POSIBILE STRATEGII DE CURSĂ

Dacă este uscat, Grand Prix-ul Rusiei de 53 de tururi va fi abordat cu o singură oprire, cu excepția apariției safety-car-ului sau a altei anomalii.

Linia boxelor este destul de lungă la Sochi, durează aproximativ 25 de secunde: un alt factor pentru care piloții vor încerca o singură oprire. Mâine ei ar trebui să poată rula strategia optimă în privința pneurilor, condițiile de ploaie din calificări făcând ca fiecare pilot să aibă libertatea de a alege pneurile de start. Medium C4 și apoi hard c3 pare să fie strategia preferată, deși aceasta permite și cel mai mare grad de flexibilitate, cu o largă fereastră pentru opririle la boxe și care maximizează oportunitățile create de safety-car-uri sau alte circumstanțe de cursă. Soft C5 și apoi hard C3 este de asemenea o alternativă reală, în timp ce soft C5 cu medium C4 rămâne doar marginală în privința uzurii.

Ca de obicei, există opțiunea unei strategii complet diferite cu start pe hard înainte de a se trece pe o compoziție mai soft mai târziu în cursă. Aceasta ar putea fi o opțiune pentru cei care pornesc din spatele grilei, pentru a efectua un prim stint mai lung. Cum doi dintre piloții protagoniști se află în această situație datorită schimbării motoarelor, va fi interesant de urmărit ce tactică vor alege.

ATENȚIE LA

  • Ploaia a făcut ca helicopterul medical să nu poată fi operat în această dimineață, FP3 a fost anulat iar piloții au mers direct în calificări. Ei au folosit pneurile intermediare Cinturato Verde pentru mare parte din sesiune, înainte de atrece pe P Zero Roșu soft C5 pentru ultima ieșire din Q3 – ceea ce a dus la o finală dramatică. Fernando Alonso de la Alpline a fost singurul pilot care a utilizat pneurile de ploaie Cinturato Albastru, la începutul Q1.
  • Pe o pistă care s-a îmbunătățit rapid, pilotul McLaren, Lando Norris cu softuri a obținut primul său pole în ultima ieșire, clasându-se  în fața lui Carlos Sainz de la Ferrari și a lui George Russell de la Williams.
  • Cum pneurile de ud au fost utilizate în Q2 toți piloții au libertatea de a alege cu ce pneuri vor lua startul.
  • Condițiile au fost reci și umede de-a lungul calificărilor, încheiate pe o temperatură de 13 grade, respectiv 16 la nivelul pistei. Cu amenințarea ploii de-a lungul fiecărei sesiuni, piloții au început să se concentreze pe ieșiri lungi înregistrând cei mai buni timpi pe tur posibil în caz că, condițiile s-ar fi înrăutățit.

FORMULA 2: CURSA 1

Cursa sprint din Formula 2 a fost câștigată de pilotul Carlin, Dan Ticktum pornit din pole conform grilei inversate, clasat in fața lui Juri Vips de la Hitech care a pornit de pe doi. Toți piloții, în afară de Alessio Deledda, au utilizat pneurile medium P Zero Galben de-a lungul  cursei de 18 tururi, care a început în condiții de pistă umedă, alunecoasă după o ploaie torențială. Aceasta a dus la anularea cursei F2 programată dimineață, cursa de mâine urmând a respecta programarea inițială, cu pilotul Prema, Oscar Piastri – liderul campionatului – in pole.

FORMULA 3: CURSA 1

Cursa 1 desfăurată ieri seară ca urmare a ploii anunțate pentru sâmbătă a fost câștigată de pilotul echipei Charouz, Logan Sargeant, în timp ce locul doi obținut de Dennis Hauger de la Prema i-a asugurat norvegianului titlul. Acesta va accede de anul viitor în Formula 2 cu o bursă Pirelli. Hauger a pornit de pe locul patru conform grilei inversate și și-a croit drum până pe poziția a doua după cursa 20 de tururi, cu toți piloții echipați cu pneurile P Zero Alb hard, care le-au permis să tragă la maxim de la start la final. Ca rezultat al schimbărilor impuse de vreme, va mai fi o cursă de Formula 3 maiene la 09:55, care va avea tot 20 de tururi.

MARIO ISOLA – HEAD OF F1 AND CAR RACING

„Calificările au fost tricky, cu o suprafață caracterizată de aderența scăzută care s-a uscat greu ceea ce a făcut dificil de determinat punctul de trecere, până spre finalul Q3 când a fost în sfârșit suficient de uscat pentru slick-uri. Condițiile pentru mâine se anunță uscate, ceea ce înseamnă că echipele vor trebui să se bazeze pe datele acumulate vineri, cu o sesiune mai puțin rulată decât de obicei. Toți piloții vor putea alege liber pneurile de start, ceea ce înseamnă că vor putea merge pe strategia optimă. Cu câțiva piloți rapizi care pornesc din spate, care ar putea încerca ceva diferit, plus o grilă schimbată la nivelul primilor trei, ne așteptăm la o cursă foarte interesantă.”