat cele mai multe tururi. Regulapneurilor pentru grand prix-ul de duminică rămâne neschimbată, în afară defaptul că fiecare pilot are libertatea de a alege pneurile pe care va lua startul.

.CARACTERISTICILE PISTE

Monza este binecunoscut pentru liniile drepte abordate la maxim precedate dezone de frânare puternică, dar și prin secțiuni mai lente și mai tehnice.  Liniile drepte lungi au ca efect răcirea pneurilor, ceea ce poate afecta precizia înmomentul abordării virajelor următoare. Dar asta depinde de asemenea devreme, care poate varia în această perioadă a anului.  Echipele merg la Monza cu un pachet aerodinamic de apăsare redusă, pentru aminimiza drag-ul și a maximiza vitezele maxime pe liniile drepte. Aceasta puneaccent mai mult pe aderența mecanică în locul celei aerodinamice.  Liniile drepte fac de asemenea avantajos să se încerce să se obțină un towaerodinamic pe liniile drepte, pe care un număr de piloți l-au încercat anul trecutîn calificări. Marele Premiu al Italiei a fost amânat anul trecut prin steag roșu, ceea ce ainfluențat strategiile planificate, transformându-l într-o cursă de sprint de 26 detururi cu pneuri proaspete până la final (primii șase au ales medium). În anulprecedent la Monza, utilizând aceeași nominalizare, strategia câștigătoare a fostsoft-hard – deși ceilalți doi piloți de pe podium au trecut de pe soft pe medium.

FORMULA 2: LA CE NE AȘTEPTĂM

Formula 2 se reia la Monza pentru a cincea etapă cu pneurile P Zero Galben medium șiP Zero Roșu soft nominalizate pentru cursă: prima și singura dată când această selecțiea fost făcută anul acesta. Ca de obicei piloții vor avea în total șase seturi (patru medium și două soft) disponibile pentru weekend. Compoziția 2021 a pneurilor medium pentru Formula 2 oferă mai multă performanță comparativ cu echivalentul 2020, fiind mai apropiate de soft, care au rămas neschimbate față de anul trecut.MARIO ISOLA – HEAD OF F1 AND CAR RACING”Am văzut din trecut că un număr de strategii diferite sunt posibile la Monza, iar cumcalificările sprint adaugă o altă variabilă în acest mix, echipele sunt obligate săregândească întreaga strategie legată de pneuri pentru acest weekend. Este un circuitrear-limited cu accent pe tracțiune, astfel că adevărata încercare este ca pneurilespate să nu se învârtă în gol și nici să nu se supraîncălzească, pentru că forța deapăsare redusă nu le împinge spre sol. Vremea va juca de asemenea un rol important,și se pare că temperaturile vor fi ridicate.