DE CE AM ALES ACESTE PNEURI

  • Pentru prima dată din Austria, trei cele mai soft compoziții din gamă au fost nominalizate pentru acest weekend în care se va desfășura Marele Premiu al Rusiei: C3 ca P Zero Alb hard, C4 ca P Zero Galben medium și C5 ca P Zero Roșu soft. Aceasta este aceeași nominalizare ca și cea făcută pentru Rusia sezonul trecut, când evenimentul s-a disputat într-o perioadă similară a anului.
  • Sochi este o pistă de severitate scăzută iar suprafața s-a maturizat ușor de când asfaltul a fost așezat în urmă cu 10 ani. Drept rezultat, cel mai soft cauciuc din gama P Zero este alegerea perfectă pentru pista rusească.
  • Vremea ar trebui să fie moderată în această perioadă a anului, ceea ce va duce la o degradare termică redusă, deși acest aspect are mai degrabă de a face cu desenul pistei și cu abrazivitatea sa.

CARACTERISTICILE PISTEI

  • Virajele plasate în jurul Parcului Olimpic Sochi sunt în general de viteză mică și medie, cu câteva viraje la 90 de grade. În general, circuitul se rezumă la tracțiune și frânare, astfel că este „rear-limited” (contează mai mult aderența și tracțiunea generate de trenul spate). Cel mai solicitant viraj (și singurul limitat față) este Virajul 3: un viraj de stânga multi-apex similar într-o anume proporție cu faimosul viraj 8 de la Istanbul, Turcia, următoarea cursă din calendar.
  • Echipele tind să ruleze cu o forță de apăsare medie spre scăzută, și datorită faptului că Sochi are linii drepte destul de lungi, care pun în valoare aderența mecanică oferită de pneuri.
  • Pista nu este utilizată de-a lungul sezonului, așa că va fi în mare parte „verde” și alunecoasă spre startul weekendului. Aceasta poate uneori să genereze derapaje ale pneurilor, în special în antrenamentele de vineri dar, așa cum s-a întâmplat și anul trecut, grainingul se reduce mult de la antrenamente la cursă datorită evoluției pistei.
  • Rusia a fost în mod tradițional o cursă cu o singură oprire, și acesta a fost cazul și anul trecut. Primii doi clasați au avut o strategie medium-hard, dar au mai fost variații în pluton, unii piloți luând startul pe soft, iar trei concurenți utilizând toate cele trei compozițiile.

FORMULA 2 și FORMULA 3: LA CE NE AȘTEPTĂM?

Neobișnuit, atât Formula 2 cât și Formula 3 vor avea loc la Sochi, după o schimbare a calendarului pentru Formula 3, care ajunge acum la ultima etapă (din cele șapte) pe circuitul din Rusia. Formula 2 va avea acum a șasea etapă din opt, cu pneurile P Zero Galben medium și P Zero Mov fiind nominalizate. Această nominalizare va fi utilizată pentru ultimele două runde, fiind identică cu nominalizarea pentru F2 de anul trecut din Rusia. Formula 3 revine la Sochi pentru prima dată din 2019 (când Robert Shwartzman a obținut titlul) cu P Zero Alb hard. Cu două campionate și cele șase curse ce vor avea loc în Formula 2 și Formula 3 în acest weekend precum și în Formula 1, Pirelli va aduce la Sochi peste 3500 de pneuri.

MARIO ISOLA – HEAD OF F1 AND CAR RACING

”Am văzut în trecut că au fost abordări strategice diferite, cu trei compoziții pe grilă la startul cursei și diverse tactici de-a lungul grand prix-ului. Anul trecut, softul C5 a performat peste așteptări, nivelul de granulare fiind redus pentru toate compozițiile între antrenamente și cursă, datorită evoluției masive a pistei. În trecut, unii piloți au încercat o trecere pe compoziția mai dură foarte devreme în încercarea de a o utiliza până la final, dar anul trecut acest lucru nu a fost posibil, asfaltul fiind mai matur și mai puțin neted decât în trecut. Cu mai multă gumă pe pistă de la programul încărcat al curselor suport, evoluția pistei și aderența ar trebui să crească și mai mult.”

ALTE NOUTĂȚI PIRELLI

Ultima etapă a GT World Challenge Sprint Cup serie echipată de Pirelli va avea loc în același weekend cu Marele Premiu al Rusiei, pe circuitul din Valencia- Spania.
Campionatul Mondial de Raliuri – al cărui furnizor exclusiv este Pirelli – a anunțat că ultima etapă de anul acesta va fi Monza Rally între 19-21 noiembrie, pe probele localizate în jurul circuitului care găzduiește Marele Premiu al Italiei.Pirelli a prezentat recent primul pneu de stradă certificat FSC (Forest Stewardship Council) la Munich Mobility Show, care subliniază producția sustenabilă.